Forum > Färdiga produktioner

Mänsklighetens spruckna tallrikar - No Sleep

<< < (2/3) > >>

Eddi:
Överraskande vändningar här minst sagt. Jädrigt kul och bra. Elsaxen helt suverän emellanåt.

asti:
Väldigt snyggt arrat och producerat med spännande harmoniföljder och vändningar!
Tycker dock att du skulle bytt ut "snacket" mot sång i lite spännande harmonier likt introt!
Du gör intressant musik! Jag gillar det här.

MaxB:
På den här låter det som riktig saxofon men på den andra låten är det mellotronsaxofon väl?

MikaelEdebro:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.05.2010, 14:46:04 ---På den här låter det som riktig saxofon men på den andra låten är det mellotronsaxofon väl?

--- Slut citat ---

Det är både och! Den saxen som är i sista partiet (den sura  :P) är en riktig, medan den som kommer in lite tidigare är en softsynth (SampleTron) som ska efterlikna en Chamberlin tror jag. Skittrevligt ljud är det iaf!

asti och Eko: Tackar, det värmer!  ;)

MaxB:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 29.05.2010, 03:56:29 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 28.05.2010, 14:46:04 ---På den här låter det som riktig saxofon men på den andra låten är det mellotronsaxofon väl?

--- Slut citat ---
Det är både och! Den saxen som är i sista partiet (den sura  :P) är en riktig, medan den som kommer in lite tidigare är en softsynth (SampleTron) som ska efterlikna en Chamberlin tror jag. Skittrevligt ljud är det iaf!
asti och Eko: Tackar, det värmer!  ;)

--- Slut citat ---

Gillar båda saxofonerna. Den riktiga ger bra prägel som då Van Morrison spelar solo, lite sökande sådär...
Den andra påminner mig om mellotron eller hellre Chamberlin i soundet. Den inspirerar mig. Jag borde också använda det soundet...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion