Forum > Demolåtar
Kornstad - Break Down Ny version 10-05-08 Arret klart, eller längre/kortare?
Kornstad:
Halloys mina vänner!!
Har varit ett par månader nu som varit helt sanslösa med precis hur många åtaganden som helst åt alla håll och kanter.
Åkte dessutom på förkylning IGEN.... och hade en hel del frustration som ville ut. :angry:
Klämde ur mig detta lilla alster idag (frugan hatar det) vilket jag känner speglade känslorna rätt bra.
Fast jag kom på att jag gillade idén rätt bra även efteråt så jag funderar på om det kanske är värt att göra klart.....
...eller är det fler än bara frugan som hatar den månne? I så fall kanske jag gör klart den bara för att jäklas. ;)
Tryck och tyck! B)
Is it true, is it real
Is it ok to feel the way I feel
So alone, feeling torn
So worn. I feel I start to
Break down (you start to)
Spiral down, fallin deep
Can’t crawl up, the walls are far to steep
I wear a mask, a smiling face
But deep inside a pain I can’t erase…
I look around I feel your gaze
Can you see through my lying face
I turn away
I try to hide
My illusion fall asunder
hogge:
Tjena Kornstad & välkommen i influensa-klubben... :rolleyes:
Jag tycker Din fru har rätt kass smak faktiskt.. Men skäms inte för det, för jag har exakt samma hemförhållanden här..
Ja, eller så är det jag som har... Tänk om frugan är den som har rätt.. Så har jag aldrig riktigt sett på det... Oj då...
Nåja..
Jag tycker det här låter kul som fan, men väldans annorlunda.. Lite som om en duktig popartist skall byta gengre och numera satsa på att bli som sina stora (och hemliga) idoler i Judas Priest...
OBSERVERA NU ATT detta inte var kritiskt menat... Jag menar att låten är väldans snäll.. Snällare än vad den vill vara liksom... Dock så tycker jag att just detta gör att den får lite extra charms.. Rå som tusan, men samtidigt väldigt behaglig.. Förlåt om jag surrar...
För att sammanfatta - Det här är bra som faan och sången får som vanligt fem plus... Det enda jag saknar är ett riktigt smaskigt solo...
tsmalmbe:
Snygg låt. Gillar trumljudet skarpt. Bra nivå på mastern tycker jag. pressad men inte för pressat. Organismen finns kvar i det hela också, låter ritktigt band om det hela. Antingen mycket jobb på trummorna eller färdiga midiloopar? Då trummorna ligger mera bara med den ensamma gitarren kunde där vara nånslags shaker eller annat levande?
Kort, och arrmässigt lite trist. Det saknas 4 minuter till.
Kornstad:
Tack Hogge och även om jag måste erkänna att jag anslöt till den ganska motvilligt, så känns det ju alltid kul om man inte är alldeles ensam i en klubb. :lol:
Frugans smak ja.... Jag kan nog inte säga att hon har kass smak rakt över, hon gifte sig ju med mig (eller det kanske var där det verkligen visade sig... ;) ), men just i det här fallet så vet jag inte riktigt vad som hände. Hon gillar ju liksom jag rätt så hård musik överlag. Jag antar att det är min röst som gör "snällheten" i låten. Har ju inte riktigt den där råa rösten som jag skulle önskat ibland.
Tsmalmbe Tack! Vad kul att du noterade trummorna! Jag har nog lagt minst halva tiden på att få till dem så att de känns bra den här gången. Gillar inte riktigt att plocka midiloopar, då lär jag mig ju inte hur de lirar på riktigt och får känslan för det. Känns som man "fuskar" liksom... :blink:
Shaker är på G enligt beställning, solo skall jag försöka få till (min absolut största utmaning) och fyra minuter till???
Var nog inne på en och en halv ca, men vi får se vart det tar vägen. B)
Gurano:
Bra låt som jag tycker du ska göra längre!
Du har fått till en, i mina öron, jäkligt bra ljudbild. Har inga tips till förbättring...ja kanske att du skulle behöva ett lite annorlunda stick då......kanske - men bra låt e de :)
Ha det
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida