Forum > Demolåtar

MikaelEdebro - Spektrat från mitt fönster (nu med två fläskiga orgelsolon)

<< < (3/4) > >>

asti:
Sköna gitarrer, bra trummor och bas och det händer en hel del!
Dock efter 283 sek känns det som en lång utfasning av låten.
Men snygga vändningar och sköna harmonier. så med rätt sång och
kapning av låten till ca 5 minuter blir det säkert riktigt bra!

zorrow:
Riktigt mumsigt orgelsolo!!! Så till lite kreativ feedback. Jag tycker att outrot blir lite långt och att det kanske skulle kunna skippas helt utan att förstöra låten. Virveln låter lite platt men jag och i princip alla andra har väl samma problem :( Nu vill jag höra lite sångidéer för att få grepp om hela tanken med låten. Riktigt bra låter det i alla fall B)

MikaelEdebro:
Hej och tack för kommentarerna!  :)

Jag har lagt till ett litet flummigt kåseri i slutet, så som det var tänkt från början. Det är som sagt även tänkt att vara rätt mycket sång som binder ihop låten. Jag har ngn slags bild av hur jag vill att sången ska låta, men jag misstänker att jag kommer ha problem att sjunga så. Får pilla ihop ngn text först sen gör jag ett försök. Blir det pannkaka kanske jag slänger ut en förfrågan här på KR!  ;)

Tokai: Tack för lyssningen och den fina jämförelsen med Woodstock! :P ;) Det finns väldigt många bra progressiva band som för vidare fanan. Denna låten är bland annat ganska inspirerad av två samtida band som heter Qoph och Magnolia. Jag tror nog att den "progressiva genren" är på väg tillbaka, ngn slags motkultur mot allt skit som spelas på radio och tv. Eller så är jag bara insnöad i min egen lilla bubbla.

bjurte:
Kan nog bli bra,många sköna riff och avsnitt,men det behövs något som binder ihop(Läs sång ;) )
Blir lite svårt att hålla konsentrationen igång annars.. Men det lovar du ju ska komma så vi väntar otåligt..
Annars är det här Uriah musik,och Orglar äälskar vi. :wub:

MikaelEdebro:
Lade till ännu ett orgelsolo, allt för att tillfredsställa uriah!  :P ;)
Jo jag håller med, orgel är ett gött instrument. Finns inget som slår en skrikande Hammond!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion