Forum > Demolåtar

Latininfluerad med spansk sång

<< < (2/3) > >>

MikaelEdebro:

--- Citat från: egghuvud skrivet 01.06.2010, 09:27:03 ---Hmmm tja å ena sidan så är det fräckt och eget. Men det finns en hel del saker som stör mig. Dels att det är så otajt som du själv påpekade, sedan är judet lite inestängt och murrigt på något sätt. Det låter lite som att ni stod i vardagsrummet och spelade in. Orgeln är mer än lovligt murrig, utan klarhet och lite tarvligt spelad. Cajonen är cool men skulle kanske kunna vara lite tajtare då. Arrangemanget är också lite underligt. Det blir ett väldigt långt intro innan sången kommer.
Jag skulle nog försöka att ha lite mer reverb, lite mer klarhet, lite tajtare, lite mer välspelat, fast samtidigt så skulle en del av charmen gå förlorad.  :)

--- Slut citat ---

Får se om jag spelar in denna en gång till en vacker dag. Planerar att köpa ett par congas och då jävlar. Orsaken att det är otajt är helt och hållet mitt fel och inte trumslagarens. Inför denna låten var jag helt inställd på att börja spela bas med fingrarna ist för fusk-plektrum, och fixade helt enkelt inte att lägga det tajt, därav var det även svårt att få till tighta percussion (sen hade vi nog fått i oss ett par öl för mycket  :P). Pianot är också otajt och skulle må bra av att spela mer återhållsamt på saxofon-partierna.

Vid närmare eftertanke så ska jag nog spela in den igen. Får göra en A/B-test sedan!  ;)

jonnerstone:
Oj!! jag fick lite Bon Jovi  "Keep the faith" vibbar

Fast om det är bra eller dåligt får du själv avgöra. Bon Jovis sista "bra" platta var det iaf enligt mig!!

Håller med lite om murrigheten. Och den bör verkligen spelas in lite mer tight så blir det roligare att lyssna. Kul med spanska  :)

Micke

MaxB:
Jag tyckte er Cajón var tajt spelad men jämför med hur det låter då jag spelar...  :wacko:
Har alltid på mina tidigare låtar, då jag spelat cajón, fått höra att det är otajt. Den kommentaren verkar höra till  ;)

Här kommer en lista på ett antal grupper (och vissa plattor) med influenser åt progressive rockmusic-hållet. Du frågade efter italienska grupper och här får du en hel stock, med mer än de italienska...

Spring
Museo Rosenbach
Druid
Starcastle
England - Garden Shed
Ecolyn
Yezda - Urfa
Gracious - This Is Gracious
Latte - E Miele Papillon
Le Orme - Felona E Sorona
Pulsar - The Strands Of The Future
Maxophone
Banco - Io Sono Nato Libero
Celeste
Goblin
Il Baletto Di Bronzo

Spring

Museo Rosenbach

Druid (taskigt ljud men kul att se musikernas arbete)

martinm:
Totalmente Aceptar como música de fondo.
No te gusta la trompeta de plástico.
Song podría haber tenido más fuerza.
 :P

Eddi:
Martinm sa precis det jag skulle säga - tror jag - fast jag fattar ju inte spanska så jag får väl skriva det jag menar på svenska då. Kul med Spanska på forumet tycker dock att rösten är för lågmäld och saknar stämmor här och var - hade förväntat mej ett outbreak som aldrig kom - den lunkar liksom på bara. Men juste arrat otajtheterna stör inte mig så mycket fast det borde det väl.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion