Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka- Drömmar

(1/6) > >>

Gurano:
LÅTNAMN: Drömmar
ARTIST/GRUPP: Gurano
GENRE: Rock?
LÅTLÄNGD: ca 3,20 min
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: De e jag de
EV. MEDVERKANDE: Jag, min hjärna och Marruschkka
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Hej
Här kommer ett intro på 1 minut som jag spelade in idag (saknar ännu bl.a. bas å trummor). Det är tänkt att låten ska växa med vers å refräng...men är lite osäker på om introt kanske är dåligt/tråkigt/piss/skit  :unsure:

Vad tycker ni? Ska jag fortsätta?

Sång ska till tror jag (kanske ska jag testa att sjunga själv  :wacko: men då blir det garanterat skit å piss  B))

Ha det
GuRaNo
Senaste versionen - Med synth, trummor å bas:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Drommar1.mp3[/mp3]

Gurano:
Nu har jag hottat upp introt med lite synth och trummor - kan kanske vara nåt?

GuRaNo

MikaelEdebro:
Känns som det kan bli ngt kul av detta!

Började först skriva att jag tyckte du borde slopa sitaren och munspelet (?) för att jag tyckte det blev för disharmoniskt och grötigt. Vid en tredje lyssning så gillar jag det.

Skulle nog bli fett om låten börjar med det där gitarriffet några rundor, sen att du bygger upp det kring det riffet. Kanske att det kommer in ngn flöjt som spelar en avlägsen melodi, tills det brakar loss ordenligt med feta trummor och bas. Det hade blitt en mysig inledning. Hade även vart ballt med ljud från en arabisk marknad eller typ böneutrop (allmänt atmosfärsljud) och sedan fade:as musiken in sakta men säkert till att sedan övergå till fullt ös.

MikaelEdebro:
Neeej, bort med trummorna och synthen!  :P

PS. Mitt förra inlägg gällde versionen utan synth och trummor. Jag är inte schizofren!  :P

Gurano:
Hehe
Jo nog e du allt lite schiz  :lol:. Kul att du gillar och har gett det några lyssningar. Det där med arabisk marknad var en bra idé....ska suga på den lite.

Själv tycker jag att det blev bra med trummor å synth - men jag la upp båda varianterna så att fler kan tycka vad som gör sig bäst.

Tack för tyck
GuRaNo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion