Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
tsmalmbe:
--- Citat från: Toby skrivet 05.06.2007, 17:48:03 ---Körern är inte mixade "dead-mono". Dom ligger 50-50. Jag avskyr när folk inte kan lyssna ordentligt... :lol:
--- Slut citat ---
Så låter det. Det blir sällan bra mix om man sen måste ha bruksanvisning för hur man skall lyssna...
;)
dede:
Bruksmusik, antar jag. Inget som sticker ut nånstans. Uppenbarligen finns det en marknad för det eftersom såna här låtar tillverkats i 40 årefter samma mall. Och din är lika bra som nån av de andra. Så är detta din målsättning så är det helt klart lyckat.
Toby:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 05.06.2007, 22:04:13 ---
--- Citat från: Toby skrivet 05.06.2007, 17:48:03 ---Körern är inte mixade "dead-mono". Dom ligger 50-50. Jag avskyr när folk inte kan lyssna ordentligt... :lol:
--- Slut citat ---
Så låter det. Det blir sällan bra mix om man sen måste ha bruksanvisning för hur man skall lyssna...
;)
--- Slut citat ---
Det har du ju förstås rätt i. Försökte bara skoja lite med dig. :)
Mvh
Toby
Toby:
--- Citat från: dede skrivet 06.06.2007, 03:18:01 ---Bruksmusik, antar jag. Inget som sticker ut nånstans. Uppenbarligen finns det en marknad för det eftersom såna här låtar tillverkats i 40 årefter samma mall. Och din är lika bra som nån av de andra. Så är detta din målsättning så är det helt klart lyckat.
--- Slut citat ---
Mall= Intro, vers, refräng och stick. Nej, detta är inte något annorlunda. Finns det en marknad? Yes!
När jag gjorde låten hade jag ingen "målsättning".
Tack för "konstruktiv kritik".
equality:
Jo den här minns jag väl och den sätter sig snabbt som de andra låtarna jag hört av dig.
Cruisin-down-the-highway-musik i bästa bemärkelse och grupper som Doobie Brothers dyker upp. Snyggt alltså! Jämförde din version 1 och Masterversion 2 men inte övertygad om att det låter bättre förutom lite mer kräm :(. OK, ljudet tydligare men lite hårdadre och kallare i mina öron men jag kanske skulle kolla andra lurar och högtalare...
Håller med tsmalmbe om körerna, de skulle pannas ut mer. Dubbeltracka, fasförskjut och panna solfjäderformat har jag lärt mig nångång.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida