Forum > Demolåtar
Asti & CPG - It wasn't me
egghuvud:
Okej jag fattar hålller nog inte med om att den skulle vara svag. Tycker nog att det är en riktigt bra popdänga. Fast det finns saker som kan förbättras. Tycker att den där tamburinen låter lite mesig, och sedan trummorna (som alla tjatar om) men det har folk redan sagt så det lämnar jag nu... nu lämnade jag det.
Annars så skulle man nästan önska att du vrålade ut lite desperation där på slutet. Men wailning är inget för dig? Jag kan riktigt höra någon skrika Meeeeeeeee liksom.
I övrigt så tycker jag att tempoinbromsningarna är fräcka men det får inte bli för många för då tappar låten lite styrfart. Tyckte trumstoppet känndes lite omotiverat första gången. Andra breaket med ackegitarrerna var tufft däremot. Om det varit jag så skulle jag smälla på ordentligt med massor av stråkar och sådant på slutet, men jag har å andra sidan en ovana att överproducera saker. Skulle vara kula tt testa att lägga trummor till dig någon gång. Dui får hojta om du vill ha lite riktigt spelat midifierat trumkomp.
eggs
asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.06.2010, 15:33:19 ---Okej jag fattar hålller nog inte med om att den skulle vara svag. Tycker nog att det är en riktigt bra popdänga. Fast det finns saker som kan förbättras. Tycker att den där tamburinen låter lite mesig, och sedan trummorna (som alla tjatar om) men det har folk redan sagt så det lämnar jag nu... nu lämnade jag det.
Annars så skulle man nästan önska att du vrålade ut lite desperation där på slutet. Men wailning är inget för dig? Jag kan riktigt höra någon skrika Meeeeeeeee liksom.
I övrigt så tycker jag att tempoinbromsningarna är fräcka men det får inte bli för många för då tappar låten lite styrfart. Tyckte trumstoppet känndes lite omotiverat första gången. Andra breaket med ackegitarrerna var tufft däremot. Om det varit jag så skulle jag smälla på ordentligt med massor av stråkar och sådant på slutet, men jag har å andra sidan en ovana att överproducera saker. Skulle vara kula tt testa att lägga trummor till dig någon gång. Dui får hojta om du vill ha lite riktigt spelat midifierat trumkomp.
eggs
--- Slut citat ---
Nej, jag kan inte waila! :)
Jag funderade på att lägga på stråkar, men det kändes lite konstigt att bara ha med dom i slutet, så jag skippade det helt.
Det fick bli kör i stället. Men visst hade det varit maffigt med lite svulstigare slut!
Kunde iofs försöka sjunga avslutningens leadsång med lite mer frenesi..... :unsure:
Kanske skulle ligga kvar med lite trummor efter första refrängen, men vill samtidigt ha kvar dynamikskillnaden inför andra refrängen.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida