Kontrollrummet

Clemens- Sense of Destiny

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Sense of Destiny
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 4:41
KOMPOSITÖR:C
PRODUCENT: C
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Sitter och väntar in sång på tre låtar så denna fick smita emellan... :) Gärna synpunkter på det som faller in...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har svårt att sammanfatta mitt tyckande på den här. Först tyckte jag det svävade mellan Romance och Reqvium  sedan tog Reqvium över totalt. Syntguran gör sig inte riktigt bra på de låga frekvenserna och redan vid kyrkorgeln kände jag att det blev spekulativt när sedan robo-tEnya ramlar in också så blir det liksom too much. Och ändå gillar jag låten, schizofrent som tusan.
Ja inte särskilt konstruktivt men i alla fall. Sköna harmonier.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mumma! Tycker om det!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst
...

Sitter och väntar in sång på tre låtar så denna fick smita emellan... :) Gärna synpunkter på det som faller in...

Det var riktigt häftig och maffigt. Kändes som en cocktail på Janne Schaffer, Björn J:son Lindh och Merit Hemmingson. Brukar gilla det mesta du går och denna var ingen undantag, diggar verkligen!

Möjligen att gitarren var lite på gränsen och lite mer dynamik, känns väl jämntjock just nu.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag har svårt att sammanfatta mitt tyckande på den här. Först tyckte jag det svävade mellan Romance och Reqvium  sedan tog Reqvium över totalt. Syntguran gör sig inte riktigt bra på de låga frekvenserna och redan vid kyrkorgeln kände jag att det blev spekulativt när sedan robo-tEnya ramlar in också så blir det liksom too much. Och ändå gillar jag låten, schizofrent som tusan.
Ja inte särskilt konstruktivt men i alla fall. Sköna harmonier.

Ja... spekulerat har jag gjort  en gång å de va i Astra-Zeneca aktier..gör jag ju inte om... :D This is from my heart..
så inga spekulationer här inte... :D . Gitarren-soundet gillar jag verkligen även om det inte låter "gitarr"..Kan  tycka att själva soundet är viktigare än vad det försöker efterlikna...men visst, känner nån sig manad att lägga dessa gitarrslingor så vore det ju kul.... Tack för lyssning Eko!  :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
...

Sitter och väntar in sång på tre låtar så denna fick smita emellan... :) Gärna synpunkter på det som faller in...

Det var riktigt häftig och maffigt. Kändes som en cocktail på Janne Schaffer, Björn J:son Lindh och Merit Hemmingson. Brukar gilla det mesta du går och denna var ingen undantag, diggar verkligen!

Möjligen att gitarren var lite på gränsen och lite mer dynamik, känns väl jämntjock just nu.

Halloj Clav!

Ja den här blev det mycket på..ganska stora ljud överlag..har försökt jobba med dynamiken så gott det går..kan säkert få till det mer.. Orgelljudet kommer från en kyrka i någonstans i landet..och finns i omnisphere..

Hörs C


asti

  • Gäst
Jag gillar det här! Pampigt, vemodigt och vackert!
Och "Robot-Enya" sjunger fint - ska be henne köra på nästa låt tror jag!  :)
Möjligen skulle en "riktig" distad elgitarr tillföra ytterligare lite i stället för synth-gitarren....?
Sedan skulle jag vilja att kyrkorgelns slutackord skulle ligga kvar lite längre!
Skön musik!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker inte om instrumentvalen ALLS!

Men valet av NOTER är underbara!!! :)

Kyrkorgeln funkar men finns inte det nån omnisphere-orgel att använda???

Pseudo-mezzosopranen (Enya) är vacker...

Jättetrevlig lyssning det här...
https://soundcloud.com/user7789882