Forum > Färdiga produktioner
Asti, Ydderf och Marruschkka - Tanken på dig (ny version)
MaxB:
Gillar men tror jag är i närheten av Tokai på en punkt? :huh:
Då du i slutet av en vers kommer till kärleksförklaringen, skulle jag föredra att du går via C istället för Em.
Kärleken => glädjen i dur.
Hopplösheten => sorgen i moll liksom...
Fint spel och vacker text. Intressant att invänta en version med dobro, om det passar. Kan bli mycket fint.
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 27.06.2010, 11:34:48 ---Asti Dylan!
Jättefin låt, bra text (vilken hyllning - har hon hört den?)
Det är vackert, nästan lite skirt och jag skulle önska lite mer taggighet, sår i sången
och så ett stick som bryter av.
och om F lägger en gråtande dobro så tror jag det blir perfekt - kanske ett stick med enbart dobro?
--- Slut citat ---
Ja, den bygger nog mycket på influenser från Dylan. Jag tycker fortfarande att hans "Freewheeling" är bland de bästa skivor jag hört.
Särskilt roligt att du gillar texten - du som själv är så suverän på detta!
Jag är inte så bra på att sjunga "taggigt" är jag rädd för, så det får nog bli så här. :)
Ska bli spännande att höra en dobro på detta! Tror det blir ett bra komplement.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2010, 11:46:53 ---Gillar men tror jag är i närheten av Tokai på en punkt? :huh:
Då du i slutet av en vers kommer till kärleksförklaringen, skulle jag föredra att du går via C istället för Em.
Kärleken => glädjen i dur.
Hopplösheten => sorgen i moll liksom...
Fint spel och vacker text. Intressant att invänta en version med dobro, om det passar. Kan bli mycket fint.
--- Slut citat ---
Intressant teori om dur och moll, själv tycker jag moll är vackrast, men glädjen speglas väl kanske bäst i dur-ackord...... :unsure:
För mig känns det som att det behövs något mer i kompet, så jag ser fram emot dobron! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Freddy var snäll och la på steel-guitar, som han tyckte passade bättre här än dobro. Tack Freddy!
Jag tycker det fyller ut och gör låten mer varierad. Vad tycker ni? Är det lagom nivå på steel:en?
cykeln:
Kanske lite låg nivå på allt nu? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida