Forum > Demolåtar
En låt jag knåpade ihop! Lyssna gärna!
MikaelEdebro:
Detta är en låt jag pysslat med de senaste dagarna. Lyssna gärna och kommentera om ni så vill. Jag är rätt kass på mixa så dra gärna upp volymen lite så dynamiken blir lite bättre. Måste lära mig kompressorer en vacker dag! :unsure:
MaxB:
Mikael du e grym!
Det går naturligtvis att skruva ljud bättre men skapelsen här, en symbios av tidig Pugh och italienska proggrupper från 1970-talet, helt djävla suveränt i mina öron!
MikaelEdebro:
Oj, tack så grymt mycket för de fina orden! Det är en stor komplimang kommande från dig. Har varit inne och snokat på din myspace och du verkar ha ett gott sinne för bra ljud! ;) Håller absolut med om att ljuden inte är optimala. Är inte så bra på tweaka ljud och övrig mixning, så här sätter ovetskapen käppar i hjulen.
MaxB:
Aha, "Mänsklighetens spruckna tallrikar"...
Jag strömmade alla låtarna därifrån till min mp3-spelare och gladdes åt originaliteten vid en första lyssning men jag gav inte helhetsupplevelsen 5 poäng. Vet inte varför, kanske det där med tweakandet du pratar om? Det du nu presenterar får mig att tänka på flera influenser där man använder mellotronen. Kul att en till galning hittat till kontrollrummet! Och då menar jag galning i positiv bemärkelse! Presentera mera!
> Hittade din myspace av en slump via en annan myspace-sida...
Hanna Turis sida?
Fan vad sköna idéer i den här låten! Är det nyinspelning eller äldre material?
MikaelEdebro:
Jo precis, Hanna Turis Myspace var det (riktigt bra grejjer förövrigt). Såg ngn tjomme som hade kommenterat med användarnamnet Mellotroner så det var jag ju tvungen att kolla in. :lol: Sen insåg jag att jag hade sett din MagiTron-video på YT så jag kände igen dig. Kul att du gillar låten! Började väl med den för ngn vecka sedan men pga skolarbete och andra förpliktelser har den fått ligga ett tag och är inte klar förrän nu. Har lite nya grejor på g som jag gärna laddar upp när det börjar arta sig! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida