Kontrollrummet

Harmonica mike - Stevie test

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Stevie test
Artist:Harmonica mike
Ev,medverkande: Nope,jag på rubbet
Kompositör:ja det blir väl jag då och ett gäng andra shuffle lirare


Hallå gott folk.

Detta var sista röjaren innan jag la stockar å plektrum på hyllan.Lite sugen på musik igen så det kanske blir en fortsättning på denna vad det lider.Texten är som vanligt bara blarr,mest för att fånga sångkänslan och den tycker jag sitter här.

Kort fråga: Svänger det?
Fråga två: Åter till fråga ett
Fråga tre:Skall jag slänga in hugade gura/fender/tele/strata lirare i denna eller funkar acke liret..?

Nog så kort test för att göra en seriös sågning,men jag provar ändå  :)

7 rökfria månader..jippiii

Mike


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjenare!!

Kul att höra ett alster från herrn igen :-)

Grattis till rökfriheten....visst e de skönt!!

Skönt gung. Jag personligen gillar det lite laidbacka soundet som uppkommer tack vare akkeguran. Det känns dessutom lite mer okonventionellt. Fender Strata/Tele och Blues har väl använts i absurdom!!

Iaf för en icke bluesfrälst så känns detta som en början till nåt lite fräschare.

En mollblues är det....men i slutet här så spelar munspelet lite durskala. Det skär sig och inte på ett skönt blått sätt   ;)

Så fortätt på denna....och våga låta bli elguran. Fråga Ydderf om han vill lägga på lite dobro istället. Det hade dragit det ytterligare en bit bort från dom vanligaste upptrampade stigarna.

Lite åsikter från fjollträsk!!

Micke
« Senast ändrad: 02.06.2010, 12:38:11 by jonnerstone »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Kan bara instämma med ovanstående kul att höra av dig igen. Tycker inte att rösten tagit skada av rökstoppet snarare låter det precis lika bra som alltid om inte bättre.
Tycker nog att ackeliret funkar med orgeln finns det ändå tillräckligt i ljudbilden för att man skall hålla intresset uppe.
Svänger det? Klart som fan att det svänger.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Attackera orgeln med mer frenesi i vissa partier i en längre låt, baserad på detta.
Det svänger. Jag anser att en sparsmakad elgura skulle kunna förgylla.

Skönt att höra att du är tillbaka. Rökning kan man lägga bakom sig, det är gammalmodigt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej där Harmonica! Kul att höra dig göra låtar igen - efterlängtad!
Fråga 1: ja
Fråga 2: ? också ja
Fråga 3: ja.
Finemang gung. Trummorna låter lite dova, men det fixas sig. En elgura som plockar lite vore nice.
Om jag förstår dig rätt så gjorde du detta för ett antal månader sen innan du tog en paus men nu känner lust igen att göra musik? Hade det med rökavvänjningen att göra? Kan ju vara jobbigt att sluta.

Själv snusar jag (men feströker ibland - funkar bra)


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Räcker med ackegura på gitarrfronten. Ska det till elgitarr så räcker det med någon enkel gnällig ton här och där. Ackordmalande behövs inte tycker jag. O, jorå, visst svänger det.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul att höra Mr Harmonica Mike igen. Och harmonican svingar du ju verkligen med ditt oefterhärmeliga glid med bravur. Jag tror inte att ett gitarrplock direkt skulle sabba låten om jag säger så - blir lite murrigt nu så klara klanger har en plats tycker jag. Pipan urskön - undrar hur den låter efter rökstoppet - som Neil Sidaka? Nja.. tror inte det riktigt. Orgeln helskön gärna mer där.
Lite kort tycker jag......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Nog svänger det allt. Det var ngn gång i början som det blev lite otajt. Det störde svänget en aning måste jag säga.

Älskar orgelljudet du rattat in. Låter rätt likt orgeln i temalåten till True Blood!

Lite elgura har väl aldrig skadat en låt! Tänker mig ensträngsriff som förstärker basen. Eller så kan låten ha ett brejk och sedan bra loss ordentligt med elgura och percussiv orgel! Mmmmmm! :rolleyes:

Vad är det för orgelplugg du använder? Och vilka drawbarsinställningar (och övriga inställningar) kör du med?
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Kul att höra nytt från dig Mike!

Katten säger att det svänger :) Tycker nog att det skulle passa med en elgura i denna, men jag är nog lite färgad iofs.
Sångkänslan är bra! Hade varit kul om du byggde vidare på denna.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Attackera orgeln med mer frenesi i vissa partier i en längre låt, baserad på detta.
Det svänger. Jag anser att en sparsmakad elgura skulle kunna förgylla.

Skönt att höra att du är tillbaka. Rökning kan man lägga bakom sig, det är gammalmodigt.


Håller med MaxB här,lite gitarr-plonk kan nog förstärka och mer orgel, den är för skön, lixom din röst ju alltid är :rolleyes:

Bra med rökstopp, kan bara gratulera, själv är jag inte riktigt där, men jobbar på det, en ryslig ovana det där.

Hoppas få höra mer av dej snart, du är en riktig blues-kung :D


/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja för sjutton, fortsätt med denna. Tycker som Jonnerstone att munspelet låter skumt. Känns lite slentrianmässigt om man jämför med din normala standard på trynorgeln. Basen lite tafatt också. Walking bass kanske?

Rock on.  :D


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kul att höra av dig igen mannen!
Eftersom summan av lasterna är konstant så undrar jag vad du har utökat ... ;)
Jodå det svänger gott om detta även om det inte sticker ut
Jobba på och dra på mer av orgeln så blir det gott
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tja HM, detta låter kalas.. skönt känsla & ljudbild
sången bra som fan, mycket luft kvar i ljudet..sånt gillar jag
jag hade testat att mjuka till sångljudet genom att ta bort bara lite diskant
så det limmar bättre med bakgrunden

jobbigt att lära sig sin röst på nytt när man lägger av att röka, jag lade åxo av för 2-3 år sedan
men din röst verkar sitta bra ändå

gott jobbat!
(Larsson :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Detta rockar tungt tycker jag - fortsätt på denna. Tycker att ditt munspel är skitbra spelat. Men som några varit inne på så behövs en gura - i min smak en elgura som softlirar i bakgrunden för att lyfta din mungiga till ännu högre höjder :).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Burnin Sven

  • Gäst

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

asti

  • Gäst
Svänger fint! Tycker nog det ska behållas akustiskt vad gäller gitarrerna.
Komplettera gärna med en akustisk slide-guitar!
/Asti