Kontrollrummet

Forumfestival 13, BOND-tema - Röstning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag har oxå röstat, men vet inte heller om det nått fram..? Det skulle verkligen vara skoj om det kom nån slags feedback på hur många som röstat åtminstone, (men helst skulle man vilja veta mer än så?)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Eko, Marre.... He emailed me back, so maybe he's doing that?  Or maybe he's just trying to be nice to the stupid American?  :)
The human theremin.


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hi!
Alla röster har gått fram!
Jag har svarat dom som har röstat utan "nick" att, jag vill ha den också, men den kommer inte så dom rösterna blir inte med i slutändan.

Exempel:
Erik Norberg har lagt en röst, sekunder senare så lägger Erik N samma röster.
Jag begär nick men har ej fått, så dom rösterna är "frysta" just nu.

Hur det ligger till i tävlingen ska jag sä....Aargh!              Twist my arm! B)
« Senast ändrad: 18.06.2010, 08:19:49 by aROCKER »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eko, Marre.... He emailed me back, so maybe he's doing that?  Or maybe he's just trying to be nice to the stupid American?  :)
I think you got a VIP-treatment  :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Njae, hon frågade hur läget var i sverige så jag svarade på det.
Har inte för avsikt att bekräfta alla röster...lita på mailen annars får ni ju en varning från ert mailsystem om mailet inte nått fram.

Sedan finns det ju chans att korrigera ihopräkningen efteråt, för rätt ska vara rätt.

I princip så är det bara vi som tävlat som röstat, sånär som på några "utomstående" utan nick men dom plockas inte med.

SÅ SKRIV IN ERAT FORUM ALIAS! ;)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
I ett optimalt scenario ska väl de medverkande avstå från att rösta?!? Men KR har ju inte så många aktiva medlemmar så det kanske inte skulle funka i praktiken.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
I ett optimalt scenario så röstar de medverkande (tycker jag) men inte på egna bidrag?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
I ett optimalt scenario så röstar de medverkande (tycker jag) men inte på egna bidrag?

Man har ju iofs även möjlighet att styra röstningen genom att lägga röster på låtar man tror inte kommer vara med i toppskiktet, för att därmed boosta sin egen eller ngn annan låt. Men jag tror iofs inte att detta kommer vara ngt problem här på KR. Det verkar finnas en ganska stor portion sunt förnuft här.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
I ett optimalt scenario så röstar de medverkande (tycker jag) men inte på egna bidrag?

Man har ju iofs även möjlighet att styra röstningen genom att lägga röster på låtar man tror inte kommer vara med i toppskiktet, för att därmed boosta sin egen eller ngn annan låt. Men jag tror iofs inte att detta kommer vara ngt problem här på KR. Det verkar finnas en ganska stor portion sunt förnuft här.
Du har helt rätt...helst totalt utomstående hade varit optimalt.

Därav min "blindröstning"...finns folk som man kommit på kant med som kanske inte skulle rösta på en pga att dom vet vem som ligger bakom. (kan man höra i vissa fall Ändå men...)
« Senast ändrad: 18.06.2010, 14:45:16 by aROCKER »


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Då var man nyröstad
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
men vem fuskar sig fram till en vinst i en tävling där enda 'priset' är att man blir tvungen att arrangera nästa tävling... :lol:
 - vi behöver nog inte oroa oss för fulspel här, tror jag ( och om nån 'undviker' att ge poäng till nån de ogillar, så får de väl göra det... :D )


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
men vem fuskar sig fram till en vinst i en tävling där enda 'priset' är att man blir tvungen att arrangera nästa tävling... :lol:
 

Åjo, vi har ju det mycket ärofulla Hall Of Fame också!  :rolleyes:
DON'T PANIC


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
men vem fuskar sig fram till en vinst i en tävling där enda 'priset' är att man blir tvungen att arrangera nästa tävling... :lol:
 

Åjo, vi har ju det mycket ärofulla Hall Of Fame också!  :rolleyes:

Tungt, där ligger man med en första placering då!?
Kiss my feets :rolleyes: :P :lol:


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Nu har jag slängt in mina röster...min vinnare är ju en riktigt skön pop/rocklåt, lite för bra för denna tävling. :rolleyes:


Utloggad carl cadello


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu har jag röstat!
Det var många bra låtar, fler än man kan rösta på!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Nu har jag röstat!
Det var många bra låtar, fler än man kan rösta på!  B)

Jag hade svårt hitta mer än 2-3 bra, men så var jag lite grinig igår
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
har inte riktigt bestämt hur jag ska lägga mina poäng, det är jämnt i toppen.
men har skrivit några komentarer om låtarna, det som jag tycker är kul med festivalerna är att höra vad alla tycker om min och övriga låtar, poäng brukar det ju inte bli så många :lol:.

longfinger: lite dåligt ljud och ingen sång. men ganska bra låt tänker kanske mer på spagetti westerns och snobbar som jobbar (the persuaders) än bond filmer men en skön låt.


Deadly silverbirds ... : fick lite blck sabbath känsla vid första lyssningen men låten växer för varje gång, allt är välgjort och producerat.

my name is bond: back to the 80´s, ingen favorit men en del roliga ljud effekter.

Secret hotel: snygg och väl gjord, bra låt. bättre efter flera lyssningar.

Bond: skitbra början, synda att det inte är sång tänkte jag men då kom sången in och det blir tråkigare efter den bra början.

Orbital End: ännu en bra början, lite lång bara. bra rakt igenom med mycket bond känsla.

It your moment. helt ok låt. kunde varit lite mer bond känsla.

By all means: bra men för lång början, sen kommer ytterligare instrumental partier, saknar en refräng som upprepas. alla delar är bra men det blir för långt. bra produktion och super great vocals!! låten får mig att tänka mer på Björk möter phantom of the opera än Bond.

the perfect spy: lite rörig och jag saknar bond känslan.

a good day to die: bra och snyggt gjord. väl producerad.

nu återstår bara att  fördela poängen. tycker alla gjort bra ifrån sig och det var väldigt svårt att bestämma vilka som ska ha poäng.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP 24 timmar och 45 minuter kvar till röstningen är stängd.

Sixties du "glömde" säga något om A Touch A Kiss A Kill -  tycker den var bra låtmässigt men inriktningen på att det var en 60-talslåt var kanske inte så bra dvs innan både deessern och pitchern var uppfunnen. Kanonbra men alltså desssvärre lite dålig kvalitet. Sångerskan sjöng riktigt sexigt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nu har jag också röstat B)
Mycket bra låtar och några riktiga pärlor :wub:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har röstat!
Trepoängaren gick bra att placera, men de andra var svårare. Det fanns fyra bidrag till som jag ville ge poäng, och då menar jag bidrag som jag inte medverkat på. :) Men till slut fick jag bestämma mig, och det innebar att "it's your moment" och "you will live forever" tyvärr fick bli utan.  :mellow:
DON'T PANIC



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Röstat.

Kort recension av alla låtar:

1. It's your moment.
Förvaltar Bond-arvet bra i introt som dock sabbas helt av att basen är frånvarande i det som kunde blivit riktigt tungt. Efter introt så har jag helt glömt att det är Bond-tema. Går på tomgång kring 130 ett tag. Trumsoundet kunde varit fetare genom hela låten. Ok låt men inte Bond. Väntar tyvärr på att den ska ta slut när det är nån minut kvar.

2. Deadly silverbirds in the sky
Hemskt pianointro. Pedalen nertryck hela tiden? Och varför inte kvantisera när det är så otajt? Bra idé med stråkriffet som följer, men otajt även här. Mycket bra låt annars som haltar en hel del i framförandet tyvärr. Trombonen?? är ju hur cool som helst. Sticket framåt 160 är riktigt läckert och först här skulle jag kunna tänka mig detta till en Bond-film. Lite märkligt slut kanske, hade nog väntat mig någon slags sångvända till efter outrot.

3. By all means.
Skulle nog passa till scenen där Bond hamnar till sängs med vacker kvinna som går bakom hans rygg och placerar gift i drinken. Passar nog sämre till filmintrot. Snygg orkester som skjuts i sank av trött EZ-trummis? (Mmmm, tänk halvtakt och en pukorgie istället för nuvarande 2-4-komp.) Bra arrat och framfört.

4. Longfinger
Humor?
Temat som i sig är filmiskt faller ju totalt pladask på framförande och ljud. Dock hade nog temat passat bättre i Jönssonligan eller Dubbelstöten.

5. You will live forever
Nu blir det mer självklar Bond igen. Och lite Rosa Pantern. Kul recycling med texten där. Introt lovar mer än vad låten levererar tyvärr. Lite b att köra samma text två gånger. väldigt bra trumprogrammering här.

6. Secret hotel
Lite sökt slinga i introt. Versen känns väldigt bekant, men det kanske är nog en fördel i dessa sammanhang. 60-talspop men inte Bond. Synd att refrängtrummorna inte fortsätter rakt. Bra bra stick innan introt återkommer.

7. A touch a kiss a kill
Åter ett intro som känns sökt. Varför inte avsluta riffet på den ton det "borde" vara istället för att leta efter något unikt bara för att? Jättekonstigt ljud på sången som också ligger för långt bak. Otajt mest hela tiden. Låter ibland som att gitarren spelar dur där resten spelar moll på nåt sätt.

8. A perfect spy
Flummigt introt som inte slår an tonen alls, utan mest förvirrar. Framåt 45 blir det riktigt coolt. Mer Närkontakt av tredje graden än Bond och mer jam än låt.

9. A good day to die
Mycket bra sång till en mycket bra låt. Helsnyggt arrad om än sönderkomprimerad. När orkestern kommer in kör den tyvärr över sångaren lite grand. Gitarren har ett ganska jobbigt sound som inte smälter in i resten av ljudbilden så bra.

10. My name is Blond
"Eget" sound. Reverb overdose deluxe och mest bara konstigt. Att riffet från Ugglas Varning på stan finns mer är ju ett festligt inslag.

11. Orbital end
För långt intro. Ett lååååångt intro där resten av låten aldrig lyfter riktigt även om det är bra arrat och framfört.

« Senast ändrad: 21.06.2010, 23:56:03 by Wernborg »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Och NU är det slutröstat. Kommer resultatet snart månne?

Edit: eller är det ett dygn till?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Och NU är det slutröstat. Kommer resultatet snart månne?

Edit: eller är det ett dygn till?

I reglerna står det före den 22:e juni. Eftersom det nu är den 22:e så måste det ju bli jättesvårt att rösta före den 22:e tycker jag   :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
And the winner is...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Och NU är det slutröstat. Kommer resultatet snart månne?

Edit: eller är det ett dygn till?

I reglerna står det före den 22:e juni. Eftersom det nu är den 22:e så måste det ju bli jättesvårt att rösta före den 22:e tycker jag   :D
Om man inte flyger västerut och har trådlöst bredband förstås :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
TÄVLINGEN AVGJORD!
Grattis till vinnaren som får presentera sig själv, det är allt för hemligt för att bara läcka ut hur som helst.
Skriv gärna vilka som har hjälpt er i låtarna och vilken som har varit er inspiration mm.

Mitt bidrag aROCKER "Deadly silverbirds in the sky" fick en enorm fantastisk hjälp av Hellfog som förstod precis vad jag var ute efter och matade mig med stråkar, Brass, klockor och allsköns helvete, grymt, stort tack till Hellfog! :)
Stort tack till Börje som lirade guror och bas och hade stor input i vissa melodislingor.

Jag ville inte svika mitt 70-tal men samtidigt så är jag imponerad över slagkraften i Jack White´s BOND-låt "Die another day" så jag bestämde mig för att dra min låt åt det hållet.

Tack för mig och hoppas ni fick en rolig musiktävling att delta i.

And the winner is...

Låt 9: A good day to die 30p

2. Låt 6: Secret Hotel 23p
3. Låt 11. Orbital end 18p
4. Låt 3. By all means 14p
5. Låt 1. It´s your moment 11p
6. Låt 2. Deadly silverbirds in the sky 6p
7. Låt 10. My name is blond 3p
8. Låt 4. LongFinger 2p (en titelröst)
9. Låt 5. You will live forever 2p
10. Låt 7. A touch a kiss a kill 1p
11. Låt 8. A perfect spy 0p

Songtitel winner goes to "A good day to die" 3p and "A touch a kiss a kill" 3p


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Och jag hade bidrag nr 6 Secret Hotel och 11 Orbital End. Så jag fick flest röster!  ;)

Bägge titlarna har jag fått till skänks av min kamrat Willy Wildbrain, och här är hans synopsis:

Secret Hotel
En paradoxtitel eftersom ett hotell per definition inte kan vara hemligt. Så vad handlar det om?

The Orbital End
En omloppsbana har inget slut. Men den kanske har det, och på vilket sätt aspirerar det på "the eternal state"?

Marruschkka sjunger leaden på Orbital End, en otroligt stark insats.

Jag tackar för alla röster, och tycker att absolut rätt låt vann. Grattis, herr X! :rolleyes:
DON'T PANIC


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
I am in chock!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja kära KR:are, det är jag som skyldig till att ha komponerat vinnarbidraget den här gången. 3 vinster av 3 deltagna festivaler känns ju som ett bra facit  :P :lol:

Tanken med mitt bidrag var väl att hålla mig så nära den klassiska Bondkänslan som möjligt med klassisk instrumentering och en pampig refräng. Sen tänkte jag lite på Live and Let die som ju är lite uppdelad och nästan är två låtar i en. Jag ville inte ha två låtar men iaf ett stick som bryter av lite från det övriga. Jag sjöng in en slasksång först där jag satte själve melodin. Sen skickade jag över det till min gode vän och vapendragare Tompa (aka Silverpilen) i Biscuit Barney som skrev text och bidrog med sin sköna stämma. Tyvärr så brakade hans ljudkort ihop precis när han skulle börja sjunga in, med låg och distad input samt minimal medhörning som följd. Så han fick helt och hållet chansa fram sina tagningar.  Spåren som jag fick lät inget vidare alls, så det krävde mycket efterredigering och komprimering och DeEsser och eq och pitchkorr. mm för att få fram ett någorlunda lyssningsbart resultat. Tyvärr gjorde detta att jag inte hann byta ut synthgitarren mot en riktig fender och att mina tänkta stämmor inte han läggas. Så det fick bli en snabbmix och skicka in i sista sekund i stort sett.
Men överlag är jag ändå nöjd med resultatet och tycker själv att det låter Bond på ett trovärdigt sätt och det tyckte tydligen dom flesta som röstade också  :) :wub:

Tompa känner sig väldigt revanschsugen när det gäller sången, så vi kommer att färdigställa låten ordentligt när hans utrustning funkar som den ska igen.

Seden bjuder ju att vinnaren arrangerar nästa festival. Dock drar jag på semester nu ner till fäderneslandet Skåne för att fira midsommar och sen blir det förhoppningsvis Roskildefestivalen och lite andra utflykter, så forumfestivalen tar en liten välbehövlig paus, sen återkommer jag Jag och Tompa med nya krafter.

Jag startar upp en spåntråd iaf, så har ni nått att tjöta i.  :)



Tack alla som röstade på vårt bidrag, vi är oerhört glada för detta  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:


Ett stort tack till aRocker också för en kul och annorlunda festival.  :)





Ha det nu underbart och ladda batterierna ordentligt, så startar vi upp en ny festival senare i sommar.


Peace


Bond........Micke Bond!!




« Senast ändrad: 22.06.2010, 12:35:21 by jonnerstone »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gratulerar J.! :) Och Silverpilen med.

Ha det kul på Roskilde :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
grattis J-stone !

å trevlig sommar till alla ! nu släpper vi instrumenten ett tag och nöjer oss med att skråla med i diverse konsertbesök och fyllevisor.
SKÅL !  B)

K-Trollet


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis Micke
Jag vet vilka som står bakom alla låtar utom nummer 5?

Och tack aRocker för en väl genomförd festival:D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se