Forum > Demolåtar
Clav - I'll be there
clavinova:
Familjen drog på lokalt disko, jag satte mig i "studion". Detta trillade ut, vet inte riktigt vad jag ska göra med den men jag är nöjd med skissen.
Tips emottages tacksamt, om framförallt den riktning detta borde ta.
Ny version 26/6-2010
asti:
Drömskt och kontemplativt. Kan tänka mig två alternativ på fortsättning.
- behåll det nedtonat och sparsamt arr, kanske något utökad sång
- använd trummorna mer och bygg upp en maffig ljudbild, ev med elgitarrer, kraftfullare sång, kanske kör...
Skön musik!
cykeln:
gillar mycket när sången kommer in på slutet - du ska absolut bygga vidare på det partiet - det är lite P Gabriel
Det inledande pianot är lite vasst mot det övriga - mjuka upp eller ersätt med elpiano
Som sagt ser fram mot fortsättning och utveckling av sångpartiet!
clavinova:
--- Citat från: asti skrivet 27.06.2010, 11:12:10 ---Drömskt och kontemplativt. Kan tänka mig två alternativ på fortsättning.
- behåll det nedtonat och sparsamt arr, kanske något utökad sång
- använd trummorna mer och bygg upp en maffig ljudbild, ev med elgitarrer, kraftfullare sång, kanske kör...
Skön musik!
--- Slut citat ---
Tack Asti!
Bra förslag bägge två och min fundering är om det skulle fungera med en klassisk kompromiss, använda lite av bägge?
--- Citat från: cykeln skrivet 27.06.2010, 11:21:13 ---
gillar mycket när sången kommer in på slutet - du ska absolut bygga vidare på det partiet - det är lite P Gabriel
Det inledande pianot är lite vasst mot det övriga - mjuka upp eller ersätt med elpiano
Som sagt ser fram mot fortsättning och utveckling av sångpartiet!
--- Slut citat ---
Tack cykeln!
Håller med om pianot, dels är det vasst i tonen, dessutom ligger det taktmässigt lite "avancerat" här och där. Sångpartiet som ligger är ju egentligen av refrängfkaraktär, nu ska det "bara" till en vers också, vilket varken ton- eller textmässigt är min starka sida. Jag har dock läst i någon bok att övning ger färdighet...
Dividend:
Riktigt skön stämning i denna. Gillar speciellt pianot, trummorna kan sänkas lite. Piano borde spela nåt mer standard-melodiskt i nåt parti kanske?
Rösten (du?) passar jättebra in, kanske skulle ta över och sjunga nämnda ännu icke-existerande melodi, på andra varvet? (I min tanke alltså.)
Skitbra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida