Forum > Demolåtar

Save My Soul (70s proggig metal)

(1/4) > >>

MikaelEdebro:
Fick denna idé som lät lite tung 70-talshårdrock, sen tänkte jag att det kunde vara kul att prova på att growla (vilket jag aldrig gjort förut) så det blev ännu "tyngre". Sen skapar ju mellotronen en viss skräckfilmskänsla.

Bas saknas för närvarande då min bas är trasig. Texten får man ta med en nypa salt. Bredde på med metalklyschor (ond bråd död) för att det skulle låta spooky!  :lol:

Sologurorna är jag inte jättenöjd med, vi  får se om jag orkar lägga om dem när jag lägger basen.

Texten:  :P

Your spices are venom
Dripping down my forehead
In a fortnight i'll be gone
Leaving only memories of a time past

I must save my soul
From the witched craft
I must save my soul
Please let me go

The ghosts and ghouls in the forest is heard
Tripping down the paths of souls lost
Ravishing screams leaves you paralized with fear
And pray to God that you see the mornings frost

The wicked is watching your every move
Don't turn your back to eternal darkness
Cause if you do, no one will hear you scream
When the screams are drowned in the sounds of ripping flesh

Gurano:
Go låt!
Sitter på jobbet med skitdåliga lurar utan vettigt basljud så jag kan inte tycka så mycket om mixen egentligen. Låten blir nog betydligt tyngre när basen kommer till - kanon. Tycker om cymbalerna men trummorna kan nog spela bättre/roligare.

Kanske att vissa partier av gurasolot oxå kan läggas om - men det är du ju redan inne på.

Ha det gott
Gurano

MikaelEdebro:
Håller absolut med om trummorna. Jag gillar iofs exempelvis tvåtaktskompet på grund av att de är lite avigt i jämförelse med riffet, men det måste helt klart till fills och annat gött.
Jag drar mig alltid från att göra trummfills pga att det är så jävla jobbigt hehe. Tacka vet jag att ha en grym trummis till hands så man slipper våndas!  :lol:

zorrow:
Härliga harmonier. Är det riktiga trummor? Jobba på med denna låten. Jag gillar skarpt! :D

MikaelEdebro:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2010, 22:18:55 ---Härliga harmonier. Är det riktiga trummor? Jobba på med denna låten. Jag gillar skarpt! :D

--- Slut citat ---

Tack som tusan!
Addictive Drums. Låter riktigt bra efter lite pill!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion