Oj, kul med så många nya kommentarer. Efter de första dagarnas låga aktivitet trodde jag denna skulle sjunka som en sten till botten av KR-djupet.

Angående ljudbilden tycker jag att den är riktigt skön. Som ni säkert anat vid detta laget försöker jag komma åt det lite murrigare analogt inspelade ljudet. Jag är tyvärr rätt nybörjare på mixa och har heller inga fancy vintage-pluggar, så det är svårt som fan att få till ett skönt vintage-ljud. På denna tycker jag dock att jag har kommit närmast hittills av mina produktioner. Sen kan man diskutera ljudideal i timtals utan att komma överens. Jag föredrar iaf skitigt och "live" framför superpolerat!

Angående sången försökte jag få till ngn slags Ozzy-känsla eller nåt sånt.
Max: Jag förstår inte riktigt hur du menar med en kör som svarar på "Coming down on me". Försökte höra det men det gick inte ihop i min skalle. Solot tycker jag tyvärr inte passar in, sen är själva gitarrljudet horribelt. Du spelar grymt bra men jag tycker det stjäl fokus från mellotronen och tyngden i partiet.
Wernborg: Det där med slagsida har jag inte riktigt tänkt på. Jag mixar nästan aldrig i lurar så då märker jag inte när det blir "yrselvarning". Orgelsolot är ju dock pannat till mitten. Antar att det är leslie-stereoeffekten som är jobbig. Man kanske ska minska stereospridningen i orgelpluggen. Tack för påpekandet!

Jag spelar in själv. Först lägger jag antingen gitarr eller klaviatur, sen knåpar jag ihop trummorna och spelar in rubb och stubb igen för att det är skönare att spela mot det "slutgiltiga" trumkompen. Det tråkiga med att spela in på detta sättet är att det blir grymt jobbigt att göra tempovariationer, så oftast skippar man tyvärr sånt.

space: Grymt kul att höra!

egghuvud: Att bli ljudsnobb är baksidan med att syssla med musik. Ibland märker man att man lyssnar mer på hur själva basljudet låter än vad den spelar. Har själv också blivit en sådan, och det blir inte bättre ju mer insyltad man blir i mixningens ädla konst.

asti: Kul att du gillar basspelet. Fick kämpa med en herrans massa omtagningar så att jag fick blåsor på fingertopparna haha!