Forum > Demolåtar

Kornstad - When I am close to you - NY version m. sångtest! 2010-06-20

<< < (8/9) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Kornstad skrivet 20.06.2010, 13:19:11 ---OK, jag har inte hunnit lägga något jättejobb på sången ännu så det skall sjungas om och mixas, men jag lägger ändå ut denna som ett utkast av hur jag har tänkt mig det hela så att ni kan känna på den.

Är upplägget ok, eller känns den tråkig?
Har ju skrivit den till frugan så jag gissar på att jag blir lite hemmablind i frågan, men jag vill verkligen få denna riktigt bra så shoot sharp..    ;)

Skall även komma refräng i mittenpartiet på solot, men jag tror inte att jag får löst det idag. 
(Min lediga musikdag... :(  vart tog den vägen??  )

--- Slut citat ---

Tycker det är en finfin låt. Upplägget funkar absolut. Lite tveksam till slutet med gitarrsolot, men det kanske är för att jag är gitarrist själv. Blir en lite anonym tillvaro i slutet av låten, som gjort för att tona ner när det hamnar på radio.

Mer balle i sången så är det hemma.

Följer fortsättningen...

:)

Clemens:
å var e sången?....  :) Snyggt annars..får lite 80-tals vibbar...grymma gitarrer! 

Kornstad:
Wernborg:  Låten skall inte sluta riktigt där utan det skall komme lite mer. Funderar även på att tona ner mittenpartiet i solot och låta det ligga som bakgrund till refrängsång, då det känns lite för långt med solo i denna tappningen. (även om jag älskar det!!)

Clemens: Versionen med sång ligger rätt långt ned på sida två i tråden.

Clemens:

--- Citat från: Kornstad skrivet 08.08.2010, 21:41:25 ---Wernborg:  Låten skall inte sluta riktigt där utan det skall komme lite mer. Funderar även på att tona ner mittenpartiet i solot och låta det ligga som bakgrund till refrängsång, då det känns lite för långt med solo i denna tappningen. (även om jag älskar det!!)

Clemens: Versionen med sång ligger rätt långt ned på sida två i tråden.

--- Slut citat ---

Skitsnyggt! skall bli kul att höra fortsättningen...grymt solo å grym sång!  :D

MaxB:
Jag tänker på segelbåten då jag hör låten. Det är bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion