Forum > Färdiga produktioner
Asti, Ydderf och Marruschkka - Tanken på dig (ny version)
asti:
--- Citat från: ydderF skrivet 27.06.2010, 21:42:16 ---Reverbet är nog mitt fel, men jag tänkte att det skulle vara så.
Lite Daniel Lanoi-ish..
Tycker den ligger bra i mixen.
Skön låt att spela på ;)
--- Slut citat ---
Jag reagerade först också på att det var mycket reverb, men efter att ha lyssnat ett antal gånger vet jag inte om det är fel.
Däremot stör reverbet om nivån på volymen blir högre, tycker jag. Då blir hela ljudbilden lite rörig.
OK, du tycker nivån är lagom! Daniel Lanoi är ju inte fel! :wub:
Tack än en gång för din medverkan!
/Asti
Wernborg:
Fin låt. Kanske lite för lång för sitt arrangemang, men funkar säkert bättre och bättre ju fler gånger man hör den.
snygg steel, men jag tycker den spelar för mycket. Less is more ibland. Kanonfint sound på den är det.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2010, 23:09:35 ---Steel är lite som "Steve Howes spel i "Soon the light".
Ja gitarrkompet ligger torrt och nära och steel ligger i reverbdimmorna, hmm, jag vet inte ja.
Det är vackert men jag undrar om det skulle vara en fördel att ha steel närmare i ljudbilden?
--- Slut citat ---
"Soon the light", den har jag inte hört, får kolla!
Som sagt, jag tycker nog inte att det är så tokigt med reverbet så här. Det blir en lite
drömsk bakgrund som skapar en speciell stämning och framför allt ger variation i låten.
MAn skulle ju alltid iofs kunna kolla med mindre reverb för att vara säker.... :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.06.2010, 23:58:45 ---Fin låt. Kanske lite för lång för sitt arrangemang, men funkar säkert bättre och bättre ju fler gånger man hör den.
snygg steel, men jag tycker den spelar för mycket. Less is more ibland. Kanonfint sound på den är det.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten!
Tja, 3:29 är ju inte så långt, men den är ju en traditionell singer-/songwriter-låt utan stick,
så den upplevs kanske lite lång ändå....
Själv tycker jag nog att den kunde innehållit någon eller ett par verser till, men då hade väl ingen orkat lyssna! :)
Man kunde ev lagt på stråkar för att variera arret... :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Mats:
fin låt, bra text, hinner inte kommentera mer, halvlek #2 börjar nu ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida