Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Sången Utan Namn
MikaelEdebro:
Bra skit! Förmodligen inget jag skulle lyssna på till vardags, men väldigt snyggt utfört. Som du sa skulle detta kunna passa in i ngn animerad film...kanske inte lejonkungen-stuk med pompa och ståt, men ändock!
Möjligen att dobron skulle blötas ner lite mot gitarrhjälteslutet?!? Lite mer häng i tonerna eller ngt. Här hemma i mina högtalare låter den inte riktigt "med i mixen".
Eddi:
Otroligt bra framförallt är jag dock impad över mastringen otroligt bra med hur du får till materialet och rösterna. Vad kör du för pluggar på det? Låten som sådan - världsklass
ydderF:
Mikael,
takk! :)
Dobro'n går inte helt att mjukas upp, då ljudet i instrumentet är ganska "hårt".
Men när jag tänker efter, så kanske en lapsteel ville varit bättre för den här låten..
Den har en mycket mjukare ljud.
Tack för lyssningen ;)
Eko,
tusen takk!!
Jag kör inga pluggar på master, förutan en mild de-esser på Åsa.
Mastering går analogt igjenom en Vintage Design DMP1 preamp http://www.vintagedesign.se/2008/010101.htm
och Vintage Design CL1mk2 kompressor http://www.vintagedesign.se/2008/010105.htm
Glad du gillar :)
Åsa:
Hej på er och tack för alla snälla kommentarer :)
Det tog några lyssningar för låten att växa till sig för mig men nu känns den som hemma! Jag är SÅ svag för andra delen av låten... mmm!
Det här var en sån där låt som sa swisch - fick färdiga musiken på kvällen, första delen av sången här är faktiskt den första tagningen, senare delen den tredje tagningen. Det är riktigt kul när det flyter på! Skickade filerna kl 2 och kl 4 hade jag den färdiga låten i inkorgen :):)
Och Freddy, jag måste ju bara säga: man förstår ju varför du har så grymt mycket jobb när du är så förbannat duktig! Otroligt musikalisk människa! Och så får man inte glömma Stefans text! Kanonfin!
Så kul med massa nedladdningar, 34 här och 43 på studio, najs!!
Ha det bra!
/Åsa
Marruschkka:
Det här gillar jag mycket, speciellt andra delen går rakt in, catchy och vacker melodi i refrängen.."här är jag, sången utan namn" :rolleyes:
Så roligt att höra dej Åsa i lägre register, jättefin klang och här ligger du i den tonart som jag brukar sjunga pop i, du har verkligen en härlig bredd i din röst!
Väldigt skickligt spelat, snygg ljudbild ydderF och kanontext av dej Stefan gör det här till en riktig höjdare i popgenren.
Den bästa och mest personliga låt jag hört av er.
5/5 från mej :P
Heja er!!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida