Forum > Demolåtar

Eko & MaxB - 1000 Stars

<< < (3/4) > >>

MaxB:
Hehe, en lång dag följer, med många hästrelaterade sysslor...
Vi har en pregnant "Donna" (som egentligen heter Madonna)...
Uj, uj, uj...

bjurte:
Jodå den ska ni jobba vidare på,men som du oxo skrev känns det lite 'Snabbinspelning' och behöver styras upp lite.

MaxB:
Kommit hem från Stockholm-Örebro tur och retur. Nu är Donna hemma igen. Lite rund har hon blivit. Dags att köpa fogmassa för kakel så man kan åtgärda och sen ställa tillbaka tvättmaskinerna på plats igen. Musiken är ännu en bit ifrån men snart kanske...  :unsure:

Tokai:
Jag gillar detta - när det inte finns några gitarrer. Bara orgel, bas och trummor.
Allt annat låter väldigt rörigt, i otakt. Sången låter som fyllesång, utom när sången är solo. Bara nerknarkade storheter som Stones fixar sånt. Sånt vaddå? Att sjunga ihop, kör eller ihop.
I slutet låter det är bra.
Vad det en bra kritik? Nä, tror väl inte det efter ett antal whiskey. Har semester, en klen förklaring

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 21.06.2010, 21:14:08 ---Jag gillar detta - när det inte finns några gitarrer. Bara orgel, bas och trummor.
Allt annat låter väldigt rörigt, i otakt. Sången låter som fyllesång, utom när sången är solo. Bara nerknarkade storheter som Stones fixar sånt. Sånt vaddå? Att sjunga ihop, kör eller ihop.
I slutet låter det är bra.
Vad det en bra kritik? Nä, tror väl inte det efter ett antal whiskey. Har semester, en klen förklaring

--- Slut citat ---

Sången... fyllesång, hehe  B). Det var värre med tillståndet innan bas-spåret las på natten, då vi kommit tillbaka efter partyt.

Och du har rätt, det är mycket osynk. Gitarriff eller "strängplink istället för ackord" ska inte störa sången, bara finnas på andra ställen än sången. Och visst bör sången läggas om så att det är synk på alla samtidiga sånginsatser. Jag drömmer om en liten tidslucka snart...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion