Forum > Demolåtar

Asti - Out of control

<< < (5/10) > >>

asti:

--- Citat från: uriah skrivet 14.05.2010, 12:21:48 ---Mysig låt med mycket Pink-Floyd i sig,och dom är ju stora förebilder för herr Heep... :lol:

Många tummar upp..
Jo just det.. Trummorna pratar jag tyst om,där har andra tjöötat tillräckligt. ;)

--- Slut citat ---
Tack för det herr Heep!  :)
Det var skönt att du inte nämnde trummorna!  :rolleyes:
/Asti

spacetrucker:
Skönt Pink Floyd flyt jo. Rymdmannen gillar :D
Om trummorna säger jag bara att kanske lite lägre volym eller annat sound på virveln.

:D :D :D

Space

asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.05.2010, 12:57:56 ---Skönt Pink Floyd flyt jo. Rymdmannen gillar :D
Om trummorna säger jag bara att kanske lite lägre volym eller annat sound på virveln.
 :D :D :D
Space

--- Slut citat ---
OK, ska kolla virvelkaggen!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

egghuvud:
Okej lite småsaker. Använder du AD drums? Är osäker på trumkompet som känns lite styltat men det är ändå fräckt på n¨got sätt. Gillar vekrligen det andra Kanske skulle man kunna få fram lite mer av pianot för det låter väldigt avlägset och skulle kunna fylla ut där i mitten.
Efter gitarrsolot (som känns lite lite ostämt på ¨några toner) skulle jag också vilja ha något som band iihop det med sista versen igen. Det känns inte som att det bygger upp till att musiken åtekrommer mo du fattar hur jag menar. Något slags mer intesifierad brygga än bara pang på liksom... hmm hoppas du fattar vad jag menar.

Annars är det som vanligt skitbra. Mycket bra låt och du har verkligen ett eget uttryck i det du gör. Snyggt.  :)

asti:

--- Citat från: egghuvud skrivet 18.05.2010, 13:40:21 ---Okej lite småsaker. Använder du AD drums? Är osäker på trumkompet som känns lite styltat men det är ändå fräckt på n¨got sätt. Gillar vekrligen det andra Kanske skulle man kunna få fram lite mer av pianot för det låter väldigt avlägset och skulle kunna fylla ut där i mitten.
Efter gitarrsolot (som känns lite lite ostämt på ¨några toner) skulle jag också vilja ha något som band iihop det med sista versen igen. Det känns inte som att det bygger upp till att musiken åtekrommer mo du fattar hur jag menar. Något slags mer intesifierad brygga än bara pang på liksom... hmm hoppas du fattar vad jag menar.
Annars är det som vanligt skitbra. Mycket bra låt och du har verkligen ett eget uttryck i det du gör. Snyggt.  :)

--- Slut citat ---
Nej, här är det Groove Agent. OK, du tycker pianot är för lågt! Problemet är att jag är inget vidare på piano, så det får inte komma i förgrunden för mycket!  :)
I gitarrsolot använder jag min "nylongitarr", som är svår att stämma perfekt över hela "greppbrädan", men jag ska lyssna lite extra där.....
Jag är med på vad du menar med uppbyggnad inför sångdelen efter gitarrsolot - bra synpunkt! Får se om jag kan få till något vettigt.
Roligt att du gillar låten! Tack för lyssning och utförlig kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion