Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Sången Utan Namn

<< < (4/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: ydderF skrivet 13.06.2010, 16:38:16 ---Mikael,

takk! :)
Dobro'n går inte helt att mjukas upp, då ljudet i instrumentet är ganska "hårt".
Men när jag tänker efter, så kanske en lapsteel ville varit bättre för den här låten..
Den har en mycket mjukare ljud.
Tack för lyssningen ;)

Eko,

tusen takk!!
Jag kör inga pluggar på master, förutan en mild de-esser på Åsa.
Mastering går analogt igjenom en Vintage Design DMP1 preamp http://www.vintagedesign.se/2008/010101.htm
och Vintage Design CL1mk2 kompressor http://www.vintagedesign.se/2008/010105.htm

Glad du gillar :)

--- Slut citat ---
Det blir till att ta fram lommeboka då - för ynka 50.000:- så har man en ny uppgradering :D

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 15.06.2010, 19:55:40 ---Det här gillar jag mycket, speciellt andra delen går rakt in, catchy och vacker melodi i refrängen.."här är jag, sången utan namn" :rolleyes:

Så roligt att höra dej Åsa i lägre register, jättefin klang och här ligger du i den tonart som jag brukar sjunga pop i, du har verkligen en härlig bredd i din röst!

Väldigt skickligt spelat, snygg ljudbild ydderF och kanontext  av dej Stefan gör det här till en riktig höjdare i popgenren.

Den bästa och mest personliga låt jag hört av er.

5/5 från mej :P

Heja er!!

/Marre

--- Slut citat ---

Tack för det Marre!
Kul att du gillar texten - och håller med om det du skriver om melodi, sång och spel!

Tokai:
Jag är fullständigt golvad! Först Åsas sång, som är bara är så ljuvlig, avslappnad och skön.
Sen produktionen, allt sitter rätt. Wov!
Tycker det är en bra, romantisk låt.
Det enda jag kan klaga på är att jag har missat denna låt förrän nu :D

Åsa:
 - tack marre och tokai, va himla glad jag blev  :wub:
Det är häftigt hur låtar kan tilltala en på olika sätt, den här låten har växt med lyssningarna för mig och att läsa era kommentarer är ju bara FÖR gött  :D Då tror jag att vi har låtar för alla och envar vid det här laget, jag hoppas det blir fler såklart  ;)

Ska hämta mig från dom två senaste helgernas festligheter (börjar tära allt för hårt på mig nuförtiden) och sen ladda mentalt och träna låtar, det är bara tre veckor kvar nu uj uj!

stajo:
Får väl erkänna att jag inte tyckte den var något speciellt. Förutom att den är väldigt bra framförd på alla plan.

men jag höll ut till ca 2 minuter in i låten vilket var tur för därefter lyfts låten till en annan dimension.

0-2 min får 3/5

2-4 min får 6/5 ;)

dock tycker jag Åsas röst är aningens konstigt mixad jämfört med resten, kanske för mycket kropp eller något...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion