Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
Dividend:
Bra låt. Lyssnar nu, till versen skulle både passa glad och sorglig text öh. men refrängen och textengör en glad.
Samtidigt tycker jag det är lite tråkigt, kräver kanske några genomlyssningar till, för det finns nåt där. Många influenser här.....
Bra sång, och basen spielt sehr gut!
Återkommer om jag kommer på mer...
mahan:
Jyapp!
Resenserar version 2.
Grymt mycket bättre hela rasket, nu har vi fått alla uppträdsande i samma rum :)
Tambourinen har oxå hittat sin plats. Stämmorna kunde fortfarande lite breddas.
Fortfarande lite störande ess-ljud tex vid 1:18-1:29 "Counting stars and nearby moons...".
Efter 1:37 skulle jag sätta mer chorus o lite rev på rhodes pianot och få det lite vintagemässigt att flyta omkring i mixen.
Vet int om den distade fågeln efter breaket vid 2:28 ska vara där, "let the rabbit go home"? hmmmm... Tycker nog faktiskt att ni kunde låta fågeln oxå go home... :D
Vid 3:45, är det tepannan som kokar eller är det fortfarande fågeln som spökar? Tycker att det soundet oxå kunde tas bort som störande.
Ett jäkla snyggt jobb har ni gjort, gäller både Toby och Yllet! :)
Jag skulle anse detta färdigt men alltid kan man ju ....
h. Johan
Tokai:
Ingenting av det jag skrev att det låter "platt" eller "gammalt" (dåligt uttryck) var menat som något negativt. Eftersom jag tycker att låten som sådan känns rätt mycket 60-tal trodde jag att du gjort soundet medvetet nästan lite mono, "platt", endimensionellt, för att efterlikna soundet på plattorna från förr. Tycker att det påminner om en låt som heter Cool jerk. Men så var tydligen inte din tanke. (Det var å andra sidan fel av mig att börja pladdra om att andra inspelningar från den tiden, som en jämförelse, inte lät platta, vet inte varför - pga lördagsgodis antagligen). Det spelar egentligen ingen roll eftersom låten är kalas hur som helst! :D
Toby:
--- Citat från: 1up skrivet 13.05.2007, 01:55:07 ---Är du Toby TobyBear? :)
--- Slut citat ---
:wacko: Inte vad jag vet? Är jag?
Toby:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 13.05.2007, 16:30:40 ---Själva låten har en god gungande känsla och sången känns coolt avslappnad både i sitt uttryck och melodin.
Dessvärre tycker jag låten får ett alldeles för stressat uttryck pga trummorna. Dessa lyckas inte komma in i låtens grundkänsla (enligt mig då) utan jagar på alldeles för mycket. I början är det någorlunda ok men snart kör hi-haten på högvarv. Det tillsammans med väl många fills och en stundtals mekanisk autokänsla gör att trummorna tyvärr inte låter tillräckligt bra vilket däremot allt annat gör.
Sticket/mellanspelet tycker jag låter riktigt dåligt i jämförelse med resten av låten.
--- Slut citat ---
Gott att du gungade till lite iallafall! :) Personligen tycker jag det är rätt gott när hihaten matar på över det ganska laidbackliknande kompet. Trumprogrammeringen får jag jobba med till nästa låt. Synd att du inte diggade sticket men smaken är som baken...delad. :)
Tackar så mycket för din lyssning och dina kommentarer.
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida