Forum > Demolåtar
Save My Soul (70s proggig metal)
aROCKER:
Fick lite Alice Cooper vibbar över sången.
Jag skulle ha kört introriffet i halvtempo också.
Väntade på koklocka och så kom det, snyggt.
Personligen skulle jag skitit i growlet...denna är ju tidsenligt rätt 70-tal så skippa det brölet och försök jobba in lite ELO-körer istället. slutet skulle jag ha städat upp och bara kört med markeringar sista 2 vändorna.
Om du inte är nöjd med trummorna så kan jag göra ett försök.
På det stora hela en cool och bra låt i min smak.
MikaelEdebro:
aROCKER: Du får mer än gärna göra ett försök på trummorna! ;)
Ärligt talat är jag inte jättenöjd med trummorna, men tillräckligt nöjd för att inte orka lägga om dem hehe. Men som sagt, vill du göra ett försök så gärna. Dock kan jag inte garantera att jag kommer föredra dina trummor, men jag kommer absolut att lyssna med öppet öra. ;)
Jag bifogar en version utan trummor så kan den som känner sig manad leka loss! Låten går i 174 BPM.
aROCKER:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 03.06.2010, 12:40:21 ---aROCKER: Du får mer än gärna göra ett försök på trummorna! ;)
Ärligt talat är jag inte jättenöjd med trummorna, men tillräckligt nöjd för att inte orka lägga om dem hehe. Men som sagt, vill du göra ett försök så gärna. Dock kan jag inte garantera att jag kommer föredra dina trummor, men jag kommer absolut att lyssna med öppet öra. ;)
Jag bifogar en version utan trummor så kan den som känner sig manad leka loss! Låten går i 174 BPM.
--- Slut citat ---
Trevligt, ska försöka köra ner nåt såhär i BOND-Festivaltider...du är väl med i studiofestivalen!?
MikaelEdebro:
--- Citat från: aROCKER skrivet 03.06.2010, 13:39:31 ---Trevligt, ska försöka köra ner nåt såhär i BOND-Festivaltider...du är väl med i studiofestivalen!?
--- Slut citat ---
Jo klart jag är med! Mitt bidrag är i stort sett klart, bara lite finputsningar och pålägg kvar.
MaxB:
Den e för hård för mig! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida