Forum > Demolåtar
Kornstad - When I am close to you - NY version m. sångtest! 2010-06-20
hogge:
Det enda jag kan säga är följande... Jag har Telia!
Sedan början av maj så har mitt BB haft en genomsnittlig hastighet runt 34 B/sek (ja, just det BITE) och 150 KB/sek... Har varit på dom dagligen men utan resultat..
Ska i morgon försöka kolla om Tele2 kan erbjuda nåt bättre? Just nu vill jag bara gå in på Telias HK med en AK47:a & röja järnet.. Men så får man ju tyvärr inte göra...
Hur som helst.. Detta har hindrat mig från att lyssna på all ny musik här på KR (och en massa annat)... Men men... Kanske blir det bättre med en ny leverantör?
Nåväl.. Det lilla som jag lyckas höra av denna låter 100% fantastiskt... Det enda jag saknar är att få höra hela låten.. Och likså denna med Din vackra sång, jo jag tycker att DU ska sjunga, på detta så kommer det att slå gnistor.. Vackrare stycke är svårt att hitta...
Du är oerhört begåvad Kornstad...
kpinnen:
:blink: :blink: :blink:
Skitbra ! :wub:
Gillade detta mycket, mycket snygg ballad, lite DT hörs igenom men det gör inget, dom är ju bra :D
Gillade oxå ideen här att ha göra den som en duett.
Har inga konkreta tips på förbättringar faktiskt.
jonnerstone:
Snyggt detta!!
Tänkte skriva nåt om trummorna men såg att Wernis hade skrivit exakt dom saker jag tänkte på, så jag citerar honom
"Bastrumman skulle jag gjort mindre klickig. Sedan är 16-delskompet på hihaten något för framträdande. Jag tror att en mer beatig 8-delshihat skulle öka svänget och ge mer luft i arret. Refrängens växelvisa ride/öppen hihat känns lite krystat också. Varför inte växla mellan två olika ridesamplingar istället. Som om man flyttade runt slagen på riden?"
Cymbal rollen i början känns också väldigt stel och MIDI. Den behöver nog också varieras i anslagen lite för att låta mer naturlig, nu ligger alla anslagen exakt kvantiserade så det blir lite kulsprute-effekt. Variera även lite velocity på anslagen på vägen upp.
Stråkarna kan jag tycka smetar ut lite för mycket över frekvensspektrat. Leta upp ett par frekvensområden som låter bra och dra på nån dB där samt sänk lite på övriga frekvenser och lägg på ett högpassfilter och skär tills det värsta "basmummlet" e borta.
Det var mina mixtips. I övrigt tycker jag det låter toppen med en skön gura av Freddy som grädden på moset.
Ser fram mot sången. (Tycker du ska sjunga själv)
Good shit!! :)
Micke
Kornstad:
Fan vad ni är grymma här allihop!
Så många ruggigt bra tankar och idéer man får. Oerhört tacksam för detta! :D
Eko: Sorry, jag missade ditt andra inlägg där om text! Jo, jag har en text klar som jag planerat för denna låten. Den är
ursprungligen skriven till frugan den här låten, men jag gjorde om formatet en aning och trixade för att få en lite mer
"allmänvänlig" Version av låten. ;)
Hogge: Fasen vad trist det är när det krånglar så!! Vad kul att du gillar låten dock!
Det är ett flertal som tjatat på mig att jag skall lägga min egen sång på denna, så jag antar att jag får börja med att
göra ett försök där.
Vad det gäller begåvning så kan jag ju glatt säga att du och jag inte är de enda här på KR direkt. Men tack för
komplimangen! ;)
Kpinnen: Ojoj...kan inte låta bli att dra på smilbanden när man får sådana sköna jämförelser. :) Härligt att du gillar den!
Jonnerstone: Japp, en riktigt bra kommentar ang. trummorna, vilket jobbas med just i detta nu. :)
Fan, det var skarpörat med kvantiseringen. Det har jag ju för sjutton glömt att gå igenom i låten.
Allting ligger ju exakt nu! Måste genast fixas det med så det blir lite liv i trummorna!! Tack!
Testade att köra låten i stereon och då förstår jag precis vad du menar med stråkarna. Skall skära aningen till.
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 14.06.2010, 22:02:26 ---Avvaktar duetten - behöver du text?
--- Slut citat ---
Snygg "redigering" Eko! ;)
Kornstad, beklagar mitt tidiga släpp. En visning i Montreal hann videon med musik tydligen med.
Jag har fått en kommentar därifrån:
OldJong has made a comment on Monark540 - segling i Stockholms skärgård - 2010:
Beautiful ! Thank you! ;-)
Jag får redigera filmen och lägga ut den med egen musik senare...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida