Forum > Demolåtar
Kornstad - Break Down Ny version 10-05-08 Arret klart, eller längre/kortare?
bjurte:
Hello Hello Hello hello hello!!
Smells like.....
Yea!! Kornstad goes Curtan... B) Och med den äran... Vers sången kanske lite snäll för att vara Curt.
Trummorna är ju oxo riktigt 'Grohl:iga'
Som ett ungt,lite snällare Nirvana (även om det är argt för att vara Kornstad)
Det här gillas skarpt. B)
PS. Är Gurorna plug:ar? (den distade)
asti:
Du har fått till ett härligt sound tycker jag! Trummor och bas speciellt. Gitarren (ej den distade) lite snäll kanske,
men är nog bra som kontrast till den distade. Sången är bra, men bitvis lite för "snygg" och "ren".
Önskar jag kunde få till ett sån´t här sound!
PS! Min fru lyssnar aldrig längre på mina låtar - hon tycker dom är för deprimerande...... :mellow:
Kornstad:
Gurano Oj vad häftigt. Fy tusan vilken skön känsla att äntligen ha kunnat träffa rätt vad gäller ljudet. Jag tror att det kommer bli lite mer variation sedan när resten av sången kommer på också.
Uriah Du.... Den jämförelsen går inte av för hackor. Tror jag växte minst en centimeter där jag sitter. Japp, allting är pluggar, utom sången. ...och förresten.... Kurt är faktiskt mitt andranamn! B)
Asti Hahaha...jo dessa fruar. ;) Hon har ändrat sig nu förresten frun min. Vet inte om det var Hogges kommentar som gjorde det, eller om det är att hon inte matats oavbrutet med den typ 40ggr i rad idag då jag kört bakom stäng dörr. Jag har funderat lite på att göra gitarrsoundet lite "skitigare" generellt sett, men tycker samtidigt att det ger en lite egen stil till det med renare sound.
Kornstad:
Glömde ju skriva att jag lagt in en nyare version nu.
Fortfarande inte mer sång på då rösten är helt väck, men jag tror att jag fått alla delarna i låten klart nu.
Känns arret färdigt såhär eller skall jag lägga till ev. ta bort något parti?
Lite småfixar här och var är ju kvar dock, som exempelvis ett riktigt slut, men det är ju snabbt fixat. :P
bow35:
Riktigt fin ljudbild (heter det så?) Låter proffsigt värre. Du skulle bara få till att sången stack ut lite mer. Kanske testa att sätta dig riktigt nära micken och bara slö prat sjunga in texten för att få ett släpigt sound som du kan toppa med lite skrik här och där när andan faller på. Bara för att det ska hända mer med sången. Trummorna låter fördjävla bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida