Fan hörni, jag ville ju ha svar och inte mer frågor!

Nä skämt åsido. Bussar är ju helt grymt att använda och den som inte gör det bör lära sig det omedelbums.
Jag brukar göra på följande sätt. Jag skapar bussar för alla spår som ska ha samma "inställningar". T ex en bus för saxofon, en för sång, en för akustisk gitarr osv osv...
För ofta har man ju ett gäng dubbar eller stämmor etc som med stor sannolikhet ska ha samma inställningar.
Sen slänger jag upp en bus för reverb. På så vis behöver man bara initiera en "instans" av reverbet, och då är man säker på att samma rum används för allt. Sen brukar jag via bussarna skicka en del av signalen till reverb-bussen (om jag vill ha reverb dvs). Jag brukar dra upp reverbet ordentligt i bussen (typ 100% våt) och sen justera mängd reverb via send-ratten.
Så det blir alltså följande kedja:
Audio track > Bus > Send till Reverb-bus > Stereo Out
Och numer ska jag börja skicka signalen från audio tracket till den instrumentspecifika bussen genom att ändra output ist för att använda send. På så vis "mutear" man originalspåret och ändringar man gör i bussen hörs tydligare. Detta hade jag inte tänkt på att man kunde göra förrän idag.
Hoppas det inte var för osammanhängande. Som sagt, förklara gärna hur ni går tillväga.