Forum > Färdiga produktioner

Asti, Ydderf och Marruschkka - Tanken på dig (ny version)

<< < (2/12) > >>

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 26.06.2010, 19:34:14 ---Här har vi astis världsbild uttryckt i matematiska termer:

Som ni ser, kära elever, så när vi färdas i tidsled (från höger till vänster) så återkommer vi ALLTID till den högsta punkten på kurvan, som kallas 60-talet av en del förståsigpåare. Eleverna kan nu själva föreställa sig vilka trender och musikaliska kollapser som kännetecknar minima på kurvan! jomenvisst...

Den här snubben har en trendig frisyr som vi får hoppas inte återkommer:

(Ludvid XIV)

/Per - tog fan 9-10 minuter att sätta ihop det här, så kommentera nu för sjutton astis låt! :)

--- Slut citat ---

:D

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.06.2010, 19:45:21 ---Har Stones Let it bleed i lurarna samtidigt som jag läser texten. Passar in på nåt sätt. Har ännu inte lyssnat på låten. Läser texten.
Tycker du uttrycker väldigt bra hur man kan känna sig när man passerat 50 bast och närmar sig de 60, mig inräknad.
Många kan vara lyckliga att ha livskamrat som du har.
Innan jag ens hört musiken förväntar jag mig att den sista halvan av versen ska vara soft, kärleksfull och innerlig medan första halvan ska vara lite hårdare, ackord som krockar lite, dissonanser, osäkerhet...
Kommer jag få det jag vill ha?...
Nu när jag har lyssnat på låten blir jag lite besviken eftersom mina förhoppningar om musikaliska kontraster inte gick in.
Låter rätt mycket som asti när han först dök upp på KR:s scen. Alla pratade då om Afzelius/Wiehe liknelser.
Men det är en bra text men lite ospännade arrangemang. Och kanske det inte räcker med bara gitarr och sång här?
Hann precis Dividends matematiska figur, häftigt!

--- Slut citat ---
Nej, det är precis det jag också känner! Gitarrerna räcker inte riktigt!
Har testat lite olika sätt att spela, men lyckas inte få till det bättre.
Kanske ska tänka om helt vad gäller arrangemanget.... :unsure:
Tack för lyssning och insiktsfull kommentar! Roligt att du gillar texten!
/Asti

ydderF:
Vackert, vackert, vackert...
Det hadde varit roligt att prova lite dobro på den.
Men den behöver det inte.. Den står lika bra utan flera instrumenter.
Jag tycker gitarrerna är perfekta.
Ingen stor produktion på den här, är du snäll ;)

asti:

--- Citat från: ydderF skrivet 26.06.2010, 21:22:02 ---Vackert, vackert, vackert...
Det hadde varit roligt att prova lite dobro på den.
Men den behöver det inte.. Den står lika bra utan flera instrumenter.
Jag tycker gitarrerna är perfekta.
Ingen stor produktion på den här, är du snäll ;)

--- Slut citat ---
Vad kul! Jag älskar dobro, så det får du gärna!
Jag tycker själv att det saknas något. Antingen i gitarrernas samspel eller
att det behövs något annat instrument. Men någon stor produktion blir det säkert inte!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

cykeln:
Asti Dylan!
Jättefin låt, bra text (vilken hyllning - har hon hört den?)
Det är vackert, nästan lite skirt och jag skulle önska lite mer taggighet, sår i sången
och så ett stick som bryter av.
och om F lägger en gråtande dobro så tror jag det blir perfekt - kanske ett stick med enbart dobro?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion