Forum > Demolåtar

Asti - Out of control

<< < (6/10) > >>

Stolle:
Nu har jag lyssnat två gånger. Första gången glömde jag helt bort att jag skulle lyssna som en kritisk ljudnörd. Jag lyssnade istället på låten som om jag satt på vilken låt som helst, och jag gillade det!

Vid andra lyssningen lyckades jag först inte heller koppla bort "avslappnad-musiklyssnar-jaget". Troligtvis en indikation på att låten är riktigt trevlig att lyssna på. Vid gitarrsolot vaknade jag dock upp ur min trance och började lyssna kritiskt. Vid gitarrsolot låter det plötsligt demo och jag börjar lyssna kritiskt. Så vad är fel på gitarrsolot? Jag har svårt att säga något mer specifikt än att det behövs spelas "bättre". (Hjälpsamt? :) ) Det andra i låten låter väldigt proffsigt. När gitarrsolot kommer så låter det trevande. Efter att gitarrsolot stört mitt flow i lyssningen blev jag lite mer kritisk mot slutet. Helt plötsligt märkte jag att jag störde mig på virvelljudet. För hårt komprimerat för denna sorts musik. Den borde vara mer naturlig och laidback. Möjligtvis skulle man försöka få till en subtil ökning i intensitet på sista refrängen. Alltså inte dubbelkaggar och dödsvrål, men nånting som tillkommer och lyfter det hela lite subtilt.

Jag avslutade lite kritiskt, men som sagt. Som låt tycker jag att du har gjort ett mycket gott hantverk. Pilla till det sista så har du en kanonlåt att lägga i valvet.

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 13.05.2010, 08:23:09 ---
--- Citat från: Eko skrivet 13.05.2010, 00:05:44 ---Komma vidare? För mig är den hur klar som helst - helskön låt möjligen kan slutet putsas till men i övrigt kanon även trummorna.

Edit: Jag förutspår här och nu att Asti kommer att vinna Bond-festivalen någon emot?

--- Slut citat ---
Trummorna kanon!  :) Du brukar inte gilla mina slut har jag för mig, men jag är osäker på hur jag ska "putsa"....
Men roligt att du gillar låten!
Jag kommer nog att stå mig slätt i Bond-festivalen om jag får till ett bidrag! Det är många här på KR som är
mycket duktigare än mig på att få till stora, maffiga arrangemang.(och även övrig musik för den delen)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag tror efter noggrant övervägande att det handlar om en klart psykosomatisk åkomma jag lider av - jag vill helt enkelt inte att en Asti-låt ska ta slut - det hela handlar om ett klart diagnosticerat begär av en fortsättning mot allt sunt förnuft - hur fysiskt illa det än kan bete sig. Ett begär av sådana proportioner som anses sjukligt i vissa kretsar och som utan tvivel leder till "besöksförbud" eller "100 yards-regeln" in action. Skjut mig mörda mig halshugg mig men jag vill ha en fortsättning............... mot allt sunt förnuft.

asti:

--- Citat från: Stolle skrivet 18.05.2010, 14:45:41 ---Nu har jag lyssnat två gånger. Första gången glömde jag helt bort att jag skulle lyssna som en kritisk ljudnörd. Jag lyssnade istället på låten som om jag satt på vilken låt som helst, och jag gillade det!
Vid andra lyssningen lyckades jag först inte heller koppla bort "avslappnad-musiklyssnar-jaget". Troligtvis en indikation på att låten är riktigt trevlig att lyssna på. Vid gitarrsolot vaknade jag dock upp ur min trance och började lyssna kritiskt. Vid gitarrsolot låter det plötsligt demo och jag börjar lyssna kritiskt. Så vad är fel på gitarrsolot? Jag har svårt att säga något mer specifikt än att det behövs spelas "bättre". (Hjälpsamt? :) ) Det andra i låten låter väldigt proffsigt. När gitarrsolot kommer så låter det trevande. Efter att gitarrsolot stört mitt flow i lyssningen blev jag lite mer kritisk mot slutet. Helt plötsligt märkte jag att jag störde mig på virvelljudet. För hårt komprimerat för denna sorts musik. Den borde vara mer naturlig och laidback. Möjligtvis skulle man försöka få till en subtil ökning i intensitet på sista refrängen. Alltså inte dubbelkaggar och dödsvrål, men nånting som tillkommer och lyfter det hela lite subtilt.
Jag avslutade lite kritiskt, men som sagt. Som låt tycker jag att du har gjort ett mycket gott hantverk. Pilla till det sista så har du en kanonlåt att lägga i valvet.

--- Slut citat ---
Ja, gitarrsolot är nog lite utfyllnad.....Får se om jag kan få till något bättre.
Virvelkaggen brukar jag få underkänt på!  :) Tveksam till att jag lyckas fixa det, men skam den som ger sig!  :)
Ja, en uppbyggnad inför slutet kanske skulle vara på sin plats!?
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti

asti:

Jag tror efter noggrant övervägande att det handlar om en klart psykosomatisk åkomma jag lider av - jag vill helt enkelt inte att en Asti-låt ska ta slut - det hela handlar om ett klart diagnosticerat begär av en fortsättning mot allt sunt förnuft - hur fysiskt illa det än kan bete sig. Ett begär av sådana proportioner som anses sjukligt i vissa kretsar och som utan tvivel leder till "besöksförbud" eller "100 yards-regeln" in action. Skjut mig mörda mig halshugg mig men jag vill ha en fortsättning............... mot allt sunt förnuft.
[/quote]
Tänk om det bara är du som vill ha en fortsättning och du redan är skjuten, mördad och halshuggen..... :unsure:

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 18.05.2010, 21:38:36 ---

--- Slut citat ---
Tänk om det bara är du som vill ha en fortsättning och du redan är skjuten, mördad och halshuggen..... :unsure:
[/quote]
Aaaarrrghhhhh.......

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion