Kontrollrummet

Asti - Crying out for you (färdig)

gäst · 34 · 5090

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Har fixat med tamburinen, ändrat och kompletterat solopartiet, gjort pauserna lite tystare och höjt gitarrerna en aning i refrängen. Får nog anse den vara klar nu!

Tänkte gjort något åt "They don't really care about us"-hållet, men det blev inte riktigt så.....(Men därav trummorna)  :)
Som vanligt är man tacksam för kommentarer om vad som helst och gärna om mix och arr!

Titel: Crying out for you
Artist: Asti
Längd: 3:31
År: 2010

« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:42:58 by asti »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Baskaggens dubbelslag skulle jag vilja att du byter ut i hela låten. Tycker inte det tillför den här låten något och låten har ett skönt groove.
Men bort med dubbelslagen, det är mitt stalltips. Ljudet och mixen för övrigt, är skön
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aldrig förr har väl så många mollackord samlats på samma yta :D
Depp av bästa sort - bara att komma på att bygga en tunnelbana i huvudet - fantastiskt. Jag reagerade på "stages" borde väl sjungas "stations" då?
Stör mig inte på dubbelkaggen i de lugna delarna sen kommer ett bryt och det blir nästan bossanova men drumsen vill inte lira samma, ungefär så upplevde jag det. Nu hade jag en kryckig uppkoppling tog tio minuter att lyssna så det blev mycket hackigt - men låten är ju suverän. Bra röst och gura som vanligt och riktigt bra text. Trodde det skulle komma "sobbing" på ett ställe när det blev sorry - hackade precis där - det hade väl blivigt FÖR deppigt :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Sättet du sjunger och känslan i låten, detta får mig att tänka på något som jag inte kan komma på vad det är jag tänker på....jobbigt  :lol:
Om jag kommer på vad så meddelar jag det i tråden.

Första lyssningen tyckte jag inte att dubbelkaggen funkade, men efter ett antal lyssningar  så känns den bättre.
Det blir ju en liten twist med kaggespelet så. Kanske ett annat trumljud......hmmm....ahh.... vet inte riktigt. :blink:

Men det är en skön låt med skönt sväng, du sjunger på ett skönt laidback sätt.


asti

  • Gäst
Baskaggens dubbelslag skulle jag vilja att du byter ut i hela låten. Tycker inte det tillför den här låten något och låten har ett skönt groove.
Men bort med dubbelslagen, det är mitt stalltips. Ljudet och mixen för övrigt, är skön
Vet inte om jag vill ta bort dubbelslagen, tror att man tappar "frenesin" i rytmen och att det blir för mycket laidback då.
Men får jag många sådana påpekanden får jag väl ta mig en funderare.....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Aldrig förr har väl så många mollackord samlats på samma yta :D
Depp av bästa sort - bara att komma på att bygga en tunnelbana i huvudet - fantastiskt. Jag reagerade på "stages" borde väl sjungas "stations" då?
Stör mig inte på dubbelkaggen i de lugna delarna sen kommer ett bryt och det blir nästan bossanova men drumsen vill inte lira samma, ungefär så upplevde jag det. Nu hade jag en kryckig uppkoppling tog tio minuter att lyssna så det blev mycket hackigt - men låten är ju suverän. Bra röst och gura som vanligt och riktigt bra text. Trodde det skulle komma "sobbing" på ett ställe när det blev sorry - hackade precis där - det hade väl blivigt FÖR deppigt :lol:
Mycket mollackord blir det...... :)
Tunnelbanan är bara på idéstadiet än så länge. "Stations" var ett bra tips!!
Ja, bossanova var väl inte tanken precis...... :)
Roligt att du gillar låten och att texten går hem!
Det kan aldrig bli för deppigt!  :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Sättet du sjunger och känslan i låten, detta får mig att tänka på något som jag inte kan komma på vad det är jag tänker på....jobbigt  :lol:
Om jag kommer på vad så meddelar jag det i tråden.
Första lyssningen tyckte jag inte att dubbelkaggen funkade, men efter ett antal lyssningar  så känns den bättre.
Det blir ju en liten twist med kaggespelet så. Kanske ett annat trumljud......hmmm....ahh.... vet inte riktigt. :blink:
Men det är en skön låt med skönt sväng, du sjunger på ett skönt laidback sätt.
Tror också att "dubbelkaggen" ökar frenesin i takten. Ja, jag hittar sällan trumljud jag är riktigt nöjd med.
Vad använder ni andra för trumpluggar? Kul att du gillar låten och tycker det svänger!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti!
När det luktar stämmor om en låt e jag såld, snyggt arrat o lirat, Trumliret då... jag brukar försöka synka trummor och bas så att dom gör ett gott botten och stöder varann, och den synken saknas i denna låt, trummorna bankar glatt på i egen takt utan att egentligen bry sig om vad dom andra håller på med och det leder till att det verkar som om dubbelkaggen inte sitter snyggt, ingen anna i bandet stöder den.
Låten gillas o som sagt stämmorna trots sina små surheter lyfter låten många snäpp! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Tjou Asti!
När det luktar stämmor om en låt e jag såld, snyggt arrat o lirat, Trumliret då... jag brukar försöka synka trummor och bas så att dom gör ett gott botten och stöder varann, och den synken saknas i denna låt, trummorna bankar glatt på i egen takt utan att egentligen bry sig om vad dom andra håller på med och det leder till att det verkar som om dubbelkaggen inte sitter snyggt, ingen anna i bandet stöder den.
Låten gillas o som sagt stämmorna trots sina små surheter lyfter låten många snäpp! :)
.  johan
Trummorna är hämtade från en hip-hop loop, men låten tog en annan väg under arbetets gång, så du har nog rätt i att dom spelar lite för sig själva!
Nu är det flera som påpekat att "dubbelkaggen" inte passar in, så jag får nog testa att plocka bort den.
Får ta och kolla upp surheterna i stämmorna också! Kul att du gillar arr, lir och låt!  :)
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjena Asti... En skön liten låt Du fått till här.. Tycker att kaggeslagen fungerar bra, men att de kanske tillåts dominera aningen för mycket. Framförallt i refrängen.. I övrigt så låter det utmärkt..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Tjena Asti... En skön liten låt Du fått till här.. Tycker att kaggeslagen fungerar bra, men att de kanske tillåts dominera aningen för mycket. Framförallt i refrängen.. I övrigt så låter det utmärkt..
Jag vill ju att det ska bli extra "tryck" i refrängen, men kanske trummorna är lite för starka....?
Roligt att du gillar låten!  :)
Ska absolut kolla upp trummorna och "dubbelkaggen"!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Har bytt hiphop-trummorna mot "rock"-trumljud. Blev det bättre?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det vart mer standard så att säga, något lustigt dubbelslag när du sjunger "out" hörde jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Ja det vart mer standard så att säga, något lustigt dubbelslag när du sjunger "out" hörde jag.
OK, kanske blev för intetsägande i stället.....? Ska kolla upp dubbelslaget!
Tack för lyssning och tips!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar mycket bättre så här. Tycker också att Mahan förklarade saken bra.
Gillar det här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Gillar mycket bättre så här. Tycker också att Mahan förklarade saken bra.
Gillar det här!
Vad bra! Då blev det i alla fall inte till det sämre!
Tack för det!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillar mycket bättre så här. Tycker också att Mahan förklarade saken bra.
Gillar det här!
Vad bra! Då blev det i alla fall inte till det sämre!
Tack för det!
/Asti

Schysst låt! Snygg stämsång.. trevlig ljudbild.. trummorna spelar lite för sig själva kan jag tycka..tamburinen på refrängen är väl det jag reagerade mest på, känns lite hysterisk  :)
kanske lite coolare där..annars bra! /C


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Mycket fint detta! Stämningsfullt! Du kan dina molltoner. Gillar sången och stämmorna.
Har tyvärr inte mycket konstruktivt att komma med för stunden, men jag återkommer om jag hör något som går att slipa på.
Bra gjort!

Tack för fin låt!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Överlag var det en låt som tilltalade mig. Jag gillar själv sådana här tongångar som drar åt det deppiga utan att bli överteatraliska snyfthistorier.

Några saker som jag tänkte på dock:
130-142 är det nån stämma som jag inte är riktigt överens med. Inte att stämföringen är fel utan bara att framförandet råkar glida iväg lite i tonhöjd där.
Det är gott att låten är släpande och tung men möjligtvis blir det lite väl segt på några ställen. Framförallt är det nog andra versen som jag känner att det vore kul om det hände något som livade upp ljudbilden. Först tänkte jag något så enkelt som tamburlin, men den kommer ju på refrängen. Piano? Eller blir det över arrangerat? Likaså hade det varit trevligt med ännu nått pålägg på sticket som kanske levde loss lite mer. Några gitarrfills på den akustiska gitarren som svarar de som redan ligger?

På sista refrängen väntade jag mig nästan att du skulle sjunga lite ad libs som svarar mot den vanliga sången där. Det tror jag hade varit ett sätt att subtilt få in lite mer energi på sista refrängen.
Kör: "I'm crying out for you" Solo ad lib svarar en ters upp "I'm crying out for you", o.s.v.

Vad gäller ljudbilden så gillar jag att den låter så naturlig. Det förstärker det personliga. Har svårt att tänka mig att denna låt skulle passa med slick produktion.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker väl att själva låten är sisådär, rätt ok, inte mer.
Stämsången är topp.
Gillar det långa stoppet, breaket. Överraskande och kul.
Tamburinen lever sitt eget liv låter det som, inte bra, bättre mer handfast.
Trummorna funkar men inte mer.
Du sjunger ofta ganska långa toner i melodin, hur vore det att testa t.ex I´m cryyyyyy-ing med betong på "ing" istället för det utdragna I´m cryyyy-iiiiing?
Petisser kanske och smakfråga men tror att det skulle ge mer attityd i det hela. Tror faktiskt hela kompet skulle behöva starkare markering på 4:an genom hela låten.
Lite 60-talets The Zombies låter det som.


asti

  • Gäst
Clemens: Har filat på trummorna, men får väl ta en omgång till!

Leif: Kul att du gillar sången!

Stolle: Bra tips som jag ska fundera på!

Tokai: Kul att du gillar stämsången och tack för tipsen!

Tack alla för lyssning och kommentarer!
/Asti


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
lyssnar på ver2
skitsnygg låt,grym sång stämmorna sitter som handsken
sången skulle kunna sänkas ett litet snäpp bara, för att gifta sig mer med musiken
akke gitarreriet skulle kunna tas upp för att åstadkomma samma grejja åxo
tror jag

skön retro feel i låten
och snyggt levererat!

:)

(edit) ändrade retro fell till retro feel
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


asti

  • Gäst
lyssnar på ver2
skitsnygg låt,grym sång stämmorna sitter som handsken
sången skulle kunna sänkas ett litet snäpp bara, för att gifta sig mer med musiken
akke gitarreriet skulle kunna tas upp för att åstadkomma samma grejja åxo
tror jag
skön retro feel i låten
och snyggt levererat!
:)
(edit) ändrade retro fell till retro feel
Tack för det !
Ska försöka få fason på trummorna bara, så får jag nog anse den vara klar!
/Asti


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo det är på många sätt tilltalande eftersom du har ett så eget uttryck. är inte helförtjust i arrangemanget denna gången. Svårt att sätta fingret på det men jag tycker trummorna är "styltade" vilket gör att det inte hängre ihop. Körerna är lite otjata och konstigt panorerade i min lyssning. Gillar inte reverbet heller skulle nog vilja ha det lite mjukare och inte så hårt och plåtigt.
Men låten är kalas!!  :)


asti

  • Gäst
Jo det är på många sätt tilltalande eftersom du har ett så eget uttryck. är inte helförtjust i arrangemanget denna gången. Svårt att sätta fingret på det men jag tycker trummorna är "styltade" vilket gör att det inte hängre ihop. Körerna är lite otjata och konstigt panorerade i min lyssning. Gillar inte reverbet heller skulle nog vilja ha det lite mjukare och inte så hårt och plåtigt.
Men låten är kalas!!  :)
Ja, trummorna behöver filas på ytterligare! Ska se över körerna!
Reverbet kör jag med samma inställning som jag brukar, så där är jag mer frågande....men det ska kollas!  :)
Roligt att låten får godkänt i alla fall!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Och så Asti då, alltid bra, alltid snyggt ljud och fin sång, stämmorna är ju klockrena dom med, maffigt där på slutet :)
En grej jag kan peta på är dom där tysta partierna - snyggt och bra idé. Men nu vet jag inte om du kanske vill att det ska vara så: man hör en fadeout, på andra tysta partiet hör jag två :D schwop schwop.. liksom. Förstår du hur jag menar? Nåt jag reagerade på när jag lyssnade på hög volym iallafall, tog ner kvaliteten lite tyckte jag.

Riktigt bra är det iallafall, bra låt och snyggt gjort (som vanligt höll jag på att säga).

:D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


asti

  • Gäst
Och så Asti då, alltid bra, alltid snyggt ljud och fin sång, stämmorna är ju klockrena dom med, maffigt där på slutet :)
En grej jag kan peta på är dom där tysta partierna - snyggt och bra idé. Men nu vet jag inte om du kanske vill att det ska vara så: man hör en fadeout, på andra tysta partiet hör jag två :D schwop schwop.. liksom. Förstår du hur jag menar? Nåt jag reagerade på när jag lyssnade på hög volym iallafall, tog ner kvaliteten lite tyckte jag.
Riktigt bra är det iallafall, bra låt och snyggt gjort (som vanligt höll jag på att säga).
:D
Hör du bara två schwop schwop? Det ska vara tre!  :rolleyes: Tänkte först kalla låten "Scwop, schwop, schwop"!  B)
Nej, det måste jag kolla, så var det ju inte tänkt! Jättekul att du gillar låten!
Tack för lyssning och "schwop"!  :)
/Asti


asti

  • Gäst
Har kompletterat diverse saker efter tips och kommentarer! Tack för det!
Får anse den vara klar nu tror jag!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jupp på färdiga hör den hemma trots att det fortfarande är stages istället för stations.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jupp på färdiga hör den hemma trots att det fortfarande är stages istället för stations.
Ledsen, men jag orkade inte ta om sången!  :(
Men om jag hade gjort det hade det blivit "stations"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jupp på färdiga hör den hemma trots att det fortfarande är stages istället för stations.
Ledsen, men jag orkade inte ta om sången!  :(
Men om jag hade gjort det hade det blivit "stations"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Slöfock :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jupp på färdiga hör den hemma trots att det fortfarande är stages istället för stations.
Ledsen, men jag orkade inte ta om sången!  :(
Men om jag hade gjort det hade det blivit "stations"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Slöfock :lol:
Ja, jag skäms! :mellow:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Refrängen är bra. Dyster text utav bara hvete :D

Jomen, bra låt, inte en av favoriterna från dig ;) men värd nån lyssning till tror jag.... Kanske återkommér, och laddar ner, eller skriver mer :) (Det rimmade) ;)
« Senast ändrad: 23.05.2010, 22:14:21 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Refrängen är bra. Dyster text utav bara hvete :D

Jomen, bra låt, inte en av favoriterna från dig ;) men värd nån lyssning till tror jag.... Kanske återkommér, och laddar ner, eller skriver mer :) (Det rimmade) ;)

Tycker det här är en av mina mest positiva texter! :rolleyes:
Det var ett bra rim, ska försöka få in det i nästa låt!  :)
Det jag framför allt eftersträvade här var att få en bra variation i dynamik mellan vers och refräng
och experimentet med ett uppehåll före refrängen i stället för att bygga upp till den.
Roligt att du tycker låten är bra!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti