Forum > Demolåtar
Sara - November (v2 100627)
asti:
Jag gillar det här! Har du minskat reverbet? Sången kunde vara lite mjukare och närmre, det hade varit ännu bättre, men det är bra så här också!
Gillar också gitarrerna, men trummorna är tråkiga och statiska. Vispar eller lite mer liv i de befintliga efterlyser jag!
Tror att ett dragspel skulle passat fint här! Känner lite vibbar av Kate & Anna McGarrigle.
I stället för orgel skulle en steel-guitar vara kanon! Snacka med Freddy! Han kan lägga på lite mandolin också när han ändå håller på! :)
Sara sjunger väldigt charmigt och fint!
Gurano:
Låten som sådan är bra men jag får en liten svag distning på ett par ställen (på sången), som jag inte tror ska vara. Dessutom tycker jag att sången är lite lite för burkig och torr (i alla falla för mig).
Jag tycker att hennes röst och sätt att sjunga påminner väldigt mycket om Lisa Ekdahl. Hade du inte skrivit att sångerskan heter Sara så skulle jag ha trott att det var Lisa.
Ha det gott
G
Gurano:
Kanske att jag oxå skulle säga var jag hör denna svaga distning.
Den finns på några fler ställen men där den är mer framträdande är vid:111, 113, 164, 195/196, 203 och 207. Om det bara är jag som hör detta så finns inget ljudproblem och då kan du skita i mitt inlägg :)
Ha det gott
G
Alatar:
Trevlig låt!
Hennes sätt att sjunga påminner mig faktiskt ibland om hon som vann Eurovision i år! :P
Alltså, lite grann iaf. När hon inte sjunger sin "Satellite" sång. T.ex.
här:
En liten aning burkigt på sina ställen. Vart är det spelat in? Burkigt rum kanske?
Och sedan undrar jag: har trummorna lagts på efter sången?
Bra! :-)
cykeln:
Dividend
Det är jag
som är DO ja
asti
Trummor är ett dja skit!
Dragspel och Steel-gura det var en tanke!
Kul att du gillar Saras röst och låt!
Gurano
Distning ska kollas
Lisa E var ju inte dåligt men S vill förstås helst vara sig själv
Tack för tidsangivelser!
Kul att du gillar låten!
Alatar
"Trummorna" har varit som en takthållare under inspelningen.
Rummet är nog inte det bästa. Ska prova lite andra riktningar - nu sjunger man rakt in i en vägg.
Kul att du tycker att den är bra!
----
Återigen stort tack till er alla som lyssnat och kommenterat.
Nu drar vi till den grekiska övärlden så vidare fix på denna får anstå ett tag i alla fall
Igår ringde man och meddelade att Sara skulle få stipendiet men tyvärr så förutsatte det att hon var på plats för utdelandet och sjöng några visor. Eftersom vi är i Grekland då så gick inte det - 5000 kr blåste iväg .-(
Men jag hör att det finns de som bränner upp 100 000 så ....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida