Forum > Demolåtar
Kornstad - When I am close to you - NY version m. sångtest! 2010-06-20
Marruschkka:
Vackert med snyggt piano o sköna harmer. Freddys gitarr tillför väldigt mycket tycker jag :rolleyes:
Ser, som andra oxå sagt, fram emot sång på denna.
Följer utvecklingen här, kul :)
/Marre
Kornstad:
MaxB: No harm done. Det är redan glömt och passerat. ;)
Marruschkka: Jag bugar och bockar....nej förresten, slutar med det och ser till att lägga ny sång istället! ;) Thanx!!
egghuvud:
Låter snyggt. Trummorna är det svagaste kortet just nu. Inget tryck eller dynamik alls. Hihaten låter väldigt midi i dynamiken speciellt den där halvöppna varianten. en del dynamikvariation skulle kanske kunna ge låten yttelrigare en dimension. Annars låter grunden bra. Snygga gitarrer. Bra piano. Inget att kliaga på. Skall bli kul att höra den med sång. :)
Kornstad:
Egghuvud: Tack för komment! Jo jag har visst en hel del kvar att jobba med vad gäller trummorna har jag förstått. Hade tänkt
jobba med låten under veckan men det har varit helkört. Imorgon är dock dagen bokad för musik and music only!
Hoppas på att hinna med både trummor och sång då, så ni får lite mindre "midi" uplevelse av låten. :)
Kornstad:
OK, jag har inte hunnit lägga något jättejobb på sången ännu så det skall sjungas om och mixas, men jag lägger ändå ut denna som ett utkast av hur jag har tänkt mig det hela så att ni kan känna på den.
Är upplägget ok, eller känns den tråkig?
Har ju skrivit den till frugan så jag gissar på att jag blir lite hemmablind i frågan, men jag vill verkligen få denna riktigt bra så shoot sharp.. ;)
Skall även komma refräng i mittenpartiet på solot, men jag tror inte att jag får löst det idag.
(Min lediga musikdag... :( vart tog den vägen?? )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida