Jo, d e klart. Är det bara en sequencer så låter ju den i sig inget.
Men om den innehåller ett rack med synthar som t ex reason vore d kuligt å höra om dom lät fett.
Stöder det VST plugins? Isåfall vore d guld så slipper man skaffa dyra seqeencers.
Ska hur som helst testa så fort jag får internet till linux datorn. Har bara grannens trådlösa hemma å linux burken står helt nyinstallerad på golvet å samlar damm 
Det stödjer VST-plugins, men problemet är licensen för VSTs Software Development Kit som inte är "fri", som i frihet. VST SDK får användas endast för personligt bruk eller av auktoriserade partners vilket kräver pengainsatser.
Detta gör att man måste kompilera Ardour själv för att få VST-stöd vilket inte är så lätt alla gånger... Jag har en
steg-för-steg-instruktion hur man gör detta, men den är bara preliminär än så länge och inte speciellt pedagogisk för en icke Linux-nörd. (jag ska skriva om den när jag får tid) Men hör av dig så kan jag lotsa dig igenom den.

Det finns dock andra mjukvarusynth-varianter, DSSI-instrument samt LADSPA-effekter som man kan installera istället. Men så är det det där med gamla hundar och sittplatser.