Kontrollrummet

Det var bättre förr... eller inte.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hmm intressant att diksussionen faktiskt kom att handla mer om huruvida musiken var "bättre förr" än om feneomenet som sådant, vilket var mitt ineldningsförsök. Skulle vara kul att titta tillbaka på tråden om trettio år och se hur folk resonerade då. Skulle den musiken som betraktas idag vara föremål för nostalgi och minnas som framåtskridande och allt det där? Förmodligen. Allting rör väl sig framåt på n¨got sätt. Panta rei och allt det där.

Frågan kvarstår väl. Varför var det "bättre förr". Feneomenet som sådant har ju egentligen inte med musiken i sig att göra. Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)

Visst e de kul när forumtrådar irrar bort sig från huvudämnet  :lol:

"Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)"

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.



Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Nä, det är nog inget fel på dina öron...finns säkert några likheter....men grottat ner sig???

Det jag menar med grotta ner sig i deras fall är att de bytte stil radikalt, Pablo Honey har absolut
inga beröringspunkter med det de håller på med i dag (tycker jag :)
Själv tycker jag att det inte hjälpte de till att bli bättre. Ok Computer är i mitt tycke den sista
plattan där fokusen låg på melodier. Efter det blev det för mycket försök till att förvalta arvet
efter de stilarna jag tidigare nämnt. Och likheterna med de är allt annat än små. Thom Yorke är
inte för intet ett stort fan av bland andra Neu!
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
På sextiotalet fanns inget underground eller någon alternativ popscen att tala om. Alla lyssnade mer eller mindre på samma populärmusik. Därför tycker jag inte det är relevant att jämföra 60-talslistan med senaste trackslistan om huruvida någon av de båda skulle hålla högst kvalitet.

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.

En till viktig parameter Jonnerstone.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nä, det är nog inget fel på dina öron...finns säkert några likheter....men grottat ner sig???

Det jag menar med grotta ner sig i deras fall är att de bytte stil radikalt, Pablo Honey har absolut
inga beröringspunkter med det de håller på med i dag (tycker jag :)
Själv tycker jag att det inte hjälpte de till att bli bättre. Ok Computer är i mitt tycke den sista
plattan där fokusen låg på melodier. Efter det blev det för mycket försök till att förvalta arvet
efter de stilarna jag tidigare nämnt. Och likheterna med de är allt annat än små. Thom Yorke är
inte för intet ett stort fan av bland andra Neu!

Får man revidera???

Hade aldrig hört Neu innan..(kollade på spotify nu.......leve Spotify  :lol:)..och visst hör jag stora influenser....iaf i just det elektroniska lull lullet. Men detta gör mig bara ännu mer övertygad. Radiohead har låtit influera sig av en elektroniska 70-tals scenen men samtidigt behållit sitt rockarv med gitarrer trummor bas och MELODIER.  och gjort nåt helt nytt Jag tycker nämligen du har helt fel ang melodierna. Från Pablo Honey till OK Computer var det rena enkla popmelodier och jävligt bra sådanda. (Bland dom tre så är The Bends min favorit platta). Men sen på Kid A och Amnesiac så blev melodierna än mer i fokus.....låtarna byggs runt Thoms melodier och röst.
Jag kan sitta och lyssna på dessa två plattor på repeat i timmar och bara förundras av vilka starka melodier det är. På vissa låtar är det ibland bara en melodi som moduleras lite. För att det ska hålla en hel låt så måste det vara en jäkligt bra melodi.

Denna är fantastisk


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
http://open.spotify.com/track/7aGwIP7Cb18xSWl6N2Y6WI

då tycker jag du ska lyssna genom den här samlingen B)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
http://open.spotify.com/track/7aGwIP7Cb18xSWl6N2Y6WI

då tycker jag du ska lyssna genom den här samlingen B)


Lyssnar lite nu medan jag äter.......en del goa grejor. Musik som jag missat faktiskt.....tackar för det  :)
Visste ju att den fanns en elektronisk scen på 60-70 talet, men har aldrig bemödat mig med att leta upp den. För mig är Kraftwerk pionjärerna till dagens elektronika.

Ska helt klart lyssna mer på det här.

Vet inte om du ville att jag kulle höra likheter med Radiohead....för dom likheterna tycker jag känns rätt små. Detta saknar Radioheads rocknerv och melodier, men det spelar ju mindre roll...för det är intressant musik i vilket fall!!!  :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hmm intressant att diksussionen faktiskt kom att handla mer om huruvida musiken var "bättre förr" än om feneomenet som sådant, vilket var mitt ineldningsförsök. Skulle vara kul att titta tillbaka på tråden om trettio år och se hur folk resonerade då. Skulle den musiken som betraktas idag vara föremål för nostalgi och minnas som framåtskridande och allt det där? Förmodligen. Allting rör väl sig framåt på n¨got sätt. Panta rei och allt det där.

Frågan kvarstår väl. Varför var det "bättre förr". Feneomenet som sådant har ju egentligen inte med musiken i sig att göra. Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)

Visst e de kul när forumtrådar irrar bort sig från huvudämnet  :lol:

"Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)"

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.


Tycker väl att denna tråd håller sig ganska bra till ämnet jämfört med andra... Fast den har ju potential att bli lika urspårad förstås, om vi ska fortsätta snacka om Radioheads utveckling!  ;)
DON'T PANIC


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hmm intressant att diksussionen faktiskt kom att handla mer om huruvida musiken var "bättre förr" än om feneomenet som sådant, vilket var mitt ineldningsförsök. Skulle vara kul att titta tillbaka på tråden om trettio år och se hur folk resonerade då. Skulle den musiken som betraktas idag vara föremål för nostalgi och minnas som framåtskridande och allt det där? Förmodligen. Allting rör väl sig framåt på n¨got sätt. Panta rei och allt det där.

Frågan kvarstår väl. Varför var det "bättre förr". Feneomenet som sådant har ju egentligen inte med musiken i sig att göra. Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)

Visst e de kul när forumtrådar irrar bort sig från huvudämnet  :lol:

"Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)"

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.


Tycker väl att denna tråd håller sig ganska bra till ämnet jämfört med andra... Fast den har ju potential att bli lika urspårad förstås, om vi ska fortsätta snacka om Radioheads utveckling!  ;)


 Aouch!!!   :lol:




Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil


"Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)"

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.


Nu tycker jag du glider lite. Du har hävdat att musiken är bättre idag, men det gäller tydligen bara ett (snävt) urval? Vad anser du Lady Gaga höra hemma i sammanghanget? (Hon är den som har flest låtar på listorna just nu, därför tar vi henne som exempel.)

DON'T PANIC


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea


"Det finns väl musik som har varit dålig och bra i alla tider? Eller?   :)"

Visst e de så.....och eftersom utbudet e större nu än då så finns det antagligen mer dålig musik idag också än vad som ansågs dåligt då.


Nu tycker jag du glider lite. Du har hävdat att musiken är bättre idag, men det gäller tydligen bara ett (snävt) urval? Vad anser du Lady Gaga höra hemma i sammanghanget? (Hon är den som har flest låtar på listorna just nu, därför tar vi henne som exempel.)



Nähä...jag glider inte. För att förtydliga mig!! Jag har aldrig sagt att det gäller all musik som görs idag....jag uttrycker mig endast om den musik som jag tycker om som görs idag.......och den musiken tycker jag e bättre än all 60-tals musik.  (Jag lämnar Beatles utanför den här diskusionen). Alltså tycker jag att det görs bättre musik idag än på 60-talet....hur svårt ska det vara att förstå. Men beakta att detta är MIN och endast MIN åsikt. Lady Gaga hit och Lady Gaga hit....jag lyssnar inte så mycket på henne. Dock vet jag att hon är en grym musiker, så ja, hon piskar nog också det mesta som gjordes på 60-talet

Denna t.ex är riktigt trevlig




Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Vad anser du Lady Gaga höra hemma i sammanghanget? (Hon är den som har flest låtar på listorna just nu, därför tar vi henne som exempel.)


Om jag får svara tycker jag att det finns sämre musik än Lady Gagas. Hon har urusla verser men hitiga refränger som fastnar :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Två dokumentärer som kanske visar varför jag tycker att musiken var bättre förr.
Om inte annat kan man lättare relatera till varför dagens musik låter som den gör
och hur egen och nyskapande den är.



&feature=related
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Youtube ja! Kanske antalet tittningar kan vara en faktor att bedöma kvalitet? Eller är populäritet och kvalitet helt olika saker...?

Vi pratar förresten väldigt lite om svensk musik här. Jag råkade snubbla över en text från ett stort skivbolag, skriven för 8 månader sedan. Kan ni gissa vilken artist som avses?

"*snip* är Sveriges just nu starkast lysande stjärna på den internationella musikhimlen, och *snip*. ...har häpnadsväckande siffror på YouTube och anses vara en av de absolut största artisterna streamingmässigt på hela YouTube-nätverket. *snip*s videor snittar mellan mellan 10 och 60 miljoner tittningar och över 288 miljoner streams totalt."

Kanske lite väl enkel?  :unsure:

Och vad fan har det här med diskussionen att göra? Jo, jag vill bara lyfta fram ett annat exempel på ny musik som alla har hört men ingen har nämnt, och som få vill kännas vid.

Tar man bara den klick musik från idag som man själv gillar, och inte bakar in den stora massan blir bilden av dagens musik väl skev. Speciellt när man påstår att något var sämre förut.
DON'T PANIC


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tar man bara den klick musik från idag som man själv gillar, och inte bakar in den stora massan blir bilden av dagens musik väl skev. Speciellt när man påstår att något var sämre förut.

Nä.....om jag tar den klick av musik från idag som jag gillar och sen tar jag den klick av musik från förr som jag gillar och sätter dessa under min lupp (obersvera under MIN lupp) så ger det mig att den musiken som jag gillar från idag är hästlängder bättre än den musiken som jag gillar från då.....kan jag göra det klarare......tycker inte bilden blir skev på nåt sätt. Jag pratar inte om statistik eller annat utan om min personliga smak och min personliga syn på saken. Jag försöker inte överbevisa för någon 60-tals vurmare att han har fel. Jag kommer inte med en massa statistik och siffror som säger noll och inget. Jag pratar enbart utifrån mitt perspektiv och min personliga smak. Och enligt min personliga smak så räcker det att jag tar t.ex Radiohead och Depeche Mode så piskar dom två tillsammans lätt hela 60-talet och allt vad det innebär.

Sen vad kvalité är??....inom nåt så subjektivt som musik så är det väl högst individuellt vad man anser vara kvalitativt


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu lämnar jag tråden med ett litet roligt citat.

Sagt av en person som stod mig mycket mycket nära men tyvärr inte finns hos mig längre. Född 1949 och verksam som livemusiker från 12 års ålder och en stooor 60-tals fantast, framförallt Beatles och The Hollies.

"Fan Micke (alltså jag då), det var mycket lättare på 60-talet. Tre ackord och lite halvtaskig stämsång och brudarna stod och skrek och kastade sina trosor på en. Hade man varit ung och skulle göra samma sak idag så hade man inte haft en chans"   

:wub:
« Senast ändrad: 06.05.2010, 20:04:52 by jonnerstone »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu lämnar jag tråden med ett litet roligt citat.

Sagt av en person som stod mig mycket mycket nära men tyvärr inte finns hos mig längre. Född 1949 och verksam som livemusiker från 12 års ålder och en stooor 60-tals fantast, framförallt Beatles och The Hollies.

"Fan Micke (alltså jag då), det var mycket lättare på 60-talet. Tre ackord och lite halvtaskig stämsång och brudarna stod och skrek och kastade sina trosor på en. Hade man varit ung och skulle göra samma sak idag så hade man inte haft en chans"

 :lol:

Har en liknande:
Jag hade en arbetskamrat en gång som också var ute och spelade lite på den tiden och han menade att om publiken bara kände igen vilken låt dom spelade som var dom "bäst i världen".  :D


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Youtube ja! Kanske antalet tittningar kan vara en faktor att bedöma kvalitet? Eller är populäritet och kvalitet helt olika saker...?

Antal unika tittningar visar på popularitet knappast på kvalitet.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
När min far började lyssna på jazz på 50-talet sa min farfar till honom att det här är väl inte någon riktig musik - du kommer att växa ifrån det...
När jag började lyssna på Metal sa min far till mig att det här är väl inte någon riktig musik - du kommer att växa ifrån det...
Häromdan hörde jag mig själv säga till min dotter när hon lyssnade på Rap att det här är väl inte någon riktig musik - du kommer att växa ifrån det...
Min far lyssnar fortfarande på jazz och jag fortfarande på Metal. Undra sa flundra när min dotter skall sluta lyssna på Rap och förstå storheten i Metal :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Radiohead och Depeche Mode....

tocket modernt vet jag inte hur det låter...  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Radiohead och Depeche Mode....

tocket modernt vet jag inte hur det låter...  :unsure:

Vi lider med dig.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
"Fan Micke (alltså jag då), det var mycket lättare på 60-talet. Tre ackord och lite halvtaskig stämsång och brudarna stod och skrek och kastade sina trosor på en. Hade man varit ung och skulle göra samma sak idag så hade man inte haft en chans"   

:wub:

men det är ju det jag säger !! - det var bätte förr !  :lol:



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tror musiken är bäst utanför tid-rum-axeln, i en annan dimension ;)

Flumdiskussion.. Börja med att bestämma er för VAD som utgör bra musik, sen kan man pricka in saker och ting.. Men kul läsning i vilket fall :)
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Jag tror musiken är bäst utanför tid-rum-axeln, i en annan dimension ;)

Flumdiskussion.. Börja med att bestämma er för VAD som utgör bra musik, sen kan man pricka in saker och ting.. Men kul läsning i vilket fall :)

Bra musik är väl sådan som gjordes på 60-talet......eller?  :unsure:


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Bra musik är väl sådan som gjordes på 60-talet......eller?  :unsure:

 :D
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag tror musiken är bäst utanför tid-rum-axeln, i en annan dimension ;)

Flumdiskussion.. Börja med att bestämma er för VAD som utgör bra musik, sen kan man pricka in saker och ting.. Men kul läsning i vilket fall :)

Bra musik är väl sådan som gjordes på 60-talet......eller?  :unsure:
Inte hela årtiondet...  ;)

Bra musik för mig är sådan som man får en rysning, tunnelseende och kallsvettning av när man hör den för första gången, när man känner att nästa ton är lika genialisk som den förra, och när låten är slut - att man tänker: fan om man hade gjort den låten.

Det är inte bara 60-talsmusik det gäller, kan vara vad som helst. T ex senaste Toyotareklamens låt.
DON'T PANIC


asti

  • Gäst
[Bra musik är väl sådan som gjordes på 60-talet......eller?  :unsure:
[/quote]
Inte hela årtiondet...  ;)

Bra musik för mig är sådan som man får en rysning, tunnelseende och kallsvettning av när man hör den för första gången, när man känner att nästa ton är lika genialisk som den förra, och när låten är slut - att man tänker: fan om man hade gjort den låten.

Det är inte bara 60-talsmusik det gäller, kan vara vad som helst. T ex senaste Toyotareklamens låt.
[/quote]

Mitt inlägg var mest på skämt för att röra till det ytterligare!  :)
Din egen beskrivning av bra musik instämmer jag till fullo på!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, jag håller med R. också!

Men problemet (om ni hänger med) är ju att om R. får rysningar av The Who eller nåt annat från tiden så kan jag berätta, att jag fick det första gången av Jarre 1986! (När han släppte Rendez vous och min kompis spelade 4:an för mig, nere i sitt rum i en källare där hans föräldrar förpassat honom). Jävlar vilken musik! tänkte jag!. Nu hatar jag låten, men vilken ljudbild i samklang med de (enkla) melodierna och harmonierna! Helt olikt allt som päronen lyssnade på! (För att inte tala om Metallicas riffande på For Whom the bell tolls, men det är en annan historia, något halvår senare)

Grymma musiker (på sitt sätt) tycker jag ;) Men det intressanta här är hur mycket det sammanhang man befinner sig i spelar en roll? (Ålder, popularitet på listan(orna), o dyl spelar in?)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tror man alltid får rysningar av musik som man inte upplevt tidigare, vare sig det gäller 60- 70 - 80 tal osv. Pat Boone, Little Gerhard (Den siste mohikanen och sånt skit) och alla Bobbys spelades på radio tidigt 60-tal och man gillade ju det för det fanns inte så mycket annat. (så gammal är jag). Sen plötsligt kom The Rollings Stones "I wanne be your man". Åh shit! Riktigt skitig musik och Bill Wyman såg hotfull ut med den erekterade basen.
Idag är det ju inte alls så. Jag gillar att lyssna på 60-tal men får inga rysningar direkt (Finns dock några undantag) utan jag lyssnar mer analytiskt, ackorduppbyggnad osv
Tror det är viktigt att hålla isär grundupplevelsen med hur man tycker idag - om det nu går, för det följer nog med en hela livet. Om man tycker att det var bättre musik förr kanske man blandar ihop den här kicken man fick med hur man tycker idag. Jag personligen har mer ett pophistoriskt intresse av det gamla, jag gillar att lyssna på Motownlåtar för dom är så bra skriva men det är inte mitt första val när vill lyssna på musik, då blir det hellre nåt nytt.
Det stora problemet uppstår när man själv ska göra musik. Plötsligt är man tillbaka i det förflutna. Mitt sätt att lyssna och göra musik stämmer inte överens. Det finns ingen koppling mellan dåtid och nutid. När jag hör unga nya band kan jag höra att det låter gammalt men ändå nytt. Har det med åldern att göra, troligtvis. Jag har mina musikaliska referensramar i t.ex The Beatles, The Kinks osv., andra har kanske i nåt 70-tals band eller nåt syntband från 80-talet, men det är samma sak. Det var mina tankar för den här gången.



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Visst är jag uppfödd på Beatles, Rolling Stones, David Bowie, Frank Zappa, TenYears After, Genesis, Deep Purple, Black Sabbath, Uriah Heep plus en massa fler historiska band men det är inget som hindrar att jag just nu tycker den här är bland det bästa som gjorts:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snygg brud. Riktigt jäkla snygg, och produktionen oklanderlig!

Fattar att den går hem. Sånt här fanns minsann inte på 60-talet! Fan nästan så jag tror Jonnerstone vinner diskussionen ;)

Eller, JO, Marylin hon gick fan inte av för hackor! :lol: Hon slår ju typ alla brudar efter! (Fast jag är född efter att hon och Lennon dog typ, nästan)...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Och det här är inte heller kattskit precis:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Låter lite som Tim Hardings klassiska låt If I were a carpenter, och den är betydligt bättre än detta :rolleyes: