Forum > Färdiga produktioner
mahan - Tears In Your Eyes
mahan:
Vintage så det förslår! :)
Denhär låten hamnar direkt på färdiga sidan av följande orsaker. Den har varit färdig i 14 år! Jag bandade den och mixade den 1993, med min dåvarande 8-spåriga Fostex anläggning. Och det färdiga materialet skruvades sedan ner på C-kassetter. Råkade hitta en kassett med denna, en av mina fav.låtar, körde över den till datorn till mp3. Och nu eftersom det inte finns någotsomhelst grundmaterial att gå tillbaka till, så måste allt göras om på nytt. Skulle gärna ha några kommentarer om hur mycket som skall hållas och vad som ska ändras. Eller kanske den e bra som den är? Who knows?
LÅTNAMN: Tears In Your Eyes
ARTIST/GRUPP: Johan Malmberg
GENRE: pop/rock
LÅTLÄNGD: 2:56
KOMPOSITÖR: Johan Malmberg
PRODUCENT: Johan Malmberg
TEXT: Krister Sjöblom, Spacetrucker o husflugan
INSPELNINGSÅR: 1993
FORMAT: C-kassett -> mp3
Så jag förväntar mig några kommentarer på detta vintage alster :)
h. Johan
Mikke:
Gå igenom ljuden på alla instrument utom köttsynthen och gitarrerna. Kanske att du ska försöka att gå igenom arret på trummorna oxo. Göra det mindre 80 tal o mer 2000 tal. Ta bort 110 % av reverbet ;) och använd ett reverb som "märks" mindre. / Mikke
mahan:
--- Citat från: Mikke skrivet 14.05.2007, 13:33:05 ---Gå igenom ljuden på alla instrument utom köttsynthen och gitarrerna. Kanske att du ska försöka att gå igenom arret på trummorna oxo. Göra det mindre 80 tal o mer 2000 tal. Ta bort 110 % av reverbet ;) och använd ett reverb som "märks" mindre. / Mikke
--- Slut citat ---
Kul Mikke att du hann ta dig tid för en lyssning! :)
Så jag kan anta på din kommentar att en ny upplaga kande vara tänkbar. Det sorgliga är ju att C-kassettsoundet går ju inte att skruva på, dom e va dom e.
Ska kolla om nån annan tycker att själva låtidén är värd förnyelse så då kör vi med det :D
h. Johan
Mikke:
--- Citat från: mahan skrivet 14.05.2007, 13:39:57 ---Så jag kan anta på din kommentar att en ny upplaga kande vara tänkbar.
--- Slut citat ---
Jao / M
1up:
Du får ursäkta men tycker det låter som om ni sjunger på TYSKA! :D Det är nog låtens stuk som lurar mig. :D
Sen gillar jag brusets karaktär!
Och låten!
Undrar just vad du kan göra med den. Vad som kan behållas eller om du kan lägga till och få det nice ändå. hmmm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida