Kontrollrummet

Chrome - Motion (Higher part III) (ver14 - 2012-08-04)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oh, POOH!  I thought I would get to sing this one....   :o

I think you are.  ;) The chorus is at least in 3 harmonies? Is that the right word? I'm sure this would be a nice duett. :)

I can also hear voices  :o  of the kind you did in Higher (part I).
Tja liiite ändring från verandan kanske man kan säga - nu Chromeljud - och vem ska sjunga Bacon McMuffin?
Jo det har hänt en hel del. Vi har inte bestämt oss om min sång är det som ska ligga kvar eller inte. Egentligen sjöng Jonnerstone denna refräng först, och min sång var ursprungligen en slask bara. Vi funderar vidare. Troligen är inte ens texten den som kommer vara i slutgiltiga versionen. Med "nära nu" så menade jag att arret är nära mål. Sången återstår.

Cafemiljön utbytt till något helt annat. Häftigt med den där EMU:ska pålningsmaskinen och den småsjuka resonanstonen i "snaren" men den dränker ju allt annat! Lite mixjobb kvar m a o.
Gillar störljuden i början också, lite som en sovjetisk störsändare på kortvåg på 80-talet. Hörs som sagt att EMU varit i farten. HÄlsa och säg till honom att komma tillbaka hit.
Ja, nu är det på riktigt. Trummorna är lite väl dominerande ja. Ska hälsa.  :D
Sovjetisk störsändare!  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det har hänt lite i denna låten igen. Vi är inte snabba mer däremot ganska långsamma.

Nytt i ver 14 är körer i refrängen. Emu svarar med eko-körer. Vad tycker ni om det?

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/motion14.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 04.08.2012, 02:05:13 by Wernborg »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hm--- låten som sådan är ju ganska platt - det händer inte så mycket så här kan jag höra hur ni kan arbeta med kontraster. Sjung eko-körer bägge två så att det blir boostat och maskulint och släng in en operaliknande kvinna som lead och fyll ut med tjutande guror mellan sångtillfällena - resten sitter som det ska tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)

Sången är det lite tankar kring ja, jag är nog mer nöjd än sångaren tror jag :)

Gött att körerna funkar. Hur tänker du med omixad? hela låten eller bara sången?

Tack för att du tycker till fast du tycker den är kass =)
Hm--- låten som sådan är ju ganska platt - det händer inte så mycket så här kan jag höra hur ni kan arbeta med kontraster. Sjung eko-körer bägge två så att det blir boostat och maskulint och släng in en operaliknande kvinna som lead och fyll ut med tjutande guror mellan sångtillfällena - resten sitter som det ska tycker jag.

Tack för tyck. JAg tror tt leadsnubben INTE skall ingå i kören, det låter bäst om det är olika sångare. Iof kanske han drunknar om man får tag i några till som kan tycka. jag tror precis som du säger på en maffig gubbkör.

Tjutande guror och opera får vi fundera på :D

tack!


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Emu: Tyckte att sången smälte dåligt in, lät omixad. Säkert nåt som löser sig med omsjung som du säger :)

Låten är sisådär, men hantverket (arr, tänket) är helt okej! Så man får väl återkomma längre fram :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
Jag hoppas verkligen att någon annan är jag kommer sjunga slutresultatet. Särskilt sedan jag nästan helt slutat sjunga efter en stämbandsinflammation för ett år sedan. Micke gjorde ju första utkastet till sången på denna låt, så vi får väl se hur det blir.

Denna sågning var väl tio gånger värre än hur jag uttryckte mig i senaste festivalen. Jag kan ta det, inga probs, men jag antar att hela KR-drevet kommer gå mot dig nu? Eller det kanske bara gäller vissa?



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Emu: Tyckte att sången smälte dåligt in, lät omixad. Säkert nåt som löser sig med omsjung som du säger :)

Låten är sisådär, men hantverket (arr, tänket) är helt okej! Så man får väl återkomma längre fram :)

ah, tack för förtydligandet :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
Jag hoppas verkligen att någon annan är jag kommer sjunga slutresultatet. Särskilt sedan jag nästan helt slutat sjunga efter en stämbandsinflammation för ett år sedan. Micke gjorde ju första utkastet till sången på denna låt, så vi får väl se hur det blir.

Denna sågning var väl tio gånger värre än hur jag uttryckte mig i senaste festivalen. Jag kan ta det, inga probs, men jag antar att hela KR-drevet kommer gå mot dig nu? Eller det kanske bara gäller vissa?


Du liksom jag har en ganska så speciell röst och till den här låten passar nog varken jag eller du trots att du är tillverkaren den är för bra för oss helt enkelt det är nog bara att svälja :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
Jag hoppas verkligen att någon annan är jag kommer sjunga slutresultatet. Särskilt sedan jag nästan helt slutat sjunga efter en stämbandsinflammation för ett år sedan. Micke gjorde ju första utkastet till sången på denna låt, så vi får väl se hur det blir.

Denna sågning var väl tio gånger värre än hur jag uttryckte mig i senaste festivalen. Jag kan ta det, inga probs, men jag antar att hela KR-drevet kommer gå mot dig nu? Eller det kanske bara gäller vissa?


Du liksom jag har en ganska så speciell röst och till den här låten passar nog varken jag eller du trots att du är tillverkaren den är för bra för oss helt enkelt det är nog bara att svälja :D

Haha. Ja, så kan man ju se det. Jag väljer att se det så också.  :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här kommer drevet!!!  :lol: Bite the bullit!!!

Citat från: Wernborg
Nytt är 14 körer i refrängen

No kidding!  :o  :P

Citat från: Dividend
Men svankörerna funkar bra!
Undrar om jag ska skaffa brillor ändå?  :unsure:

Citat från: Emulator
Hur tänker du med omixad?
För att vara krass, från mitt öras perspektiv - noll dynamik. Men samtidigt är det för mig sångrösten (i denna version) som inte har den pondus jag skulle önska.

...släng in en operaliknande kvinna som lead...
Kvinna på lead vid 29 till 50 och på nästa ställe med samma grej - god idé Eddi.
Det är nog en vinnare i sammanhanget. Låten gav inte mig så mycket. (MaxB elakt ärlig nu)  B)
« Senast ändrad: 05.08.2012, 01:02:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Denna sågning var väl tio gånger värre än hur jag uttryckte mig i senaste festivalen. Jag kan ta det, inga probs, men jag antar att hela KR-drevet kommer gå mot dig nu? Eller det kanske bara gäller vissa?

Stefan, jag har inget emot dig överhuvudtaget. :) Jag är en (av få) som tycker att ärlighet vara längst i demoforumet (i festivalen möjligtvis inte).
I festivalsammanhang är det onödigt att ge negativ kritik OCH samtidigt inte konstruktiv. MAn har liksom inte nytta av informationen "bajs" om man inte får veta hur bäst torka upp den.

Enligt mitt sätt att se på det.

« Senast ändrad: 05.08.2012, 03:28:11 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag brukar ändra i texter när jag citerar.
Jo jag ser det.

...förhoppningsvis med glimten i ögat...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag brukar ändra i texter när jag citerar.
Jo jag ser det.
...förhoppningsvis med kuken i ögat...

Det är jävligt irriterande MaxB, sluta med det. Jag tror en stor majoritet här tycker likadant! :angry:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag brukar ändra i texter när jag citerar.
Jo jag ser det.
...förhoppningsvis med ***** i ögat...

Det är jävligt irriterande MaxB, sluta med det. Jag tror en stor majoritet här tycker likadant! :angry:

Jag inser att jag borde skärpa mig!  :lol:

Men jag gillade svansången du pratade om!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)

Stefan, jag har inget emot dig överhuvudtaget. :) Jag är en (av få) som tycker att ärlighet vara längst i demoforumet (i festivalen möjligtvis inte).
I festivalsammanhang är det onödigt att ge negativ kritik OCH samtidigt inte konstruktiv. MAn har liksom inte nytta av informationen "bajs" om man inte får veta hur bäst torka upp den.

Enligt mitt sätt att se på det.

Det är helt ok. Har inget emot dig heller såklart. Vi har ju dessutom haft en jargong oss emellan i flera år, men det kan jag ju inte räkna med att andra känner till. Vad jag menade var att andra eventuellt skulle reagera starkt på ett sådant inlägg och tillrättavisa dig eftersom inlägget var onödigt hårt och utan konstruktiv kritik. Som jag sagt tidigare så tycker jag att "kass" duger som omdöme i en festival men inte i en demotråd om det inte följs upp med konstruktiva förslag på hur göra bättre. Du säger ju det själv i citatet ovan.

Kommentaren var mer tänkt som en brandfackla till ordningsmännen i klassen och inte till dig.  :D




Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Långbänk utan träsmak. Sången och körerna upp några dB. Likaså pianot där vid minuten. Mina 0,3 piaster. Bra låt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Långbänk utan träsmak. Sången och körerna upp några dB. Likaså pianot där vid minuten. Mina 0,3 piaster. Bra låt!
Härligt att den funkar även i längden. Tack för tyck.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är helt ok. Har inget emot dig heller såklart. Vi har ju dessutom haft en jargong oss emellan i flera år, men det kan jag ju inte räkna med att andra känner till. Vad jag menade var att andra eventuellt skulle reagera starkt på ett sådant inlägg och tillrättavisa dig eftersom inlägget var onödigt hårt och utan konstruktiv kritik. Som jag sagt tidigare så tycker jag att "kass" duger som omdöme i en festival men inte i en demotråd om det inte följs upp med konstruktiva förslag på hur göra bättre. Du säger ju det själv i citatet ovan.

Kommentaren var mer tänkt som en brandfackla till ordningsmännen i klassen och inte till dig.  :D
[off-topic]
Ursäkta för trådkapning, men jag kom att tänka på han Mats (flabb) som verkade lämna forumet efter en brutalsågning från din sida :D Han tog bort mig på facebook i samma veva..

Vissa är superkänsliga. Tycker därför att samma regler ska gälla för amatörer (som de flesta är i festivalen) som på demosidorna. Jaja, det blir trevligare för de som inte tål sanningen (utan uppbygglig kritik).

Jaja. Lämnar tillbaka tråden till chromarna :[/off-topic]
https://soundcloud.com/user7789882