Forum > Färdiga produktioner
Zorrow, MikaelEdebro, Uriah - Sloth
MikaelEdebro:
--- Citat från: zorrow skrivet 07.06.2010, 22:38:17 ---Mikael: Vilken härlig palett! Ett riktigt underbart smörgåsbord med härlig stereobredd att dyka ned i. Har du filerna separat med höger respektive vänster kanaler eller ligger de i ett stereospår? Om de är separata vore det kanon för då kan man lattja lite med ytterligare en dimension. I alla fall tack som bara den för detta. PMa gärna filerna så får jag mixa lite. Jag är ute och reser så jag kan inte fixa det förrän i nästa vecka. Noterade dessutom att BIGELF lirar på Sweden Rock på fredag så då vet jag vad jag gör :rolleyes: (Tyvärr lite krock med Grave Digger men jag MÅSTE ju kolla Bigelf nu ;) ) Tack igen och jag ser fram emot ett PM! :D
--- Slut citat ---
Hör av dig när du kommer hem från semestern så skickar jag de högupplösta filerna. Jag har tillgång till en ftp så vi kan fixa via den. Laddar upp spåren utan automatisering och pannade i mitten så får du mixa själv. Två separata spår blir det, en för flöjtmellotronen och en för stråkarna.
Se absolut Bigelf! Av de liveklipp jag sett på Tuben kan jag hävda att du inte kommer att ångra dig! Fan vad jag är avis! :P
Det är ett av de banden på min "måste-se-lista"!
cykeln:
Kul colab på gång här
keep it up!
zorrow:
Tack Cykeln för glatt tillrop. Här kommer en första mix med Mikaels finfina Mellotronspel. Jag har petat lite och hoppas Mikael inte misstycker alltför mycket men jag är beredd på konstruktiv feedback. Jag är inte van vid att mixa Mellotron så det kanske är några EQ krockar men jag har panorerat en del så det kanske inte blev så farligt :rolleyes: Kulkul med ett colab. :D Tack Uriah för härliga trummor!
MikaelEdebro:
Jag har lyssnat lite nu i mina helkassa 200-kronorslurar. Jag tycker det låter bra. Möjligtvis att mellotronen är lite för hög i mixen. Du kan nog gott sänka den en aning. Sen tycker jag nästan du ska fade:a ut stråkarna när det lugna verspartiet kommer, och även i slutet. Mellotron kan bara spela upp en ton i 8 sekunder (då bandet tar slut och måste spolas tillbaka) så därför blir det ett ganska abrupt slut som inte alltid passar till musiken.
Jag ska lyssna mer i morgon i mina högtalare. Skön låt blev det iaf! :)
bjurte:
Först en fråga till MikaelEdebro!!! Är det en riktig Mellotron ,eller VST ???(I så fall vilken??)
Sen till Zorrow:
Fn.. va bra det här blev.
Lite mixnings tips/tankar bara
1.Introt Mellotronen en aningens för hög.
2.Övergången intro/vers fade:a ut stråk mellotronen snabbare.
3.Versen Flöjt Mellotronen är lite för hög,stråket däremot bra
4.Stråkarna i mellanparti och outtrot är för höga..
5.Sluttonerna av DAG borde vara mer 'Nakna' alltså utan mellotron...
Slutligen!! Usch va negativt det lät,igentligen handlar det bara om ganska små justeringar..
Det enda som igentligen stör är övergångarna där stråket 'INTE' fade:ar som det borde. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida