Kontrollrummet

Varför fösvinner texten när jag skriver i sitatläge?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Den finns där men lägger sig undertill på något vis så jag inte ser vad jag skriver.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den finns där men lägger sig undertill på något vis så jag inte ser vad jag skriver.

Skriv i citat-läge i denna tråd så kan en annan titta.
Citera
Jag klickade nu på citat-knappen och skriver.

Sen hoppar jag nedanför och fortsätter. Men menar du att du citerar någon annans inlägg och sen själv vill skriva under?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Om du använder Internet Explorer kanske du behöver gå in under "Tools" och sedan "Compatibility view settings"
och lägga till kontrollrummet.com för att du inte ska "hoppa upp" vid editering av mer text än vad som ryms i "rutan"?
Jag hade det problemet tidigare!
/Asti


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Om du använder Internet Explorer kanske du behöver gå in under "Tools" och sedan "Compatibility view settings"
och lägga till kontrollrummet.com för att du inte ska "hoppa upp" vid editering av mer text än vad som ryms i "rutan"?
Jag hade det problemet tidigare!
/Asti
Vad kan de heta på svenska tro?


asti

  • Gäst
Om du använder Internet Explorer kanske du behöver gå in under "Tools" och sedan "Compatibility view settings"
och lägga till kontrollrummet.com för att du inte ska "hoppa upp" vid editering av mer text än vad som ryms i "rutan"?
Jag hade det problemet tidigare!
/Asti
Vad kan de heta på svenska tro?
Vet inte exakta ordalydelsen, men ungefär så här borde det stå:
Under "Verktyg" ska finnas något i stil med "Inställningar kompatibilitetsvy" (där du ska lägga in kontrollrummet.com),
och strax ovanför ska "Kompatibilitetsvy" vara markerad (en bock).
/Asti


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Om du använder Internet Explorer kanske du behöver gå in under "Tools" och sedan "Compatibility view settings"
och lägga till kontrollrummet.com för att du inte ska "hoppa upp" vid editering av mer text än vad som ryms i "rutan"?
Jag hade det problemet tidigare!
/Asti
Vad kan de heta på svenska tro?
Vet inte exakta ordalydelsen, men ungefär så här borde det stå:
Under "Verktyg" ska finnas något i stil med "Inställningar kompatibilitetsvy" (där du ska lägga in kontrollrummet.com),
och strax ovanför ska "Kompatibilitetsvy" vara markerad (en bock).
/Asti
ser ut att funka. Tackar.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Heja Asti!  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kompabilitetsläget kommer man också åt lätt via knapp till höger om adressfältet i Internet Explorer 7 eller högre. Har ingen aning om andra browsers har detta läge.

När man har klickat på den så gäller det tills vidare enbart på den sidan du är på.

« Senast ändrad: 31.01.2011, 20:50:01 by Wernborg »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Att MS fortsätter utveckla sin sunkiga webläsare är otrolgt. Den blir bara sämre och sämre för var version

Till trådskaparen: ladda ned Chrome, eller Firefox, eller koda en egen textbaserad browser. Oavsett vad du väljer, fungerar de bättre på alla punkter än MS-skitprogram som följer med Windows.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Verkligen helt otroligt shitty. Firefox gillar jag, och Safari te macen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Att MS fortsätter utveckla sin sunkiga webläsare är otrolgt. Den blir bara sämre och sämre för var version

Till trådskaparen: ladda ned Chrome, eller Firefox, eller koda en egen textbaserad browser. Oavsett vad du väljer, fungerar de bättre på alla punkter än MS-skitprogram som följer med Windows.

+1

Opera är tydligen också rätt trevligt har jag hört (kör det i mobilen....funkar bra)


asti

  • Gäst
Att MS fortsätter utveckla sin sunkiga webläsare är otrolgt. Den blir bara sämre och sämre för var version

Till trådskaparen: ladda ned Chrome, eller Firefox, eller koda en egen textbaserad browser. Oavsett vad du väljer, fungerar de bättre på alla punkter än MS-skitprogram som följer med Windows.

+1

Opera är tydligen också rätt trevligt har jag hört (kör det i mobilen....funkar bra)

Tycker opera låter för tunt i mobilen, vill hellre höra det på hög volym i en riktig Hifi-anläggning!  :rolleyes:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag gillar IE. Även om dom håller fast vid gamla standarder. Jag tycker allt blir jättefult i Firefox. Lite 1997 så.

 :ph34r:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar IE. Även om dom håller fast vid gamla standarder. Jag tycker allt blir jättefult i Firefox. Lite 1997 så.

[AnalogFreak Mode=ON] Ja, och där kom den där vanliga amatör-kommentaren. Som väntat. Du kör väl med en B1-mikrofonockså? [AnalogFreak Mode=OFF]

:)

Allvarligt, det är väl för sjutton i IE som ms infört standarder utan att beakta andra genom "historien"??? (Kompatibilitetsläge finns inte i någon annan webläsare.)
Och vilket sätt tycker du en websida ser annorlunda ut i IE eller valfri annan webläsare??

Allt som är bra med IE är sådana saker (t ex flikar) som ANDRA uppfann före dem. Och när de väl lade till det i IE (v7?) så gick det lika snabbt att öppna ny flik, som att helt enkelt starta en ny instans av IE.

De är så jäkla inkompetenta på det företaget att man blir förbannad när man tänker på det.
Hela windows, f ö , (dvs de funktioner som är bra) snodde de från Apple. De man retar sig på finns inte nån annanstans.

Det är liksom så man tror de driver med en...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?

Är det fler än jag som skriver i sitar-läge?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?

Är det fler än jag som skriver i sitar-läge?


Sitarläge är väl oftast sittande på golvet och då kanske man inte når upp och
ser vad det står på skärmen....?  :unsure:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?
Är det fler än jag som skriver i sitar-läge?
Sitarläge är väl oftast sittande på golvet och då kanske man inte når upp och
ser vad det står på skärmen....?  :unsure:

Jag siter i sitar-läge hela dagarna, ser bara bokstäverna högst upp på skärmen.
Ska kanske testa Opera i stallet?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?
Är det fler än jag som skriver i sitar-läge?
Sitarläge är väl oftast sittande på golvet och då kanske man inte når upp och
ser vad det står på skärmen....?  :unsure:

Jag siter i sitar-läge hela dagarna, ser bara bokstäverna högst upp på skärmen.
Ska kanske testa Opera i stallet?

Ja gör det! Då behövs ju ingen text utan det räcker med att man hör bra!  B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag gillar IE. Även om dom håller fast vid gamla standarder. Jag tycker allt blir jättefult i Firefox. Lite 1997 så.

[AnalogFreak Mode=ON] Ja, och där kom den där vanliga amatör-kommentaren. Som väntat. Du kör väl med en B1-mikrofonockså? [AnalogFreak Mode=OFF]

:)

Allvarligt, det är väl för sjutton i IE som ms infört standarder utan att beakta andra genom "historien"??? (Kompatibilitetsläge finns inte i någon annan webläsare.)
Och vilket sätt tycker du en websida ser annorlunda ut i IE eller valfri annan webläsare??

Allt som är bra med IE är sådana saker (t ex flikar) som ANDRA uppfann före dem. Och när de väl lade till det i IE (v7?) så gick det lika snabbt att öppna ny flik, som att helt enkelt starta en ny instans av IE.

De är så jäkla inkompetenta på det företaget att man blir förbannad när man tänker på det.
Hela windows, f ö , (dvs de funktioner som är bra) snodde de från Apple. De man retar sig på finns inte nån annanstans.

Det är liksom så man tror de driver med en...


Javisst. Internet Explorer 6 är det väl som gett MS deras kassa rykte då den stöder massa godsaker som inte följer standard. Har sett många exempel på programleverantörer som kräver att man kör deras klientprogram genom IE6 och fortfarande gör det. Skrämmande att man bygger in sig i ett hörn som programleverantör på det sättet. När det gäller IE7 och IE8 följer dom standarder fastän inte de senaste vad jag kan utläsa från lite googling. Enligt dom själva så är stödet för CSS 2.1 större i IE än i någon annan browser? http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/compare/default.aspx

Senaste standard är css3 och ie stöder 2.1 tror jag den heter. Firefox och Chrome stöder css3
MS försvarar detta med att dom flesta websidor är kodade enligt 2.1 tydligen. Jag själv har ingen aning.
Jag fattar inte heller varför dom behöver ett kompabilitetsläge när inte dom andra behöver det, men jag antar att det är ett sätt att "utbilda" webdesigners att följa standarder då läget korrigerar sådant som tidigare visades rätt men inte gör det om man följer standard till punkt och pricka. Gissar att Firefox och Chrome hanterar detta med automagi.

Att MS snor från Apple eller någon annan är inte relevant tycker jag. OSX är inte Apples uppfinning heller fullt ut eftersom det bygger på Unix. Alla snor väl idéer från det som fungerar. Fönsterhanteringen en gång i tiden var nog Apple först att tjäna pengar på. Dom snodde idén från Xerox har jag för mig. Osäker där.

Flikarna i allas webbläsare körs väl som egna processtrådar nu för tiden. Och det är inte alltid positivt även om Firefox och Chrome gärna hävdar det. Kanske om man har några flikar igång, men om man har ett tiotal är det samma sak som att köra tio webbläsare samtidigt rent prestandamässigt.

Jag tycker att typsnitt ser fult ut i Firefox. Om det visas mer rätt i Firefox eller IE vet jag inte. Det är nog mina vana bara som gör att gillar IE bättre.

Jag lovar att provköra Chrome ett tag och utvärdera.  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag lovar att provköra Chrome ett tag och utvärdera.  :D

Har provkört i två dagar. Chrome fryser väldigt ofta........ Oj, där hände det igen. 10 sekunder och sen reagerar mus och tangentbord igen.
IE-Chrome : 1-0

Får se om jag orkar provköra Firefox också.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag lovar att provköra Chrome ett tag och utvärdera.  :D

Har provkört i två dagar. Chrome fryser väldigt ofta........ Oj, där hände det igen. 10 sekunder och sen reagerar mus och tangentbord igen.
IE-Chrome : 1-0

Får se om jag orkar provköra Firefox också.

What!!!?? Jag har kört Chrome sen det kom och har aldrig varit med om att det har fryst  :huh:. Det som gör mig till en Chromefantast (känns ju kul att säga så till dig W  :lol:) är att det är betydligt snabbare än IE, märks tydligt på tunga sidor med mycket trafik och info som ska skyfflas som t.ex Swedbanks hemsida, men även sidor som facebook och hotmail :wacko: går snabbare.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker inte om min dator. Nu är allt långsamt och fryser. Undrar om det hänger ihop med braket i golvet härom dagen.

Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen.
 :wacko:

Skämt åsido... Eller ja, datorn föll i golvet iofs. Men jag märker ingen större skillnad i prestanda mellan IE, Firefox och Chrome. (När min dator inte behagar att frysa vill säga)
« Senast ändrad: 03.02.2011, 21:34:43 by Wernborg »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag lovar att provköra Chrome ett tag och utvärdera.  :D

Har provkört i två dagar. Chrome fryser väldigt ofta........ Oj, där hände det igen. 10 sekunder och sen reagerar mus och tangentbord igen.
IE-Chrome : 1-0

Får se om jag orkar provköra Firefox också.

What!!!?? Jag har kört Chrome sen det kom och har aldrig varit med om att det har fryst  :huh:. Det som gör mig till en Chromefantast (känns ju kul att säga så till dig W  :lol:) är att det är betydligt snabbare än IE, märks tydligt på tunga sidor med mycket trafik och info som ska skyfflas som t.ex Swedbanks hemsida, men även sidor som facebook och hotmail :wacko: går snabbare.

Ja..har oxå kört Chrome med lite "crashar" då och då..liite irriterande..men snabb är den..fort men fel  :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Då har jag haft tur med Chrome då, utan frysningar och krashar, dock så krashar/de IE ofta för mig och firefox blev slöare med fler plugins.
« Senast ändrad: 03.02.2011, 22:06:12 by jonnerstone »


Lazarus

  • Gäst
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?


Ha ha ha. Reagerar likadant varje gång jag ser rubriken..

/Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å jag läser hela tiden rubriken fel: Varför försvinner texten när jag skriver i sitarläge?
Ha ha ha. Reagerar likadant varje gång jag ser rubriken..
/Lazarus

Tänker, typ: "Aha, en till", ungefär...  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google