Forum > Färdiga produktioner
Wernstedt und Perkulator mit Åsa - Magic carpet
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.05.2007, 01:20:16 ---
--- Citat från: mahan skrivet 12.05.2007, 01:18:10 ---Lyssanat tre gånger, hittar ingen realistisk förklaring till det distade sångsoundet :o
Väldigt fin låtidé annars, so please don´t dist! :D
h. Johan
--- Slut citat ---
tre gånger :wub:
Grundljudet var lite skitigt, så jag tänkte - jag överdriver det lite med en rördistplugg. Kanske inte var så lyckat?? Som det är nu så är det samma refräng kopierad, så jag åker nog på att spela om den i vilket fall som helst. Ska vara noga att inte överstyra den inspelningen.
Tack för input! / Stefan
--- Slut citat ---
Ja antar att detta betyder en stoooooor extra whisky! Men seriöst. laik the piece! :D
mahan:
Whaou!
Fjärde lyssingen!!!!!!!! :D
Samma resultat! TGrym intro. Sygga stråkar! Men sen...................please. ....no dist :wacko:
Jäkla snygg låt annars!
h. Johan
djonas:
Riktigt skön låt. Snyggt arr mellan instrumenten. Det blir aldrig tråkig lixom...mkt bra. :)
Håller med mahan om sången...fast jag tycker det iofs är rätt coolt med dist på sången men då ska det vara en bättre dist än den du har nu...och det ska framför allt vara mer dist...nu låter det som en instängd rörstärkare med 1/4 gain. :P
Snyggt gitarrljud förresten vid 2:33 och spelet är ju som vanligt klanderfritt. :D
Nice work!
Mvh / djonas
Harmonica mike:
Tjena.
Låter bra detta.Softat å skönt.Sång ljudet är väl inte det bästa,skulle nog vara mera passande med ett odistat ljud.Det sliter lite mellan stämmorna,antagligen delayets fel..så får du nåt att skylla på ;) Övrigt lir av riktigt god wernborg klass.Bra mix!
Du sjunger dock lite svagt,så sång framträdandet når inte riktigt upp till resten av prodden.Det blir för laidback - ta i!
Mvh
Micael
Emulator:
Men avseende på alla kommentarer om dist ovan, kanske du skall söka en annan partner till denna :D
Men gott folk, dist kan väl funka i fler stämningar? Dist kan ju skapa känsla av distands, surrealism...behöver lixom inte endast vara argt/kallt/otrevl+igt/taggit.
Ska bli kul detta :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida