Forum > Demolåtar

Eko-Mile after mile

<< < (2/3) > >>

jonnerstone:
Nä, pojkband kan jag inte höra att det é. Men däremot en stor portion Yazoo!! Väntar bara på att Alison Moyet ska komma in med sin stora röst. Men tyvärr kommer hon aldrig. Rörig och otight sång drar ner hela upplevelsen. Lägg lite tid på att putsa och fixa till sångslingan. Städa upp bland stämmorna och se till att dom sitter tight mot leaden, alternativt låt t.ex Julianna sjunga in den om hon skulle vara intresserad. Finns bra potential här att få till en tidig 80-tals synthlåt. Ordentlig sång så är det biff!!!

Micke

egghuvud:
Hmm kändes som att sången hoppade rakt in i refrängen. Njaee kan inte säga att jag tycker detta är det bästa du gjort precis. Känns ofärdigt och harmonierna är mer än lovligt trista. Melodin kanske går att elaborera?
 :)
eggs

Eddi:

--- Citat från: egghuvud skrivet 11.05.2010, 13:41:24 ---Hmm kändes som att sången hoppade rakt in i refrängen. Njaee kan inte säga att jag tycker detta är det bästa du gjort precis. Känns ofärdigt och harmonierna är mer än lovligt trista. Melodin kanske går att elaborera?
 :)
eggs

--- Slut citat ---
elaborera enligt nationalencyklopedien

elaborera, utarbeta omsorgsfullt.

Ja är det något som denna låt inte har fått uthärda så är det omsorg :D
Jag hade bara refrängen och så hakade jag på en ram som väl inte hör till det mest exotiska i harmonival men det var det som kom upp. MEN jag har ju lyssnat några gånger och fasen den ramen är superskön kanske kan jag elaborera lite vers där och så kan jag sjunga om alla stämmorna på gubbstämvis då jädrar kanske det blir nåt :D
Tack för tyck Eggs och bra input. (Vad är det bästa jag gjort då?)

Eddi:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.05.2010, 11:38:28 ---Nä, pojkband kan jag inte höra att det é. Men däremot en stor portion Yazoo!! Väntar bara på att Alison Moyet ska komma in med sin stora röst. Men tyvärr kommer hon aldrig. Rörig och otight sång drar ner hela upplevelsen. Lägg lite tid på att putsa och fixa till sångslingan. Städa upp bland stämmorna och se till att dom sitter tight mot leaden, alternativt låt t.ex Julianna sjunga in den om hon skulle vara intresserad. Finns bra potential här att få till en tidig 80-tals synthlåt. Ordentlig sång så är det biff!!!

Micke

--- Slut citat ---

Fasen då får jag avbeställa turnébussen och grabbarna :D
Någonstans hör jag ändå att du går igång på det hela bortsett från sången då ok det räcker far att jag ska ta en funderare - kul med input Micke Tack :D

MaxB:
Bättre balans i volymen mellan rösterna nu tycker jag.
1) Jag vill ha ännu mer bas i huvudsångstämman (kanske mer närhet?).
2) Om du orkar, tajta till körgrabbarna så de mer exakt följer "the leader".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion