Forum > Demolåtar

Eko-Mile after mile

(1/3) > >>

Eddi:
Jag gör som Hogge testar nya vägar fast jag har ju inget brutet finger att skylla på förstås :lol:
Fick en refräng i huvudet i dag och tänkte att det här låter ju pojkband så det skriker om det men/och det vart så här i slutändan - ja alltså den är ju varken klar eller färdig eller nåt...

Kom gärna med glada eller arga tillrop eller så.... :wacko:
Ny verre med högre lead
Ännu nyare verre med en förhoppningsvis tightare kör har inte gjort nåt åt resten ännu dock
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mile6.mp3[/mp3]

PS. Vet någon om det finns någon bra tuturiol om hur man gör en vettig kör?

Edit: lite text oxå kanske
All I got is my love for you
I can not make you rich or so
I lend my heart and I hope you accept
My true love is what you get

If you take my hand today
I promice you a golden way
If you take my heart and smile
We´ll walk the way mile after mile

Gurano:
Hehe - ja inte får jag pojkbandsvibbar - sången e långt från pojkband  :)

Trallvänlig enkel grundmelodi! Har lite svårt att höra sången (i alla fall 1a meningen). Lite vassa ss zz i sången! å lite vass gura - men slipa på - blir nog en kul bit.

Visst e det kul att leta nya vägar?  :D - Jag gör det själv hela tiden B)

Gurano

Eddi:
Det är väl lite svårt att se bortanför mina kassa försök att sjunga stämmor men tror du inte det hade låtit pojkband om just sådana hade sjungit detta?
Vassheten noterad guran knäpper också hör jag.
Tack för tyck Gurano - det var när jag fundrade på text till din som den här ramlade in i hjärnkontoret haha

MaxB:
Mr Synth, this is a very nice synth-tune.

Jag saknar direkt att sången som kommer in efter 40 sekunder inte har högre volym eller större närhet i mixen. Nu börjar låten med sköna kraftiga ljud från syntbasen och syntmelodin och sen kommer en tunn sång-sörja in, istället för en bestämd ordentlig röst (eller flera bestämda).
Det är min spontana kommentar efter två lyssningar. Det är för många samtidiga röster på samma volym (och samma plats?). De kanske inte sjunger unisont, eller vad det nu är. Tycker i alla fall att det skulle vara en bestämd röst som har mycket större närvaro (mer basfrekvenser, mindre effekt/reverb?) och de andra rösterna skulle vara i bakgrunden och backa upp, kanske mer stereo-separerade.

Det skulle måhända innebära att du lämnar pojkbands-stuket, eftersom det då blir en vuxen sångare med en pojkkör i bakgrunden. Kan man beställa en sån förändring till lyssning?

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.05.2010, 06:46:19 ---Mr Synth, this is a very nice synth-tune.

Jag saknar direkt att sången som kommer in efter 40 sekunder inte har högre volym eller större närhet i mixen. Nu börjar låten med sköna kraftiga ljud från syntbasen och syntmelodin och sen kommer en tunn sång-sörja in, istället för en bestämd ordentlig röst (eller flera bestämda).
Det är min spontana kommentar efter två lyssningar. Det är för många samtidiga röster på samma volym (och samma plats?). De kanske inte sjunger unisont, eller vad det nu är. Tycker i alla fall att det skulle vara en bestämd röst som har mycket större närvaro (mer basfrekvenser, mindre effekt/reverb?) och de andra rösterna skulle vara i bakgrunden och backa upp, kanske mer stereo-separerade.

Det skulle måhända innebära att du lämnar pojkbands-stuket, eftersom det då blir en vuxen sångare med en pojkkör i bakgrunden. Kan man beställa en sån förändring till lyssning?

--- Slut citat ---
Jo men visst kan man beställa sånt
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Mile4.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion