Forum > Färdiga produktioner

Zorrow, MikaelEdebro, Uriah - Sloth

<< < (3/9) > >>

zorrow:
Tack alla för bra och konstruktiva kommentarer och alla glädjande tillrop. Jag har nu:
1. Lagt upp texten ovan (som nog är en av mina sämsta någonsin :()
2. Lagt om trummorna till lite mer "ghostiga" på lugna delen
3. Sänkt oktav/kvint gitarrerna något

Det jag inte gjort:
Ändrat basen - jag tycker det är ganska mycket lågbas eller?

De övriga tre dödssynderna finns på forumet: One of Seven, Luxuria och Envy

Nu hoppas jag få klart Glutony innan lördag för då åker jag på Sweden Rock! Men det beror på den inlånade sångaren som jobbar lite för mycket  :unsure:

Slutligen funkar detta? Eller ska jag pilla vidare?

bjurte:
Gött!!
Inte ändra basen,nej.Den låter kanon och lågbas finns så det räcker... Du vann mer tyngd på att sänka den höga guran,bra..
Verstrumman ,nej inte bra...sorry men den funkar inte... :unsure:
Vilket tempo går låten i ?? ,kan kolla lite på det om det är OK ??

Larsson:
tungt & släpigt, helt i min smak
sången får mig att tänka på en svensk nyproggs grupp som heter anekdoten (om du vill veta vart jag tycker detta bär) :)
snyggt levererat skulle önska att mixen limmade lite bättre, och att lite tryck kom fram
lite limiter på mastern gör nog trixet

fatson från uad skulle nog göra trixet om du har tillgång till uad pluggar
gott jobbat iaf! :)

zorrow:
Uriah - Jag vore ödmjukt tacksam om min läromästare ville förägna mig den äran att hjälpa mig med trummorna! 115 bpm. Tack på förhand!  :D

Larsson -Tack för lyssning och kommentar. Jag kollade in Anekdoten och tackar för jämförelsen! Mixen är limiterad. Det gör jag i Harbal där jag också skär basregistret lite. Det du nämner är nog lite överkurs för mig. Kan du utveckla. Fatson har jag inte men jag funderade om jag skulle lägga ett lätt reverb på mixen för att "limma" lite. Men jag kanske har missförstått vad du menar. :unsure:

bjurte:
Lite MARSH feeling skulle smaka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion