Forum > Demolåtar

Dividend - Omnipresence

<< < (2/3) > >>

Dividend:
V3: Nu jedrar satt den! Dividends galna kines har en dialog av det skrämmande slaget med en dator :D i en electronicalåt med stråkkammarorkester i bakfickan :)

Blev rätt nöjd med den här mixen. Men gitarr och sång kommer förmodligen snart! :)

Tack för åsikter!
Per

Light Head:
Riktigt häftig! En sak som jag inte gillar är dock den där "fairlight"-voice synten. Skulle kunna funka med någon variant, tror ändå att det är bättre att byta det ljudet till något helt annat. Det kommer in ett vasst leadljud precis i slutet som bryter av riktigt snyggt!

Spännande och jag gillar detta!!  B)

Dividend:
Kul att det känns häftigt!

Var nog mest rädd att min galna kines skulle låta fjompig trots alla effekter (Marre har lovat tala in snacket i första delen på sitt sedvanligt sexiga vis), så han kommer inte med förrän i dialogen på andra delen :)

Blir nog bäst! Och ja, rösten byts ut på sina ställen mot nåt bättre :)

Kornstad:
Hittar varken länk eller spelare i tråden?
Ville ju passa på att lyssna nu när nätet äntligen funkar en liten stund.   :(

Dividend:
Tog bort för att låten behövde förändras rätt mycket, vad gäller tal partierna. :)

--- Citat från: Kornstad skrivet 29.06.2010, 00:31:22 ---Hittar varken länk eller spelare i tråden?
Ville ju passa på att lyssna nu när nätet äntligen funkar en liten stund.   :(

--- Slut citat ---

V¤3: Marre håller tal, istället för china-man. Och det kommer sång..´(och gitarr)

Och jag, har en dialog med en talsynth i ett avskalat parti i mitten. Som vanligt är det lite kontrapunkt i den här låten också.  (Och wernis får gärna skriva om det inte passar i just den här låten:))

Tack för åsikter och idéer i detta skede från er andra.
Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion