Kontrollrummet

Min första sång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Nu har jag gjort något i Cubase men jag har inte skrivit någon text så jag har inte spelat in någon sång än men kom gärna med förslag vad det ska vara för typ av text och såna tips. ;)

http://www.speedyshare.com/files/22233732/New_Song_slask.mp3


« Senast ändrad: 02.05.2010, 19:50:25 by scorpions91 »


asti

  • Gäst
Jag tycker du behöver lägga på trummor för att få stadga och flyt i kompet! Och så ligger kompgitarren för högt.
Kan tänka mig ett tungt, lite långsamt trumkomp och att det lutar åt rockballad-hållet.
Sång med lite reverb, som handlar om kärlekstrassel kanske...?  :)


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Jag tycker du behöver lägga på trummor för att få stadga och flyt i kompet! Och så ligger kompgitarren för högt.
Kan tänka mig ett tungt, lite långsamt trumkomp och att det lutar åt rockballad-hållet.
Sång med lite reverb, som handlar om kärlekstrassel kanske...?  :)

Ja jag tror att jag ska lägga på trummorna. Kompgitarren ska fixas. Tack för sång-tipset! ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön soft sväng. Bra hyfsat ljud på gitarren. Jag blev inspirerad och tog fram egen nylonsträngad och övade fingerpicking till dessa ackord. Perfekt sväng, perfekt hastighet.

Jag tror också att den blir bättre med nån soft trumtakt. Samtidigt blir det lättare att hålla takten för alla instrument hela tiden. Och utan sång är nog stycket för långt.

Skön sväng med sköna ackord!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Skön soft sväng. Bra hyfsat ljud på gitarren. Jag blev inspirerad och tog fram egen nylonsträngad och övade fingerpicking till dessa ackord. Perfekt sväng, perfekt hastighet.

Jag tror också att den blir bättre med nån soft trumtakt. Samtidigt blir det lättare att hålla takten för alla instrument hela tiden. Och utan sång är nog stycket för långt.

Skön sväng med sköna ackord!

Tackar! Jo det kommer bli trummor också. Sången kommer så fort jag har skrivit och redigerat texten. :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett tips som du bergsäkert inte vill höra nu men ändå får är att lägga mattan (mellotronen?) tillsammans med trummor för att få tight - innan du lägger den aukustiska gitarren som i alla fall jag upplever som väldigt otight just nu. Bra harmonier och bra grund för sång är det - gillar dina enpetare på gitarren också men jag tror det blir omöjligt att få det tight med enbart trumpålägg i nuläget. Har jag fel så har jag det och då är det ju bra men sikta på att lägga om acken tycker jag. Fin låt ser fram emot utvecklingen här.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag är böjd att hålla med Eko, lägg trummor och anpassa nya inspelningar av instrumenten till den stadiga takten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Ja detta är ju bara en slask så det kommer bli nya inspelningar av instrumenten. Jag kommer att posta nya versioner av sången så ni kan höra utvecklingen. :D


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, denhär vill jag gärna höra mera av, med trummor och allt. Nu får man bara en blek aning om vdd detta kan bli. Låter lovande i alla fall.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Jo, denhär vill jag gärna höra mera av, med trummor och allt. Nu får man bara en blek aning om vdd detta kan bli. Låter lovande i alla fall.

Space

Det kommer mer av det. Ska lägga på trummor, fixa till gitarren, skriva texten och spela in sången så får vi se vad det blir av den.