Forum > Färdiga produktioner
Asti - On and on (ny version)
Tokai:
En låt som P McCartney kunde ha gjort. Kanske inte till Beatles men till nån annan, kanske asti, vem vet? Som den där låten han skrev till hon jag glömt bort namnet på, alltså den tidsperioden mitten på 60-talet
Ok, det är lite digital dist på sången på vissa ställen
När baskaggen kommer in, som är lite odistinkt i soundet, kunde man kanske efter ett tag önska sig nåt kantslag, hihat, tamburin eller nåt som spelar baktakt, som elpianot gör. Stråkarna är mest utfyllnad - där skulle du kunna göra nån melodi som spelar mot eller med sången, som liksom svarar sången.
Vad gäller riffet, antar att det är där gitarrena spelar ensamma. Mixa ner dom och kör dom baklänges och tona upp dom in i mixen. Nä, alltså jag vet inte.
Slutet är lite rumphugget, men skulle nog funka om elpianot låter slutklangen tona ut.
Men bra sång som vanligt, körer och gitarr, och en fin liten melodi.
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 21.06.2010, 17:49:32 ---En låt som P McCartney kunde ha gjort. Kanske inte till Beatles men till nån annan, kanske asti, vem vet? Som den där låten han skrev till hon jag glömt bort namnet på, alltså den tidsperioden mitten på 60-talet
Ok, det är lite digital dist på sången på vissa ställen
När baskaggen kommer in, som är lite odistinkt i soundet, kunde man kanske efter ett tag önska sig nåt kantslag, hihat, tamburin eller nåt som spelar baktakt, som elpianot gör. Stråkarna är mest utfyllnad - där skulle du kunna göra nån melodi som spelar mot eller med sången, som liksom svarar sången.
Vad gäller riffet, antar att det är där gitarrena spelar ensamma. Mixa ner dom och kör dom baklänges och tona upp dom in i mixen. Nä, alltså jag vet inte.
Slutet är lite rumphugget, men skulle nog funka om elpianot låter slutklangen tona ut.
Men bra sång som vanligt, körer och gitarr, och en fin liten melodi.
--- Slut citat ---
Du tänker nog på Mary Hopkins va? Those were the days. Det var en rätt skön låt!
Digitala disten på sången ska jag kolla upp! Funderade på, precis som du säger, en hihat, tamburin e.d, men bestämde mig för att ha det "rent".
Ja, stråkarna tänkte jag skulle understödja och inte konkurrera med sången, men lite fantasifullare kan det säkert vara! :) Få se vad man kan hitta på....
Slutet ska jag försöka hitta på något med så att det inte är så avhugget.
Tack för lyssning och nyttiga kommentarer!
/Asti
asti:
Har nu kompletterat sticket med dragspel, varierat violinerna, samt förlängt slutackordet något.
Tror inte jag vill lägga så mycket mer jobb på denna, utan får nog anse den vara klar.(såvida inte den nya versionen döms ut totalt förstås)
Bättre?
Dividend:
Kontemplativt, lite rensning i sångspåret? Smask och grejer är kvar...
Tycker låten är lite småmysig (glad :P ) för att ha en eftertänksam text :unsure:
Eller vad vet jag... Men påminns om sån här karusellmusik, när man satt på en plastponny som liten :)
Och det är ju kul..
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.06.2010, 23:05:46 ---Kontemplativt, lite rensning i sångspåret? Smask och grejer är kvar...
Tycker låten är lite småmysig (glad :P ) för att ha en eftertänksam text :unsure:
Eller vad vet jag... Men påminns om sån här karusellmusik, när man satt på en plastponny som liten :)
Och det är ju kul..
--- Slut citat ---
Jaså, det finns "smask och grejer" i sångspåret? Antar att du menar på leadsången i verserna, ska undersöka det!
Nja, låten går rätt mycket i moll och det är väl bara den lite struttiga takten som lättar upp stämningen en aning tycker jag.
Annars tycker jag nog själv att den lite eftertänksamma stämningen behålls..... :unsure:
Kul att jag väcker liv i dina barndomsminnen! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida