Forum > Färdiga produktioner

We Are Free-Fredrik Hägerstrand

(1/3) > >>

scorpions91:
LÅTNAMN: We Are Free
ARTIST/GRUPP: Fredrik Hägerstrand
GENRE: Poprock(?)
LÅTLÄNGD: 3:05
KOMPOSITÖR: Fredrik Hägerstrand
PRODUCENT: Fredrik Hägerstrand
EV. MEDVERKANDE: Bara jag
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Här kommer en sång som jag har skrivit. Skriv vad ni tycker, så antecknar jag ner det och fixar till det. Sången är väl inte den bästa då halsen inte var i den bästa formen när jag spelade in den. :)

Mats:
Låter  lovande men om du kan, fixa till takten, det släpar och är otakt så man stör sig och det går knappt lyssna,
har du ingen metronom eller nåt? ;)
Sången låter bra tycker jag :)

scorpions91:

--- Citat från: Mats skrivet 26.06.2010, 16:00:20 ---Låter  lovande men om du kan, fixa till takten, det släpar och är otakt så man stör sig och det går knappt lyssna,
har du ingen metronom eller nåt? ;)
Sången låter bra tycker jag :)

--- Slut citat ---

Jo, då får jag nog spela in allting igen då. Jag använder i såna fall metronomen i Cubase.

MaxB:
En bra grej är att ha trumloopar i lyssningen genom hela låten då man spelar in. Lättare att få det tajt då. Sen efteråt kan man vänta med att trummorna kommer in, lite senare i låten. Det gillar jag.

scorpions91:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2010, 11:38:38 ---En bra grej är att ha trumloopar i lyssningen genom hela låten då man spelar in. Lättare att få det tajt då. Sen efteråt kan man vänta med att trummorna kommer in, lite senare i låten. Det gillar jag.

--- Slut citat ---

Ja jag ska nog spela in allt igen fast använda dom looparna i drumcore!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion