Kontrollrummet

Rattlesnake - bitter end tale

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
LÅTNAMN: Bitter end tale
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Singer/songwriter kanske?
LÅTLÄNGD: 3:30
KOMPOSITÖR: Rattl
PRODUCENT: Rattl
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg


Mitt bidrag till den 8:e KR-festivalen minimalism. Från början helt utan kompressor, eq och reverb vilket gjorde den fruktansvärt tunn och tråkig... Här är den ommixad med både eq, kompressor och lite reverb. Dessutom är sången omlagd då det visade sig att det fanns sura toner när kompressorn kom på... Lite fler instrument blev det också, kanske behövs de, kanske inte. Vad tycker ni?
Känns den fortfarande naturlig eller är den sönderskruvad?


Bitter End Tale

The Needle King came by my house and wanted me to join
I said I liked it better here and he took up a coin
He flipped it once, I didn’t see if it come tails or head
I made it for another day; he’d came again, he said

The Bottle Queen stood by my side since I was just a kid
She was the one to understand whatever fault I did
She made my rude abuses go away and be unsaid
Till one day when I called for her and she sent him instead

When I awoke then Princess Smoke was sitting on my bed
I realized that she had stolen something from my head…
I staggered through the crowded house where every face was pale
I saw the hollow souls and all the women there for sale
A bitter end tale

The Prince of Pills was in my way when I was leaving town
He offered me sustainability from going down
I had to think about it twice, consider what he said
But backward talk is upside down and I would be mislead

The Duke of Odds is not my friend but I keep him satisfied
I use to meet him Wednesday nights and he took me for a ride
He showed me all the “might have beens” and “possibly one days”
But he went pass the bungalows and drove back to my jail…
A bitter end tale
« Senast ändrad: 12.04.2009, 15:24:21 by Rattlesnake »
DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tänker på nån gammal Deep Purple-låt som Farmer's daughter t ex. Härlig melodi och sång. Det smått ostämda barpianot är ju väldigt effektfullt och ger skön livekänsla som om det vore hemma i vardagsrummet ända tills trummorna kommer in. Lägg gärna upp texten.
Mycket njutbart!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tack så mycket EQ. :)
Lade till texten.
DON'T PANIC


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ja! Jag gillar den här låten  :)
Du fick några poäng av mig i festivalen hehe.
Sången är ju klockren, gillar det nära i den, pianot vet jag inte om jag får ihop riktigt.. jag tycker det är alldeles för långt borta och med så annat sound på det i jämförelse med sång och gitarr så njaa... Trummorna smög in snyggt, får gärna komma in tidigare i låten, efter halva kanske?

Som sagt, jag gillar låten, den är jädrigt skön, och ditt uttal är snyggt tycker jag!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Fint.

Gitarren är vackert spel, dock visslar den lite i diskanten, inte jobbigt, men lite störigt. Dessutom ligger den för starkt panorerad till höger. När pianot?! (0:33) kommer in hade jag personligen panorerat det till vänster så det blir bättre balans.

Sången ligger nära och bra, men som sagt, hela mixen lutar åt vänster, vilket gör den tröttsam att lyssna på.

På 1.45 finns det ett klickljud.

Saknar lite avlägsna oooohhhh....körer på refrängpartierna. Vidare hade en avlägsen virvel funkat bra i mitten av låten. Tycker att trummorna kommer in för sent som det är nu (och de låter midi). Men det är väl ett medvetet drag från din sida.

Mixen är väldigt dov i sig, eller djup kanske är ett bättre ord, detta märks speciellt när basen kommer in.

Nåja, låter som jag klagar mycket, men det är vackert framfört.

mvh Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
skulle gärna sett att kompet kom in tidigare. o att sången låg lite mer ikompet
bra framfört lite klichee text i samanhanget gärna sett nått som brutigt mer med normen men med samma framförande.
men du sing o songwriter kan du ormen

tony
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det låter bra, och fick poäng av mig i festivalen

Bra verre som sparas när den är färdig och förhoppningsvis ännu bättre :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja! Jag gillar den här låten  :)
Du fick några poäng av mig i festivalen hehe.
Sången är ju klockren, gillar det nära i den, pianot vet jag inte om jag får ihop riktigt.. jag tycker det är alldeles för långt borta och med så annat sound på det i jämförelse med sång och gitarr så njaa... Trummorna smög in snyggt, får gärna komma in tidigare i låten, efter halva kanske?

Som sagt, jag gillar låten, den är jädrigt skön, och ditt uttal är snyggt tycker jag!

Tack Åsa!  :D

Ja, pianot är väldigt annorlunda ljudmässigt än resten. Ett riktigt piano i en stor hörsal, lite ostämt (+/- 2 cents ungefär) mickad med en mick mot toppen och en några meter ifrån. Det låter ju inte som 99% av alla pianon man hör, stora dyra flyglar som är perfekt stämda. Åsikterna verkar gå isär om "mitt" piano låter bra!    :rolleyes:

Jag spelade in gitarren och sången likadant, men det blev för blött för att kunna användas. Gitarren och sången är inspelade i min snustorra studioskrubb, med ett kort reverb pålagt.

Uttal ja, förr hade jag aldrig problem med det, men nu måste jag tänka på varje ord jag sjunger om det skall bli skapligt. Samma som pitchen...

Provade att smyga in trummorna tidigare, men gitarr och piano spelar lite flytande tempo i verserna så det lät bara konstigt.

DON'T PANIC


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tycker det låter ballt faktiskt pianot som resten av låten! :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Fint.

Gitarren är vackert spel, dock visslar den lite i diskanten, inte jobbigt, men lite störigt. Dessutom ligger den för starkt panorerad till höger. När pianot?! (0:33) kommer in hade jag personligen panorerat det till vänster så det blir bättre balans.

Sången ligger nära och bra, men som sagt, hela mixen lutar åt vänster, vilket gör den tröttsam att lyssna på.

På 1.45 finns det ett klickljud.

Saknar lite avlägsna oooohhhh....körer på refrängpartierna. Vidare hade en avlägsen virvel funkat bra i mitten av låten. Tycker att trummorna kommer in för sent som det är nu (och de låter midi). Men det är väl ett medvetet drag från din sida.

Mixen är väldigt dov i sig, eller djup kanske är ett bättre ord, detta märks speciellt när basen kommer in.

Nåja, låter som jag klagar mycket, men det är vackert framfört.

mvh Jon


Gitarren blev lite väl klanglös pga gamla strängar, och jag försökte skruva till lite topp. Brukar sällan bli bra, inte heller denna gång nej. Klickljudet verkar vara gitarren. Jag skall ta och lägga om den, är lite för mycket småfel också.

Körer på refrängpartierna? Det finns ju ingen refräng  riktigt... Menar du "Bitter-end-tail-stroferna" eller de instrumentala sticken?  :unsure:

Avlägsen virvel. Ja, något ljudelement kan saknas i mitten av låten för att klistra ihop låten bättre, den ändrar ju karaktär ganska ordentligt mot slutet. Ska prova lite enligt ditt förslag.  :)

Du har helt rätt om mixen. Den är inte alls skuren i botten som jag brukar göra, för det var ju inte tänkt att det skulle vara bas och baskagge skulle finnas på denna låt. De kom på efterår, och då glömde jag justera klangbilden. Sången och gitarren är inspelad med bandmick som ju har mycket botten. Jag får låta basregistret ducka på sång, gitarr och piano när bas och trummor kommer in.

Tack Jon för din träffsäkra analys. Den var av stort värde. :)

DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
skulle gärna sett att kompet kom in tidigare. o att sången låg lite mer ikompet
bra framfört lite klichee text i samanhanget gärna sett nått som brutigt mer med normen men med samma framförande.
men du sing o songwriter kan du ormen

tony

Hej Tony,
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha sjungit för att få sången mer i kompet - det får du nästan visa för att jag skall förstå.

Jag försökte som sagt få in kompet tidigare, la in det där sista versen startar, men gitarren och pianot hade ett annat tempo där... Tyckte det blev ganska bra att det inte blev så förutsägbart var trummorna skulle komma in.

Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)


TAck för comments!  :)



DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det låter bra, och fick poäng av mig i festivalen

Bra verre som sparas när den är färdig och förhoppningsvis ännu bättre :)

Hej Dividend,

Ja, jag skall försöka göra den här klar när jag har bytt strängar och övat lite mer på gitarrkompet.

Tack för lyssning och festivalpoängen.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tycker det låter ballt faktiskt pianot som resten av låten! :)

Då står det 2-1 till pianot då?  :D (Jag tolkar Yllet varandes neutral till själva ljudet)
Tack för lyssning!  :)
DON'T PANIC


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
3-1 till pianot :D
Håller med Eq om att det passar in och gör det hela mer genuint. Uppfattar inte det klyschiga i din text, känns väldigt engelsk i drivet med sina uttryck, och bra uttal som vanligt.

Hmm..jag som har svårt med country-vibbar..som det här ger, fast bara en aningens....men eftersom du fick bra poäng i festivalen och gillar det än mer nu, så verkar jag inte vara så fasligt allergisk..hihi..trots allt, men det här är mer en popballad med snygga harmonier och bra sjunget är det oxå.
Kanske nån svävande körstämma över delar av verserna kan lyfta lite till.

Very good indeed mister Rattle :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Melodiskt låter det som någon traditionell folksång
Texten (jättebra) och framförandet drar tankarna till Bungalow Bill från The White
Pianot i det där långt borta rummet ger en drömsk karaktär och temat som spelas av det är jättefint
Blir bra drag i slutet nu - men jag vet inte om det riktigt hör hemma i låten - eller så har jag vant mig vid förra versionens
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gav bra poäng till denan vill jag minnas, tycker den är riktigt bra!

Inga klicheer i texten hittar jag iallafall...

Skall lyssna på denna nya version så småningom, men ville bara förmedla mitt gillande angående versinoen du tävlade med :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Kommentarerna kring festivalversionen fick du ju redan i tråden där. Då klagade jag på pianot, eller var i varje fall inte helt nöjd. Men det var i minimalismens anda. På riktigt låter pianot . bekant, och nu efter en par veckors betänketid har jag hittat det. Neil Young's Mirrorball. Skall ta fram den exakta låten ännu, men ta och kolla in skivan för att se om du tycker som jag!

Håll pianot. Mirror Ball är en bra skiva.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
3-1 till pianot :D
Håller med Eq om att det passar in och gör det hela mer genuint. Uppfattar inte det klyschiga i din text, känns väldigt engelsk i drivet med sina uttryck, och bra uttal som vanligt.

Hmm..jag som har svårt med country-vibbar..som det här ger, fast bara en aningens....men eftersom du fick bra poäng i festivalen och gillar det än mer nu, så verkar jag inte vara så fasligt allergisk..hihi..trots allt, men det här är mer en popballad med snygga harmonier och bra sjunget är det oxå.
Kanske nån svävande körstämma över delar av verserna kan lyfta lite till.

Very good indeed mister Rattle :P

Hej Marre,

Engelskt? Ja, det är väl så att det mesta av musiken jag lyssnar på är engelsk, men jag trodde inte det smittar av sig så. Jag träffar en del engelsmän i jobbet, och har svårt att förstå när de mumlar på cockney. Betydligt enklare förstå amerikaner och jag trodde mitt uttal låg närmare dem.

Det är tågtrummorna och växelbasen som ger countryvibbarna, eller hur? Det var faktiskt lite medvetet val för att reta dig och tsmalmbe...  :lol:  Jag skall nog göra en countrylåt som inte ens du inte kan motstå att sjunga på.  :P

Körstämma. Mmm. Skall fundera lite. Tack för tips. Och för lyssningen såklart.  :)



/Marr
DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Melodiskt låter det som någon traditionell folksång
Texten (jättebra) och framförandet drar tankarna till Bungalow Bill från The White
Pianot i det där långt borta rummet ger en drömsk karaktär och temat som spelas av det är jättefint
Blir bra drag i slutet nu - men jag vet inte om det riktigt hör hemma i låten - eller så har jag vant mig vid förra versionens

Hej cykeln,

usch vad du genomskådar mig. Jag funderade lite och kom fram att jag (fan fan) ju har snott upplägget och t o m nån takt från "Cecilia Lind". Och texten är nog i white album anda, även om jag kanske inte tycker att Bungalow Bill liknar mest. Har iofs aldrig fattat vad den låten handlar om... :P

Fin beskrivning av pianot där. Att temat blev som det är beror nog på att jag inte klarar av att spela mera avancerade saker 2-händigt i realtid... Jag är mycket bättre MIDI-pianist!   <_<

Jag vet inte heller om draget hör hemma i låten, men den som råkat nicka till kanske vaknar? :)
DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Gav bra poäng till denan vill jag minnas, tycker den är riktigt bra!

Inga klicheer i texten hittar jag iallafall...

Skall lyssna på denna nya version så småningom, men ville bara förmedla mitt gillande angående versinoen du tävlade med :)

Tack för poängen.  :) Jag tror ingen tycker den nya, icke-dogma-mixen är sämre än den gamla. Så välkommen att lyssna och jämföra.  :)

DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men den här gillade jag trots likheten med "Rawhide",minns jag inte fel så fick du nån pinne av mig i festivalen för denna..

Får se när jag får tid att fixa till mina festivalbidrag.

Mvh
Micael


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kommentarerna kring festivalversionen fick du ju redan i tråden där. Då klagade jag på pianot, eller var i varje fall inte helt nöjd. Men det var i minimalismens anda. På riktigt låter pianot . bekant, och nu efter en par veckors betänketid har jag hittat det. Neil Young's Mirrorball. Skall ta fram den exakta låten ännu, men ta och kolla in skivan för att se om du tycker som jag!

Håll pianot. Mirror Ball är en bra skiva.


Kul,
jag har inte hört den skivan. Jag har missat mycket av Niel Youngs produktion, förutom det han gjorde med CSN så har jag bara "Harvest" och "Zuma" på vinyl.

Tack för lyssning och feed. :)

DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men den här gillade jag trots likheten med "Rawhide",minns jag inte fel så fick du nån pinne av mig i festivalen för denna..

Får se när jag får tid att fixa till mina festivalbidrag.

Mvh
Micael
Tjena Mike,
Är det på något specifikt ställe du tycker det låter rawhide? Den låten har jag lirat live massa gånger, men inte tycker jag den påminner om denna?  :unsure:

Tack för lyssning och kommentar. Inte behöver väl du fixa dina bidrag värst, de lät väldigt färdiga som de var, vill jag minnas.  :)
DON'T PANIC


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
skulle gärna sett att kompet kom in tidigare. o att sången låg lite mer ikompet
bra framfört lite klichee text i samanhanget gärna sett nått som brutigt mer med normen men med samma framförande.
men du sing o songwriter kan du ormen

tony

Hej Tony,
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha sjungit för att få sången mer i kompet - det får du nästan visa för att jag skall förstå.

Jag försökte som sagt få in kompet tidigare, la in det där sista versen startar, men gitarren och pianot hade ett annat tempo där... Tyckte det blev ganska bra att det inte blev så förutsägbart var trummorna skulle komma in.

Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)


TAck för comments!  :)





Haha, när man för en gång skull försöker skriva en text med mening i så blir det klyschigt. Ja, där ser man.  :)

en tanke som inte är så snäll men rolig o skriva o inte helt sann

försöka oftare kanske :)

annars menande jag mer ämnet o orden ( äldre engelska) som var det klyschia i kombo med musiken ,, men ned ett trallala popkomp skulle det inta vara klyschingt


närheten menar jag nog nivån.
tänkt lite på det att om man läser texten närman lyssnar så upplevs sången hörge men det kan vara helt subjektivt.

tony



att leva är att dö


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Måste erkänna att jag inte alls lyssnat på festivalbidragen, så detta är nytt för mig.
Ok, sången ligger bra i ljudbilden, lite förvånande att det är vissa s-ljud (dom stör inte) med bandmikrofonen, trodde den var bara lite dov. Men skönt varmt sound ändå.
Tycker också att trummorna skulle in tidigare - man gillar låten ännu bättre när dom kommer in. Fast de borde då spela lite mer försiktigt i början och ösa mer samtidigt som låten ökar i intensitet.
Pianot är coolt, kanske dra fram den mer i vissa ögonblick, tycker det är lite Kinks känsla över det.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 :lol:

Då får du allt utmana mej, om det ska funka :rolleyes:

/Marr
« Senast ändrad: 15.04.2009, 00:37:20 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Denna är så bra, Rattle, att den förtjänar en bump!

Riktigt extremt bra...

Minns inte om jag röstade på den, men oavsett vad. Så tycker jag (efter en hel del lyssningar) att det är en grymt bra låt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har inte kommenterat denna så vitt jag vet och kommer ite ihåg om jag la en röst på dig. Men jag borde ha gjort det för låten känns igen och har nu blivit bättre med lite fix. Du spelar gitarr jäkligt bra faktiskt vilken skola är det?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Rattlet!
Snygg ballad som växer till sig vers för vers. Bra sångröst har du åxå, och detta sagt så märker jag att jag saknar faktiskt stämmorna i denna låt. Pianot kanske aningen för "surt" och sen kan basen kanske behöva en uppstämning. Helheten riktigt fin, bra jobbat!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tack för bumpen, Dividend.  :) Kul att du fortfarande gillar den. Ja, det är ett drygt år sedan den minimalistiska festivalen. HAr lyssnat på den här nån gång sedan dess och den känns inte pinsamt dålig. Nån gitarrton är dåligt spelad, men stör mig inte på pianot nu heller.

Eko
Vet inte om jag är någon vidare gitarrist, men spelstilen är nog samma typ som Paul Simons på The Boxer.


Mahan
Tack för kommentar. Ja, det där pianot har många haft åsikter om. En sak är säkert, stämt var det inte, men just då kändes det viktigt att inte fuska och ta ett samplat. Basen är min gamla höfner som inte intonerar riktigt. Men jag brukar inte störas av det.
DON'T PANIC


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jättebra! Härlig närhet och känsla! Bra låt och text! Vad kan förbättras? Inte mycket... Möjligvis att sången kan skäras lite (läs lite) i basen då den slår över stundtals. Den är något ojämn också volymmässigt vilket kan avhjälpas med lite kompression eller kanske limiter. Kolla volymerna då jag misstänker att den är inspelad vid flera tillfällen och troligtvis med olika inställningar. Pianot låter en aning off beat vid 1.38 men det är inte så farligt i det hela. Jag hör också en aning brus över hela mixen och vet inte vilken kanal som orsakar det. Det går säkert att fixa.

Jag vet att jag är lite gnällig nu men en riktigt bra låt förtjänar en lika bra mix. (Ta det för vad det är... Mina öron alltså :unsure:)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för bumpen, Dividend.  :) Kul att du fortfarande gillar den. Ja, det är ett drygt år sedan den minimalistiska festivalen. HAr lyssnat på den här nån gång sedan dess och den känns inte pinsamt dålig. Nån gitarrton är dåligt spelad, men stör mig inte på pianot nu heller.

Eko
Vet inte om jag är någon vidare gitarrist, men spelstilen är nog samma typ som Paul Simons på The Boxer.


Mahan
Tack för kommentar. Ja, det där pianot har många haft åsikter om. En sak är säkert, stämt var det inte, men just då kändes det viktigt att inte fuska och ta ett samplat. Basen är min gamla höfner som inte intonerar riktigt. Men jag brukar inte störas av det.
Här syns det bättre plocket men det var ingen riktig fart på the boxer tycker jag
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fantastisk låt !! Är det bara jag som får vibbar av denne snubbe här,drick lika häfftigt och du får hans 'Raspröst' på köpet :lol:

Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
zorrow
Tack för lyssning. Ja, det finns en del småfix att göra, och du gav mig en bra lista där, tacktack. Jag har bytt dator och Cubaseversion sedan låten gjordes och har säkert inte samma pluggar installerade nu som då, vilket gör en nymix lite besvärlig. Men ska försöka få till det.

Eko
Oj vad de såg gamla och trötta ut gubbarna. Jag tycker inte riktigt om att se förebilder åldras... :( Lite släpigt spel men rösterna har de lyckats behålla ganska intakta. Och i extraversen sjunger de att de är desamma... :)

uriah
Shane MacGowan... :wub: Ja, hade jag druckit lika häftigt som han hade jag varit död. :ph34r:  :D Konstigt att inte han är det. Ja, ingen sjunger som han. Men gaddarna är jag inte avis på...
Tack för lyssningen och betyget. :)
DON'T PANIC