Forum > Demolåtar
Clavinova - The unexpected visit
hogge:
Nämen va faan.. Det här gick hem.. Skönt sound & bra tempo... Jag saknar ju givetvis en häftig sångslinga på detta (har ju problem med instrumentala alster).. Men för övrigt är det en skön låt Du skapat..
clavinova:
--- Citat från: bow35 skrivet 11.05.2010, 22:09:48 ---Härligt sound. Bra attack men samtidigt meditativt. Miami Vice är en bra beskrivning. Men även vad som hände i house/acid i 80-talets Europa.
--- Slut citat ---
Kul och tack bow35! Miami Vice, absolut!
--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2010, 22:36:56 ---Tjou Claveret!
Gungar snyggt om detta, soundet helt ok men efter två minuter saknar jag nånting... nåt annat sound eller ett överraskande taktbyte, nånting som väcker lyssnaren. Du har ju hittat ett bra hypnotiskt sound som bubblar på i massiv stereoeffekt och visst har du modulerat det soundet snyggt men.. en liten B-del som kontrast kunde ge en snygg krydda till denna rätt!
h. johan
--- Slut citat ---
Tackar Johan! Där kom tipset jag var ute efter. Har lite ideer men inget som har landat i god jord än. Ljuden som ligger där är bra, precis som du säger men det saknas något element som du påpekade!
--- Citat från: hogge skrivet 12.05.2010, 13:13:24 ---Nämen va faan.. Det här gick hem.. Skönt sound & bra tempo... Jag saknar ju givetvis en häftig sångslinga på detta (har ju problem med instrumentala alster).. Men för övrigt är det en skön låt Du skapat..
--- Slut citat ---
Kul och tack Hogge! Sångslinga? Möjligen någon samplad tjej i sådana fall, får se om jag kan få tag i någon sådan.
equality:
Får dropouts i Box.net-länken. Lyssnar på Divids länk och det är ett skönt sväng och tuffa ljud men inte riktigt min genre.
Clemens:
Gillar detta! skönt meditativ gung..kanske skära lite i sequencer soundet..är väl även bas?..men tunna ut lite?
Kankse hitta någon melodisnutt/ tema? Skön lyssning! /C :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida