Kontrollrummet

Kornstad - Break Down Ny version 10-05-08 Arret klart, eller längre/kortare?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Halloys mina vänner!!

Har varit ett par månader nu som varit helt sanslösa med precis hur många åtaganden som helst åt alla håll och kanter.
Åkte dessutom på förkylning IGEN.... och hade en hel del frustration som ville ut.     :angry:

Klämde ur mig detta lilla alster idag (frugan hatar det) vilket jag känner speglade känslorna rätt bra.
Fast jag kom på att jag gillade idén rätt bra även efteråt så jag funderar på om det kanske är värt att göra klart.....
...eller är det fler än bara frugan som hatar den månne?   I så fall kanske jag gör klart den bara för att jäklas.   ;)

Tryck och tyck!     B)

Is it true, is it real
Is it ok to feel the way I feel
So alone, feeling torn
So worn. I feel  I start to

Break down (you start to)

Spiral down, fallin deep
Can’t crawl up, the walls are far to steep
I wear a mask, a smiling face
But deep inside a pain I can’t erase…

I look around I feel your gaze
Can you see through my lying face
I turn away
I try to hide
My illusion fall asunder
« Senast ändrad: 08.05.2010, 19:11:55 by Kornstad »
Me, Myself & I


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjena Kornstad & välkommen i influensa-klubben...  :rolleyes:
Jag tycker Din fru har rätt kass smak faktiskt.. Men skäms inte för det, för jag har exakt samma hemförhållanden här..
Ja, eller så är det jag som har... Tänk om frugan är den som har rätt.. Så har jag aldrig riktigt sett på det... Oj då...

Nåja..

Jag tycker det här låter kul som fan, men väldans annorlunda.. Lite som om en duktig popartist skall byta gengre och numera satsa på att bli som sina stora (och hemliga) idoler i Judas Priest...

OBSERVERA NU ATT detta inte var kritiskt menat... Jag menar att låten är väldans snäll.. Snällare än vad den vill vara liksom... Dock så tycker jag att just detta gör att den får lite extra charms.. Rå som tusan, men samtidigt väldigt behaglig.. Förlåt om jag surrar...

För att sammanfatta - Det här är bra som faan och sången får som vanligt fem plus... Det enda jag saknar är ett riktigt smaskigt solo...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad tsmalmbe

Snygg låt. Gillar trumljudet skarpt. Bra nivå på mastern tycker jag. pressad men inte för pressat. Organismen finns kvar i det hela också, låter ritktigt band om det hela. Antingen mycket jobb på trummorna eller färdiga midiloopar? Då trummorna ligger mera bara med den ensamma gitarren kunde där vara nånslags shaker eller annat levande?

Kort, och arrmässigt lite trist. Det saknas 4 minuter till.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tack Hogge och även om jag måste erkänna att jag anslöt till den ganska motvilligt, så känns det ju alltid kul om man inte är alldeles ensam i en klubb.   :lol:

Frugans smak ja....   Jag kan nog inte säga att hon har kass smak rakt över, hon gifte sig ju med mig (eller det kanske var där det verkligen visade sig...  ;) ), men just i det här fallet så vet jag inte riktigt vad som hände. Hon gillar ju liksom jag rätt så hård musik överlag.  Jag antar att det är min röst som gör "snällheten" i låten. Har ju inte riktigt den där råa rösten som jag skulle önskat ibland.

Tsmalmbe Tack!  Vad kul att du noterade trummorna! Jag har nog lagt minst halva tiden på att få till dem så att de känns bra den här gången. Gillar inte riktigt att plocka midiloopar, då lär jag mig ju inte hur de lirar på riktigt och får känslan för det. Känns som man "fuskar" liksom... :blink:

Shaker är på G enligt beställning, solo skall jag försöka få till (min absolut största utmaning) och fyra minuter till???
Var nog inne på en och en halv ca, men vi får se vart det tar vägen.     B)
Me, Myself & I


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra låt som jag tycker du ska göra längre!

Du har fått till en, i mina öron, jäkligt bra ljudbild. Har inga tips till förbättring...ja kanske att du skulle behöva ett lite annorlunda stick då......kanske - men bra låt e de :)

Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 08.05.2010, 22:29:06 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hello Hello Hello hello hello!!
Smells like.....
Yea!! Kornstad goes Curtan... B) Och med den äran... Vers sången kanske lite snäll för att vara Curt.
Trummorna är ju oxo riktigt 'Grohl:iga'
Som ett ungt,lite snällare Nirvana (även om det är argt för att vara Kornstad)

Det här gillas skarpt. B)

PS. Är Gurorna plug:ar? (den distade)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


asti

  • Gäst
Du har fått till ett härligt sound tycker jag! Trummor och bas speciellt. Gitarren (ej den distade) lite snäll kanske,
men är nog bra som kontrast till den distade. Sången är bra, men bitvis lite för "snygg" och "ren".
Önskar jag kunde få till ett sån´t här sound!
PS! Min fru lyssnar aldrig längre på mina låtar - hon tycker dom är för deprimerande...... :mellow:


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Gurano Oj vad häftigt. Fy tusan vilken skön känsla att äntligen ha kunnat träffa rätt vad gäller ljudet. Jag tror att det kommer bli lite mer variation sedan när resten av sången kommer på också.

Uriah Du.... Den jämförelsen går inte av för hackor. Tror jag växte minst en centimeter där jag sitter.   Japp, allting är pluggar, utom sången.   ...och förresten.... Kurt är faktiskt mitt andranamn!     B)

Asti Hahaha...jo dessa fruar.   ;)   Hon har ändrat sig nu förresten frun min. Vet inte om det var Hogges kommentar som gjorde det, eller om det är att hon inte matats oavbrutet med den typ 40ggr i rad idag då jag kört bakom stäng dörr. Jag har funderat lite på att göra gitarrsoundet lite "skitigare" generellt sett, men tycker samtidigt att det ger en lite egen stil till det med renare sound.
Me, Myself & I


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Glömde ju skriva att jag lagt in en nyare version nu.
Fortfarande inte mer sång på då rösten är helt väck, men jag tror att jag fått alla delarna i låten klart nu.

Känns arret färdigt såhär eller skall jag lägga till ev. ta bort något parti?

Lite småfixar här och var är ju kvar dock, som exempelvis ett riktigt slut, men det är ju snabbt fixat.   :P
« Senast ändrad: 08.05.2010, 19:18:00 by Kornstad »
Me, Myself & I


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Riktigt fin ljudbild (heter det så?) Låter proffsigt värre. Du skulle bara få till att sången stack ut lite mer. Kanske testa att sätta dig riktigt nära micken och bara slö prat sjunga in texten för att få ett släpigt sound som du kan toppa med lite skrik här och där när andan faller på. Bara för att det ska hända mer med sången. Trummorna låter fördjävla bra!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag gillar detta mer & mer för varje gång jag lyssnar...
Va kul att frugan ändrat sig.. Hon blev väl rädd när jag sa till på skarpen helt enkelt  :rolleyes:

Min fru lyssnar aldrig längre på mina låtar - hon tycker dom är för deprimerande...... :mellow:

Jag tycker att det är precis tvärt om.. Jag blir mest deprimerad av att lyssna på frugan jag..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det här ju fan skitbra!

Riktigt intressanta arytmier nånstans i mitten, och ständigt intresseväckande detaljer.. Kanske refrängen dock behöver lite mer grejer än det som föreligger?

Fast skriket lät ju helt ok! ;) Mer skrik åt folket!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Tja Kornstad !

Bra låt, håller med om att det skulle behöva skitas till lite, men inte gitarrerna utan sångljudet, lite överstyrning tror jag skulle sitta fint på refrängen.
Men det är en bra pipa du har, ja jag är avundsjuk  :P .


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Divi Oj, tack!  Vad kul att du gillar.  Jag tror att de två första refängerna skall vara som de är, men däremot sista reffen har jag experimenterat med och lagt sången från versen på också. Blev riktigt fräckt faktiskt.  :)  Måste bara skriva ny text till det och få tillbaka rösten så kommer ett nytt smakprov.

Kpinnen Bra tips! Tack!!  Jag skall testa detta så snart jag klurat ut exakt vad det är...   Dist typ? Är fortfarande väldigt grön vad gäller att spela in denna typ av musik så alla tips och idéer är mer än välkomna.  :D 
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gillar arret och verserna men tocken där gråvl fattar jag helt enkelt inte. Många tycker ju att det låter bra men jag tycker att det låter urkorkat - skulle hellre höra med mer vanlig röst men det är ju jag det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hahahaha....  Jag tycker precis likadant som du.

Fast just här så ville jag ändå inte ha någon melodi i "refrängen" då jag tänker mig att det bara är ren frustration och ilska som skall explodera ut. Därför är det ingen direkt text heller i refrängerna. Man har inte riktigt tid för utläggningar när man exploderar.    ;)

Troligvis första och sista "sången" av det slaget som kommer att höras ifrån min sida.   :lol:
Me, Myself & I