Forum > Demolåtar

Asti - Out of control

<< < (7/10) > >>

MaxB:
Det är en fin färdig låt det här, som jag gillar!

//Mr B, MaxB

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.05.2010, 23:58:39 ---Det är en fin färdig låt det här, som jag gillar!

//Mr B, MaxB

--- Slut citat ---
Tack för det! Roligt att höra!
/Asti

Dividend:
Håller med MaxB... Tycker refrängen är bland de vackrare sångmelodier du gjort....

Gitarrspelet är också snyggt, solot förträffligt. Låter lite Opeth :D (Några dödsmetallare, med mycket dynamik och akustiska partier, och vanlig sång förutom growl förstås. Jag gillar Opeth och denna låt.)

Lite kort? Ett nytt avslutande parti (instrumentalt), med elgitarr och solon (inte nödvändigt vis metalstuket) hade jag kunnat tänka mig göra låten ännu finare :unsure:

Men den är bra som den är också :)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.05.2010, 03:55:41 ---Håller med MaxB... Tycker refrängen är bland de vackrare sångmelodier du gjort....
Gitarrspelet är också snyggt, solot förträffligt. Låter lite Opeth :D (Några dödsmetallare, med mycket dynamik och akustiska partier, och vanlig sång förutom growl förstås. Jag gillar Opeth och denna låt.)
Lite kort? Ett nytt avslutande parti (instrumentalt), med elgitarr och solon (inte nödvändigt vis metalstuket) hade jag kunnat tänka mig göra låten ännu finare :unsure:
Men den är bra som den är också :)

--- Slut citat ---
Jag börjar bli gammal och har jobbat många år inom metallindustrin, så jag dras väl mer och mer åt dödsmetall-hållet....?  :unsure: :)
Behöver dock jobba på growlet!  :)
Ja, det är nog ingen dum idé att komma tillbaka med ett instrumentalparti och kanske tona ut det.....
Kul att du gillar låten och refrängen speciellt!
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti

Rattlesnake:
Ännu en läcker Asti-låt, häftigt. Som tidiga Pink Floyd utan urflippade ljudeffekter. Ser att andra kommenterar gitarrsolot, men jag tänkte inte på att det fanns ett, så det satte inga spår... Vet inte om det är positivt eller negativt. :huh:

Trumspelet i sig har jag inga problem med, jag hade nog kört jazzvals men det här blev mer nytänk och lite annorlunda. Men Groove agent har sina svagheter som jag tycker förstör soundet - inga alternerande samplingar vilket medför att virvelslagen blir för lika, dvs machine gun effekt.

Slutet känns lite konstigt, men inte fel, men lite ...tomt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion