Forum > Färdiga produktioner

Dividend (Per Rosqvist) - Convivial Ode

<< < (2/3) > >>

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 17.05.2007, 01:29:11 ---det låter snyggt och prydligt gjort det här!

Favvispartiet är runt 1:30, liten återhåller kraft på nåt sätt, som om man bara vill skrika ut nåt. bra!

Lika trevligt vid återkommande tillfälle.

jag brukar vilja skriva mycket, men nu saknar jag ord mest, tycker det mestra är bra gjort!!

ny favvisdel igen, runt 5:20, svaga stråkar som spelar mumma .)

--- Slut citat ---
Tack, kinespartiet (slutet) är min favorit... OCh jag som försöker vidga mig ;) Gjorde ett stycke i helgen i A-dur som är HELT fritt från kinesiska influenser. Och det är bra, skickar vid tillfälle.

Toby:
Det här lät ju riktigt bra!  :) Jag tycker att stycket sitter fint ihop. Gillar dom här fina legatosvepande stråkarna och den melodin dom spelar.  Gillar mest när du inte är för bombastisk. Fantasifullt, lite mystik och lagom långt.  :lol:
Mvh
Toby

PE:
Braaaa. Skitbra..

Vad är det för instrument (pluggar) du kör?

91:an:
Jag måste säga att jag är fascinerad. Och det är bedriften att få synth att låta så naturtroget som det vore akustisk orkester!  Klassisk musik är inte min genre mer än att det är mycket användbart till illustrationsmusik inom film där den är outstanding. Där tycker jag du verkligen har lyckats!

Dividend:

--- Citat från: 91:an skrivet 20.05.2007, 21:30:13 ---Jag måste säga att jag är fascinerad. Och det är bedriften att få synth att låta så naturtroget som det vore akustisk orkester!  Klassisk musik är inte min genre mer än att det är mycket användbart till illustrationsmusik inom film där den är outstanding. Där tycker jag du verkligen har lyckats!

--- Slut citat ---

Nja, det finns subtila skillnader som gör att det inte låter fullständigt som en riktig orkester. Men folk i allmänhet tycker nog precis som du, att det låter precis eller väldigt likt. Tackar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion